Kórejská automobilka Kia dosiahla historický úspech, keď jej prvá stopercentne elektrická dodávka PV5 získala titul International Van of the Year 2026. Porota zložená z 26 profesionálnych novinárov rozhodla o víťazovi jednohlasne, čím sa PV5 stala prvým kórejským modelom v histórii, ktorý toto ocenenie získal. Informácie zverejnil portál electrek.
Kia PV5 ovládla International Van of the Year 2026
Ocenenie bolo udelené počas veľtrhu SOLUTRANS 2025 v Lyone. Elektrická dodávka sa stala víťazom spomedzi siedmich finalistov v segmente ľahkých úžitkových vozidiel. Podľa generálneho riaditeľa Kia ide o mimoriadne uznanie, ktoré potvrdzuje rastúcu dôležitosť bezemisných riešení v komerčnej doprave. Kia verí, že práve s modelom PV5 dokáže segment úžitkových vozidiel výrazne posunúť.

PV5 je prvým modelom z novej stratégie Platform Beyond Vehicle (PBV), v rámci ktorej Kia pripravuje celú rodinu modulárnych elektrických pracovných vozidiel. Automobilka už ponúka verzie Passenger a Cargo Long, ktoré vstupujú na trhy v Európe a Južnej Kórei. Spoločnosť v Lyone predstavila aj variant Chassis Cab. V roku 2026 pribudnú ešte ďalšie úpravy, pretože Kia už avizovala širšie ambície s týmto modelom.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Vstupenky na eFleet Day 2026 sú v predaji. Pre prvých záujemcov za zvýhodnené ceny
- Definitívna bodka za chaosom? Minister potvrdil, že domácnosti s fotovoltikou odvody platiť nebudú. Elektrina však zdražie o 70 %
- Premýšľate na jazdenou Teslou? Tejto verzii sa radšej vyhýbajte
![]()
Počas technologického podujatia v júli odhalila sedem rôznych nadstavieb PV5 vrátane karavanu, chladiarenského modelu, luxusnej “Prime” verzie či otvorenej úžitkovej platformy. Rozširovanie rodiny bude pokračovať aj po roku 2026. V roku 2027 má doraziť väčší model PV7, ktorý neskôr doplní ešte väčšia elektrická dodávka PV9. Všetky vozidlá PBV vznikajú na modulárnej platforme E-GMP.S, ktorá umožňuje flexibilné vytváranie rôznych variantov.

Model PV5 Cargo Long Range sa v septembri zapísal do Guinnessovej knihy rekordov, keď so 71,2 kWh batériou a maximálnym užitočným zaťažením 665 kg prešiel 693,38 km bez nabíjania. Ide o rekordnú hodnotu medzi ľahkými elektrickými úžitkovými vozidlami s plnou nosnosťou. Produkcia modelu PV5 prebieha v špecializovanom závode Hwaseong EVO v Južnej Kórei, kde Kia minulý týždeň otvorila prvý výrobný hub pre tieto vozidlá. Po dokončení má mať komplex veľkosť približne 42 futbalových ihrísk a ročná produkcia má dosiahnuť až 250-tisíc kusov.
Konkurencia
Na trhu elektrických úžitkových vozidiel dnes Kia PV5 vstupuje do silnej konkurencie, v ktorej sa nachádzajú modely ako Ford E-Transit či Volkswagen ID.Buzz Cargo. Každý z týchto rivalov dokáže zákazníkov zaujať iným typom výhod, napríklad E-Transit stavia na overenej robustnosti a širokej servisnej sieti a ID.Buzz Cargo zasa láka moderným dizajnom a technologickou výbavou. Kia PV5 tak musí presvedčiť nielen svojim výkonom, ale aj modulárnym konceptom PBV, ktorý jej dáva možnosť vyčnievať v segmente, kde sa dopyt po elektrických riešeniach rýchlo zvyšuje.




