MojElektromobil

Spoločnosť Tesla vylepšila svoj Model S, ktorý má podľa najnovších testov EPA dojazd cez 640km. Na dosiahnutí tejto hranice sa podpísali interné zmeny z ostatných mesiacov, no čiastočne pomohli aj nové aerodynamické „Tempest“ kolesá.

Pôvodné testy mali byť chybné

Dávnejšie Tesla predstavila novú verziu Long Range Plus, ktorá mala dojazd 625km. No CEO spoločnosti Tesla, Elon Musk vtedy povedal, že Model S dokáže prejsť cez 640km na jedno nabitie aj napriek menším číslam v teste EPA (Environmental Protection Agency). Pri testovaní podľa Muska totiž spravili chybu.

Chybu spravili v tom, že nechali otvorené dvere s kľúčom vnútri, čo spôsobilo, že auto sa nevyplo a spotrebovalo viac energie ako by malo. Zástupcovia EPA to následne odmietli. Musk však požiadal o ďalší test.

No teraz, pár mesiacov potom, Tesla oznamuje 640 kilometrový dojazd Modelu S:

„Tento významný úspech odráža posadnutosť spoločnosti Tesla efektívnosťou a energetickou šetrnosťou a realizuje sa prostredníctvom iteračných a transformačných zmien v jadre vývoja hardvéru a architektúry systému tímami spoločnosti Tesla pre inžinierstvo, dizajn a výrobu. Tieto zmeny vstúpili do výroby začiatkom tohto roka, keď sme prvýkrát začali vyrábať Model S Long Range Plus v našom závode vo Fremont v Kalifornii. Všetky vozidlá Model S Long Range Plus dostanú nové hodnotenie 402 míľ.“

To znamená, že všetky Modely S vyrobené od februára by mali dostať toto nové hodnotenie.

 

Tesla taktiež zverejnila oficiálne dôvody zlepšenia dojazdu:

  • Významné zníženie hmotnosti: „Hmotnosť je nepriateľom efektívnosti a výkonu a minimalizácia hmotnosti každého komponentu je trvalým cieľom našich konštrukčných a inžinierskych tímov. Niekoľko lekcií z inžinierskeho dizajnu a výroby Modelov 3 a Y sa teraz prenieslo do Modelov S a X. Týmto sa odomkli nové oblasti redukcie hmotnosti pri zachovaní prvotriedneho pocitu a výkonu oboch vozidiel. Ďalšie úspory hmotnosti sa dosiahli aj prostredníctvom štandardizácie výroby Tesla vo vlastnej dielni a ľahších materiálov používaných v našich batériových jednotkách a pohonných jednotkách.“
  • Nové kolesá a pneumatiky „Tempest“ Aero: „Naše najnovšie aero kolesá široké 8,5 palca znižujú aerodynamický odpor v porovnaní s predchádzajúcimi kolesami Modelu S Long Range. A ak sú spárované s novou vlastnou pneumatikou špeciálne navrhnutou na zníženie valivého odporu, pridávajú 2% zlepšenie celkového dojazdu.“
  • Zvýšená účinnosť hnacej jednotky: „V našej zadnej indukčnej pohonnej jednotke sme vymenili mechanické olejové čerpadlo za elektrické olejové čerpadlo, ktoré optimalizuje mazanie nezávislé od rýchlosti vozidla, aby sa znížilo trenie. Ďalšie vylepšenia prevodovky v našich predných synchrónnych reluktančných motoroch s permanentným magnetom zdieľaných s Modelmi 3 a Y viedli k ďalšiemu zvýšeniu dojazdu o 2% pri jazde po diaľnici.“
  • Maximalizácia rekuperačného brzdenia: „Naša najnovšia funkcia pohonu, HOLD, spája rekuperačné brzdenie motora s fyzickými brzdami, aby zastavila naše autá uvoľnením pedála plynu. Aby sa vozidlo plynulo zastavilo, rekuperačné brzdenie teraz pracuje pri nižšej rýchlosti a rýchlosti spomalenia, čím sa do batériového bloku vyšle viac energie a súčasne sa umožní zážitok z jazdy ako pri žiadnom inom automobile.“

Vyzerá to teda tak, že Musk mal pravdu. Každopádne je to skvelá správa vidieť prvý elektromobil s oficiálnym testovaným dojazdom cez 640km. Samozrejme tieto čísla dosiahnete pri rýchlostiach okolo 90-100 km/h s novými aero kolesami s gumami s menším valivým odporom.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

19. júna 2020
Zdroj: Electrek

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+