MojElektromobil

Porsche Taycan sa v auguste na starom kontinente predávalo lepšie, ako ktorýkoľvek iný model zo Stuttgartu. Zaregistrovalo za takmer 1 200 kusov a bolo, čo predstavovalo takmer 25% predajov.

Je pravda, že SUV model Cayenne a Cayenne je prakticky jeden model, no predaje coupe verzie rastú (+29%) hlavne kvôli populárnejšiemu dizajnu a celkovo sa v auguste predalo 554 kusov tejto verzie. To je len polovica z predajov Taycanu. Predaje klasického Cayenne, ako aj modelu Panamera, sa výrazne prepadli (-62%, resp. -71%).

Taycan uprednostňujú pred Teslou

Je evidentné, že Taycan si našiel množstvo zákazníkov aj mnohí ho uprednostnili pred Teslou napriek tomu, že nejde o najefektívnejší elektromobil a ani jeho ceny nie sú vôbec nízke. Je to však Porsche. Tesla Model S ako vlajková loď Tesly disponuje napríklad výrazne vyšším dojazdom a lepšou aerodynamikou.

Taycan však vyniká svojim agresívnejším dizajnom a emotívnejším zážitkom z jazdy. Zároveň má konzervatívnejší dizajn interiéru ako ten v Tesle. Jazdci aj novinári sa zhodujú, že Tesla je skvelá v tom čo robí, no jej prioritou č.1 je softvér a efektívnosť. Porsche je desaťročia známe svojim zameraním hlavne na športový zážitok z jazdy a to sa to ukázalo aj v jej prvom elektromobile. Náš test a detailné fotografie Porsche Taycan si môžete pozrieť tu.

Vysoké predaje elektromobilu tak silnej značky sú skvelou správou pre ďalšie znižovanie emisií v doprave a pre ďalší rozvoj elektromobility. Porsche ešte pred začiatkom dodávok Taycanu hovorilo o ročnom výrobnom objeme 20 000 kusov tohto elektromobilu a zdá sa, že nie je ďaleko od tohto cieľa.

23. septembra 2020
Zdroj: Car Industry Analysis

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+