Aj keď posledné roky jednoznačne patria dvom cenovo dostupnejším modelom v portfóliu automobilky, Tesla Model X má stále svoje miesto. Tento elektromobil nikdy nepatril medzi masovky, no v srdciach fanúšikov má výnimočné miesto.
Pozornosť si získal najmä vďaka ikonickým Falcon Wing dverám, ktoré sa neotvárajú len efektne, ale aj inteligentne – s ohľadom na okolie. Model X bol vždy symbolom technologickej odvahy, no navonok sa zdá, že Tesla naň trochu pozabudla.
Rovnaký dizajn, nižšia hmotnosť
Pracovalo sa však na najnovšom modeli. Verejnosť možno očakávala výrazné dizajnové zmeny, ku ktorým nakoniec nedošlo. Množstvo zmien sa ale odohralo vnútri. V prvom rade je to fakt, že nový model dokázal schudnúť približne o 180 kilogramov, čo je v segmente veľkých elektrických SUV veľmi zaujímavá hodnota. Na tému upozornil portál Teslarati.

Najväčšími zmenami prešiel zadný elektromotor. Tesla prešla z indukčného motora na motor s permanentnými magnetmi. Ďalšie kilogramy zmizli v interiéri, a to vďaka tenším dielom, zmenám vo výrobe a šikovnej integrácii bezpečnostných prvkov priamo do stropného čalúnenia.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- CATL rozbieha veľkokapacitnú výrobu batérií pre elektromobily u našich susedov
- Kia dráždi fanúšikov. Na obzore môže byť elektrický Stinger novej éry
- Nórsko ruší výhody pre elektromobily. Oslobodenie od DPH bude mať nové pravidlá
![]()
Zaujímavý je aj návrat k jednoduchosti. 5-miestny variant s lavicovým sedadlom bez podstavcov tiež ušetril nejaké tie kilogramy, no zároveň sa zlepšila praktickosť. Sedadlá sa dajú lepšie sklopiť do roviny, nižšia hmotnosť v tomto prípade znamená aj viac využiteľného priestoru.
Nižšia hmotnosť, nižšia spotreba a dlhší dojazd
Šetrilo sa aj na kabeláži, optimalizované bolo vysokonapäťové vedenie a hmotnosť sa podarilo znížiť aj vďaka prechodu z medi na hliník. Kritici stále namietajú, že Model S a Model X by si už zaslúžili výraznejšiu zmenu, no Tesla sa rozhodla ísť cestou efektivity, ktorá prináša merateľné výsledky. Zníženie hmotnosti sa pozitívne prejaví na nižšej spotrebe, čiže zároveň dlhšom dojazde.

Oficiálne dáta uvádzajú, že dojazd Modelu X s pohonom všetkých kolies vzrástol z 529 na 566 kilometrov, najvýkonnejší variant Plaid má teraz dojazd 539 kilometrov oproti pôvodným 505 km.

Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom




