MojElektromobil

V nemeckej obci Immendingen otvorili nové skúšobné a technologické centrum spoločnosti Daimler. Rozprestiera sa na ploche 520 hektárov a stálo približne 200 miliónov eur. Vytvorí až 300 nových pracovných miest. Slávnostného aktu otvorenia sa zúčastnila aj nemecká kancelárka Angela Merkelová.

„Immendingen zaujíma vo vývoji mobility budúcnosti kľúčovú rolu: združujeme tu testovanie vozidiel pre celý svet a okrem iného tu budeme rozvíjať alternatívne pohony ako hybridy a elektrické vozidlá produktovej a technologickej značky EQ, ako aj budúce asistenčné systémy pre vodiča a autonómne jazdné funkcie“. Uviedol Dieter Zetsche, predseda predstavenstva Daimler AG a vedúci divízie Mercedes-Benz cars.

  • V skúšobnom technologickom centre Daimler je spustená  rozsiahla skúšobná prevádzka
  • Do nového testovacieho areálu v obci na severovýchod od Bodamského jazera investovala spoločnosť Daimler viac ako 200 miliónov eur
  • Vznikne tu viac ako 300 pracovných miest
  • Ochrana životného prostredia je na prvom mieste

Simulujú sa tu odlišné jazdné podmienky

Centrum sa začalo stavať ešte v roku 2015, pričom v septembri 2016 sa dostal do prevádzky jeho prvý modul. Ten simuluje zlú a znečistenú vozovku. Testuje spôsobilosť vozidiel pri mimoriadne zlých cestných podmienkach. Nachádza sa tu tiež špeciálny testovací modul s rozlohou 100 tisíc metrov štvorcových. V Immendingene aktuálne simulujú odlišné jazdné podmienky na viac ako 30 rôznych testovacích a skúšobných tratiach. V skúšobnom a technologickom centre Immendingen uskutočnil Daimler zároveň rozsiahle opatrenia na ochranu prírody. Je tu vytvorený životný priestor pre rastliny a zvieratá a plochy sú zalesnené a zazelenené, nechýba priechod umožňujúci voľné premiestňovanie divej zveri.

Zdroj: tlačová správa

Náš tip
ĎALŠÍ KROK K REALIZÁCII SKÚŠOBNÉHO CENTRA BMW GROUP FUTURE MOBILITY DEVELOPMENT CENTER V ČESKEJ REPUBLIKE
5. októbra 2018

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+