MojElektromobil

Koncept Škoda Vision O predstavuje elektrifikovanú budúcnosť s novým dizajnovým jazykom Modern Solid, ktorý bude automobilku zdobiť počas najbližších rokov. Disponuje pokročilými funkciami autonómneho riadenia, inteligentnými riešeniami a umelou inteligenciou. Práve na tomto koncepte by mali byť založené najnovšie elektromobily značky, vrátane nástupcov obľúbených modelov, ako napríklad Škoda Octavia Combi, veľkosťou sa však približuje k modelu Superb.

Nový futuristický dizajn

Zvonku ide o ešte prepracovanejší vzhľad s úplne novou maskou, ktorú automobilka nazýva Tech-loop. Jej dizajn je minimalistický, no hlavnou úlohou je optimalizácia aerodynamiky auta. Sériová výroba modelu Vision O, založeného na budúcej platforme koncernu Volkswagen, je naplánovaná na nasledujúce desaťročie.

Skoda Vision O
Zdroj: Škoda

„Náš záväzok spoločnosti Škoda Auto voči zákazníkom, ktorí nám od roku 2016 dôverujú ako lídrovi v segmente kombi, je našou motiváciou k realizácii štúdie Vision O: kombinácia inovatívneho dizajnu, batožinového priestoru s objemom viac než 650 litrov, funkcií autonómneho riadenia a intuitívnej asistentky s umelou inteligenciou. Toto vozidlo premení každú cestu na pohodlný, inšpiratívny zážitok a zároveň posunie naše ciele v oblasti udržateľnosti.“

Skoda Vision O
Zdroj: Škoda

Interiér tiež odráža novú generáciu dizajnového jazyka Modern Solid. Vozidlo bolo vyvinuté „zvnútra von,“ čo znamená, že na prvom mieste je zákazník a jeho potreby. Prioritou je teda zážitok vodiča a cestujúcich, čo viedlo k funkčnému dizajnu, ktorý sa plynule prelína s vonkajšou estetikou.

Supermoderný infotainment a štedrý batožinový priestor

Horizontálny displej Škoda Horizon s dĺžkou viac ako 1,2 metra sa rozprestiera po celej dĺžke palubnej dosky, tie najdôležitejšie informácie má vodič samozrejme hneď pred sebou. Toto usporiadanie vytvára pocit priestrannosti a otvorenej atmosféry, čo zákazníci určite ocenia. Zároveň však minimalizuje riziko rozptýlenia.

Skoda Vision O
Zdroj: Škoda

Ovládacie prvky na volante umožňujú rýchly prístup k základným funkciám, takže nie všetko sa ovláda výlučne pomocou displeja. K dispozícii sú aj funkcie hlasového ovládania. Vision O ponúka batožinový priestor s objemom viac ako 650 litrov (viac ako 1770 litrov po sklopení zadných sedadiel).

Najmodernejšie technológie a AI digitálna asistentka

Koncept je doslova nabitý najmodernejšími technológiami, vrátane funkcií autonómneho riadenia, ktoré mu umožňujú samostatne zvládať všetky úlohy spojené s riadením. V daždi alebo za zníženej viditeľnosti to však stále nie je stopercentné. Univerzálny režim Tranquil upravuje konfiguráciu sedadiel pre väčšie pohodlie alebo viac priestoru a prepína ambientné osvetlenie tak, aby zodpovedalo zvolenému režimu.

Skoda Vision O
Zdroj: Škoda

Digitálna asistentka Laura využíva prvky umelej inteligencie a dokáže toho naozaj veľa. Je prepojená so všetkými asistenčnými a komfortnými funkciami vozidla, ponúka návrhy trás podľa aktuálnej situácie či nálady cestujúcich a podobne. Dokáže zaznamenávať poznámky, plánovať večeru alebo diskutovať o okolí.

Nemali by ste prehliadnuť:

K dispozícii je aj aplikácia s názvom Vision O, ktorá ponúkne množstvo užitočných funkcionalít. Napríklad je s ňou možné na diaľku pripraviť úložný priestor vozidla na prepravu objemných predmetov a podobne.

Technické parametre zatiaľ nie sú známe

Koncept má rozmery 4,85 x 1,9 x 1,5 metra a postavený je na platforme Volkswagen SSP s 800 V architektúrou. O pohonnom ústrojenstve sme sa zatiaľ nedozvedeli nič, nepoznáme ani kapacitu batérie. No vďaka 800 V architektúre môžeme s istotou povedať, že nabíjanie bude naozaj veľmi rýchle. Viac informácií o platforme SSP nájdete v článku Volkswagen dokončuje svoju novú elektrickú platformu. Ponúkne skvelú škálovateľnosť a 800 V architektúru.

Náš tip
Test Jeep Wrangler 4xe Rubicon: Dajú sa kombinovať tradície a moderné technológie?
10. septembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+