ŠKODA vstupuje do novej éry: Moderné logo a silná elektrická ofenzíva

ŠKODA AUTO v rámci stratégie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 predstavila svoju novú firemnú identitu, ktorá má lepšie odrážať smerovanie značky počas najbližších rokov. Súčasťou tejto zmeny je nový dizajnový jazyk pre budúce vozidlá, nové firemné logo, ale aj posilnenie elektrickej ofenzívy. Po boku týchto zmien bol priblížený aj koncept ŠKODA VISION 7S, na základoch ktorého vyrastie nové plne elektrické SUV pre siedmich pasažierov.

3 nové elektromobily do roku 2026

ŠKODA do roku 2026 na trh uvedie tri nové čisto elektrické modely a ďalšie budú nasledovať. Okrem modelu z kategórie malých vozidiel sú v pláne aj kompaktné SUV a sedemmiestne rodinné vozidlo. Práve spomínaná štúdia VISION 7S ponúka konkrétny pohľad na jeden z týchto modelov – sedemmiestny model.

Podiel čisto elektrických vozidiel na predaji značky ŠKODA má v Európe do roku 2030 vzrásť na viac ako 70 percent. ŠKODA AUTO investuje v najbližších piatich rokoch do elektromobility ďalších 5,6 miliardy eur a do digitalizácie 700 miliónov eur.

Koncepty rodiny VISION | Foto: ŠKODA AUTO

Nové logo s dôrazom na “zelenú budúcnosť”

Nové logo a celková firemná identita značky je vytvorená tak, aby jasne poukazovala na elektrickú budúcnosť automobilky. Súčasne poukazuje na skutočnosť, že ŠKODA chce medzi silnou konkurenciou zaujať pevné postavenie, pričom sa chce prispôsobiť novým potrebám a očakávaniam zákazníkov po stránke užívateľskej skúsenosti, konektivity i celej cesty zákazníka. Elektromobily ŠKODA síce nebudú patriť medzi to najlacnejšie na trhu, no v rámci svojej predajnej ceny majú ponúkať nadštandard. V podstate ide o maximálne využitie známeho prístupu “cena/výkon”.

Súvisiacie články

Pre éru elektromobility a digitalizácie si ŠKODA AUTO vytvorila nový dizajnový jazyk, ktorý bude postupne zavádzaný od budúceho roku. Vyznačuje sa jasnými minimalistickými líniami, ktoré zdôrazňujú jednoduchosť a kvalitu nových modelov ŠKODA. Charakteristickými prvkami nového dizajnového jazyka sú nová predná časť vozidla s tzv. maskou Tech-Deck Face a udržateľné materiály použité v interiéri.

Nové logo značky ŠKODA je prezentované bez plastickej 3D grafiky. ŠKODA AUTO tak reaguje na rastúci presun marketingových a komunikačných aktivít z tlače na internet. Veľkou zmenou prešla aj firemná identita. ŠKODA AUTO bude používať dva rôzne odtiene zelenej: smaragdovú a elektrickú zelenú, ktoré symbolizujú ekológiu, udržateľnosť a elektromobilitu.

Foto: ŠKODA AUTO

Posilnenie v oblasti trvalej udržateľnosti

V rámci plánov na najbližšie obdobie avizuje aj intenzívnejšie zameranie na posilnenie trvalej udržateľnosti v celom hodnotovom reťazci. Od roku 2030 majú byť vozidlá v českých a indických závodoch vyrábané s nulovými emisiami.

Už dnes napríklad pri výrobe modelov ENYAQ iV využíva viac ako 13 kg recyklovaných plastov získaných z obalov starých batérií a nárazníkov. Podiel recyklovaných materiálov predstavuje pri oceli použitej pri výrobe karosérie 40 percent, v prípade hliníka je to dokonca 60 percent. Bočné okná vozidla ENYAQ iV tvorí z 20 percent recyklované sklo. V interiéri ponúka ENYAQ iV poťahy sedadiel vyrobené zo 40 percent z prírodnej vlny a zo 60 percent z recyklovaných PET fliaš.

Náš tip
ŠKODA VISION 7S: Sedemmiestne SUV s dojazdom viac ako 600 km
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.