MojElektromobil

Rok sa s rokom schádza a vďaka exkluzívnej partnerke jedného z našich kolegov sme si pre vás pripravili predpoveď udalostí v oblasti elektromobility na rok 2019.

Problémové nabíjačky

Známa hudobná skupina prevádzkujúca sieť rýchlonabíjacích staníc začne budúci rok riešiť problémy s nabíjacími stojanmi značky JBT (čítaj [jə:bə:tə:]). Po ich vyriešení už stojany nebudú zobrazovať žiadne chybové hlásenia. Lepšie povedané, už nebudú zobrazovať žiadne hlásenia.

Náhradou za ne majú byť stojany konkurenčného prevádzkovateľa, ktoré zhodou okolností vyrastajú práve v blízkosti JBT stojanov. Pôjde o nabíjacie stojany značiek ABB, ABC, TBC a EV Chronic.

Globálne otepľovanie

Zdroj: SITA

Prechod na elektromobilitu je príliš pomalý. Globálne otepľovanie nepoľavuje a dochádza tak k roztápaniu ľadovcov. Ako prvá na túto situáciu reaguje spoločnosť Západoslovenský energeťák, ktorá svojim registrovaným partnerom bezplatne vymení rozdané reklamné rukavice či šále za šnorchel a potápačské okuliare.

Vďaka tejto sade bude možné na vybraných 350kW Ultra-fasa nabíjacích staniciach zapájať káble nielen pod prúdom elektrickým, ale i pod prúdom vody.

Výrobcovia upravujú plány

Odporníci s napätím očakávajú ďalší vývoj situácie. Pomalý prechod na elektromobilitu však už donútil niektorých výrobcov nabíjacích staníc prehodnotiť svoje plány.

Spoločnosť Melmak Plus začne okrem nabíjacích staníc bez kábla vyrábať aj tankovacie stojany bez hadice. Hadice z pumpy by totiž mohol niekto odrezať, a tým spôsobiť čerpacej stanici nemalú škodu. Napriek tomu že k takejto situácii ešte nikdy nedošlo, pumpári sú nadšení a objednávajú tieto stojany vo veľkom. Vodiči ktorí musia voziť hadice v kufri už menej, o tých ale nejde.

Najväčšia slovenská zbrojárska firma M&M’s Group, známa rozšírením svojho zbrojárskeho biznisu na výrobu nabíjacích staníc, prichádza taktiež s novinkou. V zmysle hesla “Nabiť a páľ !” teraz predstaví kombináciu rýchlonabíjacích a rýchlozabíjacích staníc. Majiteľ elektromobilu bude musieť do 1 minúty od ukončenia nabíjania opustiť stanicu. Ak tak neurobí, stanica si z neho vystrelí. Na rýchlozabíjacích staniciach jednoducho rýchlejšie zabijete čas. Firma má ako prvá na svete pripravené riešenie aj na problém obsadzovania nabíjacích staníc spaľovacími vozidlami. Ako presne bude tento systém fungovať zatiaľ neupresnila, zverejnila však označenie takýchto staníc.

Spoločnosť Tesla Liptovský Hádok aj napriek situácii vidí budúci vývoj pozitívne a investuje nemalé prostriedky do svojej továrne. Podľa najnovších informácii v hlavnom riadiacom počítači továrne vymenila harddisky za nové s kapacitou 1 Giga, čím sa stala ďalšou Tesla Gigatovárňou na svete.

Stará továreň Tesla Liptovský Hádok.

Nová Gigatováreň Tesla Liptovský Hádok.

Rozšírenie akčného plánu

Ministerstvo pornohospodárstva pripravuje rozšírenie bodov akčného plánu rozvoja erotiky na Slovensku. Medzi novonavrhované opatrenia patrí:

1.) Možnosť jazdy elektromobilov s dvomi pasažiermi na zadných sedadlách po koľajniciach električiek;

2.) Zvýhodnená sadzba DPH na motorové a masážne oleje;

3.) Každý piaty servis brzdových a chrbtových platničiek zdarma;

4.) Vratky na preplácanie časti nákladov za konzumáciu počas nočného nabíjania elektromobilov (tzv. Zvratky);

5.) Dotácie na nákup predlžovacích káblov pre nabíjanie elektromobilov v osadách počas noci.

Elektromobilové novinky

Tesla v roku 2019 predstaví okrem Modelu Y a Modelu 3.14 (π) aj svoj dlhoočakávaný Pickup Truck.

Nám sa podarilo získať exkluzívne zábery z nabíjania práve tohoto vozidla. Fanúšikovia Tesly šalejú. Práve takéto retro maskovanie môže pomôcť elektromobilitu zachrániť.

Na záver

Veríme že sa vám náš koncoročný pokus o vtip páčil. Prajeme vám veselého Silvestra, zdravie, šťastie, spustenie konfigurátora, veľa lásky a úspechov v novom roku 2019. Radi vás v ňom budeme sprevádzať prinášaním tých najzaujímavejších informácii zo sveta elektromobility!

31. decembra 2018

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+