MojElektromobil

Najväčšia špecializovaná výstava elektromobilov, Salón elektromobilov 2021, mieri do Košíc! Nákupné centrum Atrium Optima Košice už v prvý septembrový víkend obsadia desiatky elektromobilov, plug-in hybridov a elektrifikovaných vozidiel. Návštevníci sa môžu tešiť aj na odborné diskusie, zástupcov z radu prevádzkovateľov nabíjacej infraštruktúry, bohatý sprievodný program aj testovacie jazdy.

Akcia je zaujímavá určite nielen pre fanúšikov elektromobilov, ale aj pre širokú verejnosť, ktorá sa chce dozvedieť viac informácií o nastupujúcom trende e-mobility. Uskutoční sa v termíne od 3. do 5. septembra 2021 v obchodnom centre Atrium Optima Košice.

Do metropoly východu má namierené aj značka Mercedes-EQ so svojimi najnovšími elektromobilmi. Pripravená je trojica modelov EQA. Po ich boku budú zažiaria aj Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC, Mercedes-Benz CLA 250 e Shooting Brake, Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC kupé či Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC sedan. Hviezdou salónu bude horúca novinka EQS od Mercedes-EQ.

EQS: Unikátny sedan s dojazdom až do 770 km

EQS je prvý plnoelektrický luxusný sedan od značky Mercedes-EQ. Mercedes-EQ ním nanovo definuje tento segment vozidiel. Ako prvý model je EQS navyše postavená na modulárnej architektúre pre elektrické vozidlá luxusnej a vyššej triedy, pričom sa pýši špičkovým dojazdom až do 770 km na jedno nabitie. Zlúčením technológie, dizajnu, funkčnosti a konektivity očaruje EQS vodiča aj cestujúcich. Ako prvé modely na trh prídu EQS 450+ s výkonom 245 kW a EQS 580 4MATIC s výkonom 385 kW. 

Zdroj: Mercedes-EQ

Rekordná aerodynamika

Vďaka ohromnej, precíznej detailnej práci a na základe účelového dizajnu sa odborníkom na aerodynamiku v úzkej spolupráci s dizajnérmi podarilo dosiahnuť nový rekord. EQS je sériovo vyrábané vozidlo s najlepšou aerodynamikou na svete. Z toho profituje najmä dojazd. Vozidlo patrí k najlepším aj pokiaľ ide o zvukový komfort: veľmi nízka úroveň hluku vetra k tomu výrazne prispieva.

EQS je síce blízka príbuzná novej Triede S, je však postavená na čisto elektrickej architektúre. Táto kompletne nová koncepcia umožnila vznik dôrazne účelového dizajnu (Purpose-Design): EQS sa vedením línií One Bow a dizajnom Cab Forward so splývajúcou zadnou časťou už pri prvom pohľade výrazne líši od vozidiel so spaľovacím motorom.

Filozofia dizajnu známa ako zmyselná čistota sa v kombinácii s progresívnym luxusom odráža vo veľkoryso modelovaných plochách, zmenšených škárach a plynulých prechodoch (jednoliaty dizajn – seamless design).

Zdroj: Mercedes-EQ

Plne elektrické

Všetky modely EQS sú vybavené elektrickým hnacím ústrojenstvom na zadnej náprave, verzie s pohonom 4MATIC majú elektrické hnacie ústrojenstvo dodatočne aj na prednej náprave. Výkon rýchleho nabíjania až 200 kW umožní získať dojazd až 300 km už za 15 minút. Dokladom o dlhej životnosti akumulátorov je certifikát akumulátora. Tento certifikát platí desať rokov alebo do 250 000 kilometrov.

Absolútnou zaujímavosťou v interiéri je hyperobrazovka MBUX (mimoriadna výbava). Táto veľká, klenutá obrazovka sa vzletne tiahne takmer od jedného stĺpika A k druhému stĺpiku A. Tri obrazovky sú umiestnené pod krycím sklom a vizuálne sa zlievajú. S OLED displejom s uhlopriečkou 12,3 palca pre spolujazdca vzniká vlastná oblasť zobrazovania a ovládania.

Salón elektromobilov 2021 v skratke

  • Výstava elektromobilov a plug-in hybridov dostupných na Slovensku
  • Exkluzívne slovenské premiéry elektromobilov uvedených na trh v roku 2021
  • Výrobcovia, distribútori a prevádzkovatelia nabíjacích staníc a infraštruktúry
  • Bohatý program plný prednášok, diskusií a dôležitých informácií

Ďalšie informácie

Všetky potrebné informácie o výstave Salón elektromobilov 2021 budú postupne pribúdať na stránkach e-salon.sk a mojelektromobil.sk, ako aj na sociálnych sieťach Facebook a Instagram.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

27. augusta 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+