MojElektromobil

Pre Európanov neznáma automobilka Byton ponúka technologicky nadupané a konkurencieschopné SUV – Byton M-Byte. Na európsky trh príde v roku 2021.

Byton je čínsky výrobca prémiových elektromobilov a vo Frankfurte predstavil vozidlo s impozantným a netradičným vzhľadom. Obrovský zakrivený displej v kokpite sa tiahne celou palubnou doskou.

Technické špecifikácie

M-Byte ponúka už v základnej verzii dojazd 360 km, výkon 200 kW a batériu s kapacitou 72 kWh. Pri drahšej verzii to bude až 435 km dojazdu s 95 kwh batériou a výkonom elektromotorov 300 kW. Samozrejme nebude chýbať pohon 4×4. S nabíjacím výkonom 150 kW sa vozidlo nabije na 80 % kapacity za 35 minút.

“Domáce kino” v interiéri

V interiéri ako prvý vrazí do očí 48” prehnutý displej integrovaný do palubnej dosky. Prírodné materiály dodávajú interiéru luxusný vzhľad. Spomínaný displej (na fotografii nižšie) sa dá rozdeliť na tri oblasti obsahu a celé toto “domáce kino” sa ovláda pomocou 7” displeja uloženého vo volante. Aby tých displejov nebolo málo, ďalší 8” tablet je určený pre spolujazdca.

Na európsky a severoamerický trh príde model v roku 2021. Jeho cena by v našom regióne mala začínať na sume 45 000 eur. Už dnes má Byton na tento model vyše 50-tisíc rezervácií, pričom veľká časť pochádza od európskych záujemcov.

5G a umelá inteligencia

M-Byte bude možné ovládať hlasom a gestami. Zabezpečí to operačný systém Byte OS a hlasový asistent Alexa od spoločnosti Amazon. Alexa sa postará o hudbu, telefonáty, nastavenie navigácie alebo dokonca o rezerváciu v reštaurácii či váš online nákup. Systém Byton Byte OS podporuje aj 5G sieť a množstvo funkcií sa bude dať ovládať cez aplikáciu Byton App.

Páči sa vám takto futuristický automobil? Dajte nám vedieť v komentároch.

Byton M-Byte naživo z IAA

Byton M-Byte

Byton M-Byte

Byton M-Byte

Byton M-Byte

Byton M-Byte

 

15. septembra 2019
Zdroj: fdrive, techradar

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+