MojElektromobil

Škoda si na dnes pripravila odhalenie oficiálnych slovenských cien už dávnejšie predstavenej novej Octavia iV s pohonom plug-in hybrid. Týka sa to aj najvýkonnejšej RS verzie či ďalších motorizácií. V Škoda Octavia iV sme si deň pred zverejnením cien mohli zajazdiť a rozhodne nás nesklamala.

Oficiálny cenník Octavia iV

Vráťme sa ale ešte k spomínanému cenníku. Ten viac-menej kopíruje očakávania a štandardné ceny modelov v tejto kategórii a plug-in hybridnej motorizácii. Základná verzia Škoda Octavia iV s motorizáciou 1,4 TSI so systémovým výkonom 150 kW (204 k) a šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG bude začínať na sume od 31 760 €. Dostupná bude tiež vo verzii liftback a combi a vo výbavách AMBITION a STYLE.

Výbava AMBITION pozostáva z interiéru Ambition, 18-palcových diskov VEGA z ľahkej zliatiny, funkciu kontroly tlaku v pneumatikách, navigačného systému COLUMBUS s 10” displejom, virtuálneho kokpitu, 8 reproduktorov, LED svetiel vpredu a vzadu. Poteší tiež bezkľúčové štartovanie KESSY GO, dvojzónová automatická klimatizácia, podpora Bluetooth a Smartlink +. Bezpečnosť na palube bude zabezpečovať 7 airbagov a asistenti LANE ASSIST (udržiavanie v jazdnom pruhu) či FRONT ASSIST s núdzovým brzdením.

Náš tip
Nová Škoda Octavia: na Slovensko príde tiež ako plug-in hybrid

Atraktívnu verziu Škoda Octavia RS iV s motorizáciou 1,4 TSI 180 kW (245 k) a šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG kúpite za cenu od 37 460 € v prípade verzie liftback. Verzia combi pôjde o pár stoviek vyššie na 38 410 €. Základnú výbavu tvoria čierne detaily v exteriéri s 18-palcovými diskami COMET, športový interiér RS, Bi-LED Matrix svetlomety s natáčaním, uvítacím efektom a s dynamickou smerovkou vzadu.

Bezpečnosť tu zabezpečí 8 airbagov a infotainment zastúpi navigačný systém COLUMBUS s 10” displejom. Samozrejmosťou je virtuálny kokpit, podpora Bluetooth, bezkľúčový prístup a štartovanie KESSY FULL, dvojzónová automatická klimatizácia, LED ambientné osvetlenie interiéru či lakťová opierka s priehradkou JUMBO BOX. RS verziu bude charakterizovať aj 3-ramenný športový volant s vyhrievaním. O bezpečnosť sa starajú asistenti LANE ASSIST, LIGHT AND RAIN ASSIST či FRONT ASSIST s núdzovým brzdením.

Prvá jazda – pozitívne dojmy

Na akcii v Rakúsku sme mali možnosť zajazdiť si rôzne motorizácie novej Octavie a podarilo sa nám uchmatnúť aj plug-in hybridnú verziu. Išlo o jednu kratšiu okružnú jazdu, ktorá však presahovala dojazd elektrického, respektíve plug-in hybridného pohonu modelu Škoda Octavia iV. Exteriérom sa príliš obšírne zaoberať nemusím, no aj z fotografií sú viditeľné súčasné moderné a ostré tvary. Interiér sa samozrejme líši od výbavy a nie je ho možné hodnotiť jednotne. Každopádne, v nami testovanej verzii sa bolo na čo pozerať.

Nový volant, infotainment, aktuálne už typicky tvarovaná palubná doska a komfortné kožené sedačky sú v tejto oblasti kľúčové. Finálny dojem ale vytvára najmä decentná kombinácia použitých materiálov, cez lesklé plasty, kožu až po mäkký či lacnejší tvrdý plast a chrómované obloženie. Po jazdnej a plug-in hybridnej stránke zase až také prekvapenia nezažijeme, ak sa nebavíme o verzii RS. Práve batéria, dojazd či nabíjanie sme mohli očakávať podobný so Superb iV a síce to zatiaľ nevieme stopercentne potvrdiť, všetko tomu nasvedčuje aj po našom teste.

Známy plug-in v novom tele

Škoda Superb iV dokázala dať pri kombinácii mesta a okresných ciest aj cez 60 kilometrov elektrického dojazdu. Škoda Octavia iV má stanovený WLTP dojazd práve 60 kilometrov, pričom v rámci našej prvej výrazne dynamickej jazdy sa nám podarilo prejsť 51 kilometrov. Určite je ale škoda, že zlepšenie neprišlo na strane nabíjania, nakoľko tu stále nájdeme iba základnú 3,7 kW palubnú nabíjačku. Pri domácom nabíjaní to nevadí, auto dokážete nabiť z 0 na 100 % za asi 5 hodín.

Na verejných nabíjacích staniciach to trvá približne 3 a pol hodiny, avšak v prípade výkonnejšej palubnej nabíjačky by sa tento čas skrátil o polovicu. Menej ako dve hodiny je čas, ktorý by sa rovnal napríklad návšteve kina a vy by ste mohli odchádzať s plne nabitou batériou. Jazdné vlastnosti sú veľmi dobré a taktiež kopírujú štandardy Octavie. Naša testovacia trasa bola komfortná a istá a zábavná. Octavia výborne drží na ceste a výkon vás určite nesklame. Čo je ale nutné povedať – veľa závisí od nabitia batérie. Síce si systém vždy necháva rezervu minimálne na rozbeh z miesta, zrýchlenie na vyššie rýchlosti je v prípade vybitej batérie už iba na pleciach spaľovacieho motora a trochu to cítiť.

Ako som teda už spomenul v úvode, Škoda Octavia iV plug-in hybrid v nás zanechala iba pozitívne dojmy. Či už ide o spracovanie exteriéru alebo interiéru či riešenie plug-in hybridného pohonu. Samozrejme, tu by sa našiel priestor na vylepšenie, no dúfame, že je to iba otázkou času. Viac nám určite napovie plnohodnotný test.

16. septembra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+