Nová štúdia založená na počte poistných udalostí ukazuje, že vodiči Tesly majú v USA najvyššiu nehodovosť spomedzi všetkých. A to napriek tomu, že Tesla tvrdí, že jej Autopilot vedie k oveľa nižšej nehodovosti než je priemer. Správu priniesol portál electrek.
Kde je pravda?
Tesla v minulosti vydávala správu o bezpečnosti Autopilota, ktorá sledovala počet najazdených kilometrov medzi nehodami v jej vozidlách v závislosti od využitia alebo nevyužitia Autopilota a porovnávala ju s priemerom v odvetví.
Automobilka túto správu využívala na tvrdenie, že jej technológia Autopilot vedie k oveľa bezpečnejšej jazde. Tvrdí, že jej vozidlá budú dosahovať menšie čísla nehodovosti než je priemer v USA, či bez Autopilota.
![tesla autopilot nehodovost](https://www.mojelektromobil.sk/wp-content/uploads/2023/12/Screenshot-2023-12-19-at-12.19.42-PM-1024x872.jpg)
Tesla však minulý rok prestala podávať správy o bezpečnosti a odvtedy nezverejnila veľa údajov o výsledkoch Autopilota.
Nová štúdia založená na počte poistných udalostí v USA ukazuje, že vodiči Tesly v skutočnosti havarujú oveľa častejšie ako ostatní vodiči.
Štúdia pochádza od spoločnosti LendingTree, ktorá analyzovala milióny poistných udalostí, aby zostavila rebríček značiek s najväčším počtom nehôd na 1 000 vodičov.
![tesla nehodovosť](https://www.mojelektromobil.sk/wp-content/uploads/2023/12/noname.jpg)
Napriek odlišným metodikám je zrejmé, že takto odlišné výsledky môžu byť len ťažko oba pravdivé. Ťažko overiť najmä údaje zo správ Tesly, pretože zistiť celkový počet najazdených kilometrov najmä v prípade vozidiel, ktoré nie sú trvalo pripojené na internet, sa nezdá byť reálne.