MojElektromobil

Peugeot spustil elektrickú ofenzívu a po predstavení nového kompaktného SUV E-3008 prichádza s novinkou Peugeot E-5008. Pred nedávnom sme si ukázali zábery z interiéru chystanej novinky, dnes však už disponujeme kompletnými informáciami a zábermi aj z exteriéru. Nové elektrické SUV sľubuje priestor pre 7 cestujúcich a dojazd až 660 kilometrov.

Nový Peugeot E-5008 stojí na nedávno predstavenej platforme STLA Medium, pri čom medzigeneračne podstatne vyrástol najmä na dĺžku (+13 cm), ktorá je teraz na úrovni 4,79 metra.

Peugeot E-5008
Peugeot E-5008 | Zdroj: Stellantis

Verzie s pohonom predných kolies ponúkajú maximálny výkon 157 kW alebo 170 kW, pri čom krútiaci moment je v oboch prípadoch zhodných 345 Nm. Verzia s dvomi motormi a pohonom všetkých kolies sľubuje celkový výkon 237 kW (157 kW vpredu a 80 kW vzadu). Predný motor poskytuje krútiaci moment 345 Nm a zadný motor 170 Nm.

Peugeot E-5008 batéria a dojazd

Nový model využíva batérie ACC vyrobené v gigafactory vo Francúzsku (Douvrin). Vysokonapäťová lítium-iónová batéria 400 V s chemickým zložením NMC (nikel, mangán a kobalt) je umiestnená pod podlahou. K dispozícii budú dva varianty batérie, menšia 73 kWh postačí na dojazd 500 kilometrov podľa WLTP, zatiaľ čo väčší akumulátor s kapacitou 98 kWh dosahuje dojazd až 660 kilometrov podľa WLTP.

Maximálny výkon DC nabíjania je 160 kW, čo umožňuje dobiť dodatočných 100 km dojazdu len za 10 minút a nabíjanie z 20 % na 80 % SoC zaberie 30 minút. V prípade AC nabíjania hovoríme o palubnej nabíjačke s výkonom 11 kilowattov, trojfázová 22 kW nabíjačka je k dispozícii na želanie.

Peugeot E-5008 dojazd
Elektrický Peugeot E-5008 sľubuje dojazd až 660 kilometrov | Zdroj: Stellantis

Peugeot sa chváli najdlhšou zárukou na batériu zo všetkých európskych značiek, ktorú poskytuje až na 8 rokov alebo 160 000 km pre zachovanie 70 percent jej pôvodnej kapacity. Záruka sa týka aj všetkých hlavných elektrických a mechanických komponentov vrátane elektromotora.

Elektromobil Peugeot E-5008 ponúka objem batožinového priestoru 748 litrov v základnej 5-miestnej konfigurácii, po sklopení zadných sedadiel je možné ho zväčšiť až na 1 815 litrov. V prípade 7-miestnej konfigurácii hovoríme o 259 litroch batožinového priestoru.

Novinka ponúka obrovskú rovnú podlahovú plochu so sklopenými sedadlami druhého a tretieho radu s dĺžkou až 2 metre. V 7-miestnej konfigurácii so sklopeným tretím radom má nový model E-5008 kufor dlhý 42 cm.

Zaujímavosťou je “PEUGEOT i-Cockpit®” infotainment s 21” panoramatickým displejom, ktorý sa tiahne od ľavej strany palubnej dosky až po stredovú konzolu. Tento 21” širokouhlý displej je mierne zakrivený smerom k vodičovi a zároveň zostáva prístupný aj pre spolujazdca.

interier Peugeot E-5008 | Zdroj: Stellantis
Interiér Peugeot E-5008 | Zdroj: Stellantis

Mohlo by vás zaujímať:

Peugeot E-5008 cena a dostupnosť

Nový PEUGEOT E-5008 sa má začať predávať na jeseň 2024. Cenovka nového modelu zatiaľ nebola stanovená, očakáva sa však na nižšej úrovni v porovnaní s obrom Kia EV9, ktorú sme nedávno podrobili redakčnému testu.

Náš tip
Renault Scenic E-Tech Electric: Európske Auto (nielen) roka | Prvá jazda
20. marca 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+