MojElektromobil

Na cestách jazdí už vyše milióna Tesiel a najväčší podiel má logicky najdostupnejšia Tesla Model 3. Americký majiteľ najazdil už vyše 160-tisíc km, podelil sa o skúsenosti s nákladmi na jeho prevádzku.

Majiteľ Kazi Imam poskytol informácie portálu Electrek o svojich skúsenostich s jazdením Modelu 3. Ide konkrétne o verziu Long Range, rok výroby 2018, na ktorej najazdil 161-tisíc km (100-tisíc míľ) za niečo vyše dva roky.

Elektromobily majú vyššiu nákupnú cenu, preto je dôležité sledovať tzv. celkové náklady na vlastníctvo vozidla. To zahŕňa aj náklady na prevádzku a údržbu, čo je pri elektromobile o približne 75% nižšie číslo ako pri spaľovacom automobile.

Tesla Model 3 Long Range (Foto: Electrek)
Tesla Model 3 Long Range (Foto: Electrek)

Kazi Imam bol príjemne prekvapený s nízkymi prevádzkovými nákladmi na jeho Model 3.

”Som ohromený nízkymi nákladmi na údržbu a servis. Celková cena na (nabitú) energiu za 100-tisíc míľ bola 2 985 USD (2 566 €) a náklady na údržbu a servis predstavovali 1 741 USD (1 497 €). Celkové prevádzkové náklady tak boli 4 732 USD (4 068 €). Priemerný šofér najazdí 100-tisíc míľ za približne 6 rokov.”

Tesla Model 3 Long Range (Foto: Electrek)
Tesla Model 3 Long Range (Foto: Electrek)

Servisné náklady

Imam hovorí, že okrem spomínaných nákladov platil za výmenu kabínového filtra zaplatil v oficiálnom servise, a to ~136 dolárov po najazdení 60-tisíc kilometrov.

Kabínové vzduchové filtre si môžu majitelia vymeniť aj sami, pričom na internetových obchodoch sa predávajú za výrazne nižšiu sumu a Tesla na svojom webe ponúka jednoduchý návod na domácu výmenu tohto filtra.

Ďalej majiteľ menil po 72-tisíc km pneumatiky, za ktoré zaplatil 1 200 dolárov a po najazdení 153-tisíc musel investovať do výmeny stieračov, odvzdušnenia bŕzd a geometrie kolies v celkovej výške 411 dolárov, teda približne 353€.

Majiteľ dodáva, že degradácia kapacity batérie je na úrovni 5% za 161 000 km (pri 100% nabití zobrazuje dojazd 491 km).

Prvý a najjazdenejší Model 3 na Slovensku

Prvý Model 3 zaregistrovaný na Slovensku vlastní náš čitateľ Jaro z portálu Drivetesla.sk . Zaregistrovaný bol na začiatku marca 2019 a odvtedy na ňom najazdil už viac ako 95-tisíc km. Ide tak pravdepodobne o Model 3 s najväčším počtom km na Slovensku.

Prvý Tesla Model 3 na Slovensku - majiteľ Jaro Kapso/Drivetesla.sk (Foto: Radovan Skokan)
Prvý Tesla Model 3 na Slovensku – majiteľ Jaroslav Kapšo/Drivetesla.sk (Foto: Radovan Skokan)

Podľa jeho slov sa jeho náklady na prevádzku a údržbu za 95-tisíc km skladajú z poplatkov za nabitú energiu a za nové letné pneumatiky. Pár servisných úkonov  bolo vyriešených v rámci záruky vozidla.

Pri elektromobile je nájazd 100 000 km nebadateľný. Motor má stále rovnako šialené zrýchlenie a softvérovo a užívateľsky je to každé dva mesiace lepší stroj. Samozrejme, po čase sa prejaví kvalita slovenských ciest a podvozok je namáhaný rovnako, ako na iných vozidlách. Odpadá ale množstvo servisných úkonov na dieloch, ktoré elektromobil oproti spaľováku jednoducho nemá.

Prvá Tesla Model 3 na Slovensku s vyše 95-tisíc kilometrami (Foto: Jaroslav Kapšo/DriveTesla.sk
Prvá Tesla Model 3 na Slovensku s vyše 95-tisíc kilometrami (Foto: Jaroslav Kapšo/DriveTesla.sk

Pre porovnanie, Jaro zaplatil za nabíjanie (v sieti Supercharger, doma a na komerčných nabíjacích staniciach) približne 2 000€ a nové letné pneumatiky po 50-tisíc km ho stáli približne 800€. Celkovo ide teda o ~2 800€ za vyše 95-tisíc najazdených kilometrov. Je potrebné zdôrazniť, že ide o verziu Performance s vyššou spotrebou energie a logicky väcším opotreberním pneumatík. Jaro svoj Model 3 používa na zážitkové jazdy pre ľudí.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

27. septembra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+