MojElektromobil

Tesla konečne sprístupnila predaj Modelu 3 v Južnej Kórei. Ihneď je po ňom veľký dopyt, keďže sa naň vzťahuje štedrá dotácia celkovo až do výšky 19 000 €. Ľudia čakajú v radoch, aby si objednali svoj Model 3.

Výhodu mali autá s malou batériou

Automobilka mala na kórejskom trhu problémy. Zákazníci Tesly nemohli získať štedrú dotáciu na elektrické vozidlo kvôli bizarnej podmienke vlády. Elektromobil musel byť schopný sa úplne nabiť do 10 hodín pomocou štandardnej 230V zásuvky, čo modely Tesly s veľkými batériami nespĺňali.

Dávalo to však výhodu elektromobilom s malými batériami a krátkym dojazdom. Vozidlá s väčšou batériou ako Tesla sa dokážu nabiť do 10 hodín, no minimálne pomocou 380V zásuvky, alebo na výkonnejších nabíjacích staniciach.

Kórejská vláda si uvedomila túto nezmyselnú podmienku a zrušila ju v júli 2017. Odvtedy sa tu Tesle darí o niečo lepšie. Pri Modeli 3 bude mať táto dotácia ešte väčší vplyv na dopyt.

Ľudia čakajúci na objednávku Modelu 3

„Objednávky na Model 3 cez kórejsku verziu našej stránky prijímame od utorka tohto týždňa.“ povedala hovorkyňa Tesly v Kórei.

Model 3 začína v Kórei na cene 52 miliónov wonov (~38 409 €). Dotácia od centrálnej vlády však znižuje jeho cenu o 6 600 € a dotácie provinčných vlád zoseká cenu na 32 miliónmi wonov – cca 23 600 €.

Dôležitý trh pre Teslu

V Južnej Kórei sa predáva ročne viac ako 1 milión osobných automobilov, pričom tu dominujú domáce značky ako Hyundai a Kia.

Od marca 2017, kedy kalifornská automobilka vstúpila na kórejský trh, sa jej podarilo vybudovať 172 pomalých nabíjačiek (Tesla destination Charger) a 22 nabíjacích staníc Supercharger.

 

15. augusta 2019

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+