Prvý test Mercedes EQE: verzia 350+ s dojazdom až 600 km, AMG s hyperobrazovkou

Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada

Mali sme na jeden deň možnosť vyskúšať novinku EQE od Mercedes-EQ v dvoch verziách. V ponuke bol základ EQE 350+, ale aj verzia Mercedes-AMG EQE 43. Plánovaná trasa viedla z Bratislavy do Čičmian a s obednou prestávkou v Bojniciach. Naspäť sme sa vrátili cez Beladice po diaľnici s pauzou na nabíjačke ZSE HUB Beladice.

Cena AMG EQE 43

Ako prvé vozidlo si vyberáme model AMG EQE 43. Tento športový model s výkonom 350 kW a 476 koní ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/hod za 4,2 sekundy. Základná verzia začína na sume 91 635 eur, naša verzia stála 130 200 eur.

K dispozícii bola ešte AMG v bielej farbe a s hyper obrazovkou MBUX, vtedy celková cena narástla na sumu 139 356 eur. Hyper obrazovka je k dispozícii len pre AMG verzie a za príplatok 8640 eur.

Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada

Jazda s AMG verziou

Na našom AMG EQE 43 sme do dedinky Čičmany prišli s dojazdom ešte 166 km (pri zvolení ECO režimu by to bolo max 234 km) čo predstavuje 49 % batérie. Na ceste sme dosiahli priemernú spotrebu 26,8 kWh/100 km.

V prípade základného modelu EQE 350+ bola spotreba 19,7 kWh/100 km a vozidlo prešlo 225 km. Priemerná rýchlosť počas cesty dosahovala 61 km/hod. Auto ukazovalo stále ešte 359 km dojazd. Pri ECO režime by to bolo až 420 km. Súčasťou výbavy vozidla je aj virtuálna navigácia, ktorá zobrazuje smer jazdy na displeji.

Virtuálna navigácia v EQE | Foto: Michal Chabada

EQE 350+ a priemerná spotreba

Na spiatočnej ceste nasadáme do verzie EQE 350+. Cena základnej verzie začína na sume 63 335 eur, cena testovaného modelu je 107 292 eur. Zákazník zaplatí príplatok za podvozok AIRMATIC, prvotriedny balík plus (balík výbavy) či čiernu kožu.

Navigácia zobrazuje aj nabíjacie body s dostupnosťou. Pri nastavení cieľa sa objaví okrem cesty aj počet percent, koľko bude mať vozidlo po príchode do cieľa. Je to veľmi užitočná funkcia pri plánovaní trasy a funguje aj veľmi presne. Po príchode do cieľa nám skutočne zostávalo toľko percent, koľko nám na začiatku výletu tvrdila navigácia.

Súvisiacie články
Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada

Trasu z Bojníc do Beladíc sme nakoniec prešli za 1 hodinu aj 32 minút. Priemerná rýchlosť bola 49 km/h a prešli sme celkovo 75 km. Dosiahli sme výbornú spotrebu iba 17,7 kWh/100 km. EQE malo stále 52 % batérie a dojazd ukazoval 292 km (pri ECO režime by to bolo až 324 km).

Ukážka spotreby EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada

Výkon nabíjania EQE

Nabíjať nebolo treba, ale keďže sme čakali aj na ostatných členov našej skupinky, spustili sme nabíjanie na rýchlo nabíjacej stanici ZSE Drive. Prekvapilo nás, opäť pozitívne, akú rýchlosť nabíjania elektromobil dosahoval. Pri kapacite 52 % sa rozbehlo nabíjanie až na výkon 130 kW, skvelé. Zostávajúca doba nabíjania do 100 % bola ešte 41 minút. Pri 66 % bola stále rýchlosť nabíjania 116 kW. Zostávajúci čas 35 minút. Keď sme EQE dobili na 100 %, tak celkový dojazd ukazoval 563 km. 

Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada

Elektromobil EQE na dlhé trasy či do Chorvátska

S celkovým dojazdom okolo hranice 560 kilometrov pri EQE nie sú vôbec problémom ani dlhé trasy. S plne nabitým vozidlom by sme z Beladíc napríklad bez problémov prišli na jeden záťah aj do Košíc. Bez prestávky na nabíjanie. Podľa navigácie by táto cesta trvala 3 hodiny 59 minút, a do cieľa by sme dorazili s 10 % batérie.

V prípade ešte dlhšej trasy, napríklad z Bratislavy do Chorvátskeho Umagu, by sme potrebovali na nabíjanie jednu zastávku. EQE naplánovalo nabíjanie po 332 km, kedy by vozidlo malo ešte 21 % energie. Na nabíjačke by sme strávili 16 minút a do Umagu následne dorazili s 10 % batérie.

Záverečné dojmy

Do Bratislavy sme prišli po 204 km a spotreba bola 20,9 kWh/100 km. Súčasťou cesty bolo cca 100 kilometrov po diaľnici. Prvú jazdu s EQE sme si užili a Mercedes nezostal nič dlžný svojej elegancii a výbave. Aj dosiahnuté spotreby a dlhý dojazd na hranici 600 kilometrov môžu prilákať nových majiteľov elektromobilov, pre ktorých bol práve dlhý dojazd jednou z hlavných požiadaviek pri výbere elektrického vozidla.

Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada
Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada
Mercedes EQE | Foto: Michal Chabada
Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada
Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada
Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada
Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada
Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada
Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada
Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada
Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada
Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada
Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada
Prvá jazda s EQE od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada
Náš tip
Prvá jazda s EQS od Mercedes-EQ: luxusný elektromobil s veľkým dojazdom | FOTO TEST
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.