Lexus UX 300e: Prvý elektromobil značky, ponúkne dojazd 400 kilometrov

Automobilka Lexus, patriaca pod japonský koncern Toyota, sa formálne pripojila k výrobcom elektromobilov. Avizovaný prvý plne elektrický Lexus nesie označenie UX 300e. Výrobca sa rozhodol siahnuť po kategórii crossover.

Návrh sa teda pridržiaval osobitého dizajnu i úžitkových vlastností crossoveru UX, ku ktorým konštruktéri pridávajú výhody elektromobilov, hlavne v oblasti výkonu.

Model Lexus UX 300e má byť zároveň prvým reálnym výsledkom globálnej elektrifikačnej stratégie Lexus Electrified – “elektrifikovaný Lexus”. Cieľom je dosiahnuť zásadný skok v oblasti výkonu a ovládania vozidiel ako aj pôžitku, ktorý elektrifikácia prináša vodičovi.

Lexus uvádza, že technológia Lexus Electrified zabezpečuje najmä integrované ovládanie hnacej sústavy, riadenia, odpruženia a bŕzd. Umožňuje tak využiť maximálny potenciál riadiacej technológie motora, ktorá sa skultivovala v hybridných vozidlách.

Výkon, nabíjanie, dojazd

Elektrický Lexus je poháňaný motorom s výkonom 150 kW (približne 204 koní) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm. Parametre ako maximálna rýchlosť či zrýchlenie neboli zverejnené.

54,3 kWh akumulátory, umiestnené priamo pod podlahou kabíny, síce sľubujú na jedno nabitie dojazd 400 km. Ten je však uvádzaný podľa starej, príliš benevolentnej metodiky NEDC.

Parametre nabíjania sú sklamaním. Pri DC nabíjaní dosiahne maximálny výkon 50 kW, AC nabíjanie pôjde maximálne 6,6 kW jednofázovo. To posúva tento elektromobil skôr do role druhého auta v rodine, čo je vzhľadom na jeho ostatné parametre tak trochu škoda.

Súvisiacie články

Elektromobil disponuje aj 4-stupňovým systémom rekuperácie, ktorý sa volí manuálne páčkou pri volante.

Novinka je vybavená celým zástupom technologických vychytávok. Vyzdvihované sú hlavne bezpečnostný systém Lexus Safety System+ a najnovšie technológie pripojenia v automobiloch. Majiteľ si tak cez smartfón môže skontrolovať dojazd a stav nabitia akumulátora, na diaľku ovládať klimatizáciu, vyhrievanie sedadiel či rozmrazovanie okien, prípadne podrobne naplánovať nabíjanie cez funkciu časovača.

Konštrukčnou zaujímavosťou, ktorú Lexus vyzdvihuje, je pokročilá zvuková izolácia kabíny. Tá potláča vonkajší hluk, ako je napríklad vietor či drobné kamienky, ktoré by v prípade absencie motora a prevodovky boli inak badateľné. Súčasne ale obsahuje aj systém aktívneho prenosu zvuku (ASC), ktorý prenáša prirodzené okolité zvuky, vďaka čomu má vodič lepšie informácie o podmienkach jazdy.

Elektrický model UX 300e by sa mal začať predávať na čínskom a európskom trhu v roku 2020, v Japonsku začiatkom roka 2021.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.