Nová Škoda Enyaq RS prichádza len pár mesiacov po uvedení faceliftu štandardnej verzie. Technicky je však spriaznená s menším Elroqom RS, s ktorým zdieľa všetko podstatné. Od zvyšku ponuky Enyaqu sa odlišuje najmä optickým paketom a vyšším výkonom, no nová batéria ponúka lepšie parametre.
Rovnako ako kompaktné SUV Škoda Elroq, aj Enyaq RS prichádza s pohonom 4×4. Ten zabezpečuje dvojica elektromotorov, jeden pre každú nápravu. Tie sa medzigeneračne nezmenili, podobne ako predchádzajúci Enyaq RS pre rok 2024 aj tu je kombinovaný výkon sústavy na úrovni 250 kW, teda 340 koní. Škoda Enyaq RS s karosériou SUV aj SUV kupé vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy; čo je parameter zhodný s Elroqom RS. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h.
Facelift 2025 Škoda Enyaq RS: Batéria a dojazd
Vďaka novej batérii s kapacitou 84 kWh (využiteľná kapacita 79 kWh) ponúka Škoda Enyaq RS dojazd 559 kilometrov podľa WLTP, variant Coupé prejde viac ako 560 kilometrov. Na tom sa okrem o kúsok väčšej baterky podpísala lepšia aerodynamika oproti predchodcovi, koeficient odporu vzduchu je 0,251 pre karosériu SUV a 0,239 pre kupé.

Čo sa týka nového akumulátora, maximálny DC nabíjací výkon dosahuje hodnotu 185 kW. Nabíjanie z 10 na 80 % SoC podľa výrobcu zaberie len 26 minút. V nedávno testovanej Cupre Born VZ s rovnakou baterkou sa nám však dokonca podarilo prekročiť 190 kW a nabitie 10-80 % zvládla za 25 minút.
Štandardom pre verziu RS sú Matrix-LED predné svetlomety. Voliteľne je dostupný adaptívny podvozok DCC so špecifickým naladením práve pre verziu RS. Tuhosť tlmičov si vodič môže nastaviť hneď v 15 stupňoch. V základe sú kolesá 20-palcové, za príplatok sú k dispozícii 21-palcové disky z ľahkej zliatiny.

Športovým ambíciám vozidla zodpovedajú aj brzdy, tie vpredu dostali dvojpiestkové strmene. Enyaq RS má tiež progresívne riadenie a na výber je z dvoch variantov interiéru.
Zatiaľ čo prvý ponúka čalúnenie v kombinácii mikrovlákna Suedia a umelej kože s kontrastným zeleným prešitím a lemovaním, druhý spája kožu a umelú kožu so šedým prešitím a lemovaním. Nechýba trojramenný športový volant s logom RS a športové predné sedadlá s integrovanými opierkami hlavy. Sedadlo vodiča má štandardne masážnu funkciu a je ho možné nastavovať elektricky.

Nemali by ste prehliadnuť:
- Test Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: Elektrifikácia nie je otázka, ale odpoveď. Ako jazdí vrcholná verzia?
- Leapmotor oficiálne prichádza na Slovensko. Toto je aktuálna ponuka modelov
- Francúzsky prezident bude prvýkrát jazdiť v elektromobile. Patrične luxusnom a obrnenom
Faceliftovaná Škoda Enyaq RS: Cena a dostupnosť na Slovensku
Objednávky pre slovenský trh sú už otvorené, základná cena Škoda Enyaq RS 2025 štartuje na sume 58 090 eur s DPH. Pre porovnanie, verzia Sportline 85x s pohonom 4×4 stojí od 55 160 eur. Okrem vyššej využiteľnej kapacity batérie (79 vs. 77 kWh) ponúka model RS aj o 40 kW vyšší výkon (250 vs. 210 kW). Za karosériu kupé sa pripláca 2 600 €.

Konkurenciu pre novinku tvoria hlavne koncernové modely ako Volkswagen ID.4 GTX / ID.5 GTX, alebo Cupra Tavascan VZ. Rovnakú techniku (platformu, akumulátor, aj elektromotory) zdieľa aj vrcholná verzia nového Ford Capri, ktorý vám už čoskoro prinesieme v redakčnom teste. Opomenúť samozrejme nemôžeme ani Teslu Model Y, ktorá začiatkom roku 2025 prešla masívnou modernizáciou.