Prestížny výrobca automobilov, Range Rover, odhalil svoj prvý dizajn sériovo vyrábaného a plne elektrického SUV modelu. Modernejší dizajn má v sebe stále zakomponovanú typickú architektúru firmy, ktorú je rozpoznať na prvý pohľad. Bude tento model schopný konkurovať SUV elektromobilom od iných známych výrobcov? Bližšie informácie zverejnil portál Electrek.
Nové elektrické SUV značky Range Rover
Britská automobilka sa od začiatku roka 2024 teší veľkému úspechu vďaka nárastu v predajoch niektorých modelov. Najväčší záujem je podľa štatistiky o Range Rover Sport, ktorého predaje stúpli oproti minulému roku až o 83 %. Na území Európy bol zaznamenaný nárast o 9 % z celkového predaja vozidiel, no v krajine výrobcu až o 24 %.

Možno práve tieto štatistiky motivovali spoločnosť ku predstaveniu nového modelu s plne elektrickým pohonom. Elektromobil je podľa všetkých dostupných informácií testovaný v extrémnych podmienkach na polárnom kruhu, kde môžu teploty klesať až do -40°C a na púšti v Africkom kontinente s teplotami dosahujúcimi až +50°C.
Mohlo by vás zaujímať:
- Mazda EZ-6 je nová elektrická vlajková loď automobilky. Dostane sa aj ku nám?
- Ďalšie elektromobily od Xiaomi? Cenovo dostupný model aj nové SUV
- Smart #5: Zabudnite na malé elektromobily, značka prinesie poriadne SUV
Vďaka týmto testom sa chce Range Rover uistiť, že použité súčiastky budú spoľahlivo fungovať aj v nehostinných podmienkach. Novinke nebudú chýbať ani základné režimy na rôzny typ počasia, povrchu a terénu, ktoré už sú v dnešnej dobe súčasťou každého vozidla tejto značky. Mierne zmeny nastanú v systéme na ovládanie trakcie, ktorý bude špeciálne upravený na zlepšenie trakcie na klzkom povrchu.

V tomto prípade nebude aplikovaný štandardný systém ABS používaný vo väčšine automobilov, pretože spoločnosť Range Rover sa rozhodla rozdeliť trakciu jednotlivých kolies do samostatných riadiacich jednotiek. Výrobca v správe uviedol, že použitie nového systému dokáže až 100-násobne znížiť reakčný čas vypočítaného krútiaceho momentu. Cieľom vytvorenia elektromobilu je údajne poskytnúť luxus, tiché a izolované prostredie a príjemný zážitok z jazdy bez ohľadu na prostredie, v ktorom sa nachádzate.
Cena nového elektromobilu zatiaľ nebola zverejnená, no za elektrické SUV si určite budete musieť priplatiť. Na internete sa šíria informácie o tom, že výrobca plánuje do roku 2026 predstaviť dva ďalšie modely plne elektrických vozidiel. To, ako budú vyzerať sa možno dozvieme ešte do konca roka.
Aktualizované 30.4.2025
Po sérii náročných zimných testov v Arktickom kruhu britská automobilka Land Rover zverejnila prvé technické detaily pripravovaného modelu Range Rover Electric. Toto luxusné elektrické SUV bude možné objednávať už koncom roka 2025. Informácie zverejnil portál electrive.

Novinka je postavená na 800-voltovej architektúre a poháňa ju batéria s kapacitou 117 kWh. Výrobca uvádza, že počas druhej fázy testovania v extrémnych podmienkach sa nový elektromobil osvedčil najmä vďaka inovatívnej technológii ThermAssist. Tá má za úlohu optimalizovať dojazd, urýchliť nabíjanie a zároveň zabezpečiť stabilnú teplotu v kabíne aj v extrémne nízkych teplotách.
Technológia dokáže ušetriť až 40 % energie vďaka spätnému využívaniu tepla na ohrev pohonnej sústavy alebo interiéru aj pri teplotách klesajúcich pod -10 °C. Vďaka tomu si vozidlo zachováva výkonnosť aj v chladných podmienkach a súčasne nestráca ani schopnosť rýchleho nabíjania batérie. Zimné testovanie prebiehalo na trase dlhej približne 72 000 kilometrov. Okrem bežných testov spoločnosť preverila aj schopnosť jazdy len s jedným pedálom a funkčnosť adaptívneho vzduchového podvozka.

Nový elektrický Range Rover je postavený na platforme MLA Flex, ktorú značka vyvinula pre vozidlá s rôznymi typmi pohonov. V prípade plne elektrickej verzie zabezpečujú pohon dva synchrónne elektromotory s permanentnými magnetmi a celkovým výkonom 410 kW. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má trvať približne 4,5 sekundy. Podľa zverejnených informácií je maximálny nabíjací výkon až 350 kW. Hoci oficiálny dojazd ešte nebol potvrdený, odborníci sa domnievajú, že by mal dosahovať približne 450 až 480 kilometrov podľa amerického cyklu EPA.

Land Rover zároveň kladie dôraz aj na jazdný komfort. Novinka je vybavená adaptívnym vzduchovým podvozkom s možnosťou prepínania režimov a nebude chýbať ani spomínané plynulé ovládanie jedným pedálom. Pri jazde v teréne má elektrický pohon výhodu v presnosti prenosu výkonu. Systém Intelligent Driveline Dynamics dokáže rozdeľovať krútiaci moment medzi kolesá zadnej nápravy, čím efektívne zabraňuje strate trakcie. V kombinácii s technológiou Integrated Traction Management sa rýchlosť elektromotora reguluje v intervale 50 milisekúnd, čo znamená až 100-násobne rýchlejšiu reakciu v porovnaní s klasickým spaľovacím motorom.