Slávnostné predstavenie v Prahe sa nieslo v štýle evolúcie ľudstva od minulosti po budúcnosť. Porsche vidí budúcnosť v elektromobilite a predstavilo v našom regióne svoj prvý elektromobil Taycan.
Novinka Porsche Taycan od prvej chvíle pútala záujem médií a inak tomu nebolo ani naživo, keď sa pred očami prítomných pozvaných novinárov a zákazníkov objavili tri vozidlá. Taycan je v prvom rade pravé športové vozidlo. Porsche nenechalo nič na náhodu.
Športové srdce
Však sa presvedčte: zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy. Zrýchlenie z 0 na 200 km/h za 9,8 sekundy. Nový Taycan je údajne schopný urobiť viacero šprintov z 0 na 200 km/h takmer s rovnakým časom a bez straty výkonu. Maximálny výkon je 560 kW (761 koní) a krútiaci moment 1050 Nm. Koeficient odporu 0,22 bez kompromisov na dizajne.
Novinka sa pri svojom predstavení pochválila rekordom na legendárnom okruhu Nürburgring s časom 7:42 min. Stala sa tak najrýchlejším 4-dverovým plne elektrickým športovým automobilom.
Taycan tiež drží prvenstvo za najviac prejdených kilometrov za 24 hodín. Bez problémov prešiel 3425 km. Tento rekord sa rodil na pretekárskej trati v Nardò v Taliansku a vozidlo si udržiavalo rýchlosť medzi 195 – 215 km/h. Je dôležité tiež uviesť, že 24-hodinová jazda prebiehala v najvyššej teplote vzduchu až 42 °C a pri teplote vozovky 54 °C. Taycan stihol prejsť túto vzdialenosť aj s nabíjaním.
Najlepší elektromobil
Porsche Taycan je štvormiestny elektromobil, ktorý má batériu s kapacitou 93 kWh. Na jedno nabitie zvládne prejsť 450 km. Impozantný je aj nabíjací výkon, ktorý činí 270 kW pri 800 V. To znamená, že na 100 km dojazd auto potrebuje 5 minút nabíjania.
Taycan má dva otvory na nabíjanie – na strane spolujazdca je možnosť pre DC nabíjanie, pri vodičovi je otvor na AC nabíjanie. Taycan bude od roku 2021 podporovať dokonca 350 kW nabíjanie na sieti špeciálnych staníc od Porsche.
Dvojstupňová prevodovka zaručuje skvelý jazdný zážitok, prvý stupeň pre maximálnu akceleráciu v nízkych rýchlostiach, druhý pre vyššie rýchlosti. Jazdiť sme na Taycane v Prahe ešte nemohli.
Batéria sa nachádza v podlahe. Pri predstavení bolo spomenuté, že vďaka tomu je ťažisko poriadne nízko, dokonca nižšie, ako v prípade legendárneho Porsche 911. Na ceste bude novinka držať výborne.
Futuristický interiér s displejom aj pre spolujazdca
Futuristický interiér je plný displejov. Obsahuje 16,8″ zakrivený displej, 10,9″ dotykový displej a tiež 8,4″ dotykový panel v stredovej konzole. Zaujímavosť je displej pred spolujazdcom, ktorý informuje o trase ale aj ďalších parametroch jazdy. Interiér je luxusný a športový zároveň.
Dostupný v roku 2020
Porsche Taycan bol oficiálne predstavený 4.septembra. Taycan bude dostupný v dvoch verziach – Porsche Taycan a Taycan Turbo. Automobilka údajne registruje viac ako 30 tisíc rezervácií. Auto sa dostane na trh v roku 2020. Na našom trhu sa objaví začiatkom roka.
Porsche pripravuje aj špeciálnu starostlivosť o nových zákazníkov, ktorí si tento elektromobil zakúpia.
Galéria Porsche Taycan naživo
Náklady na pobyt a dopravu redaktora hradila spoločnosť Porsche Inter Auto Slovakia spol. s r.o.
lol zaplati vam porsche cestu a hned je najlepsi 😂 vacsina slusnych novinarov to aspon uvedie na konci clanku nech je to kazdemu jasne
Slušne to uvádzam hneď na začiatku článku 🙂
vacsinou zvykne byt napisane „cestu a vydaje hradi porsche…, pripadne oznacit clanok za PR“ to ze je tam napisane „pozvani novinari“ nie je to iste alebo som nieco prehliadol?
Na začiatku píšem, že je to pre pozvaných novinárov a akcia je v Prahe.
Doplnil som to aj na záver, aby to bolo každému zrozumiteľné 🙂
dik, je to dobre hlavne pre Vas, mozete si tym padom nechat odstup a nenechat so sebou zametat… aj ked je to prijemne ale je to sposob „podplacania“ novinarov
to „najlepsie“ je ozaj trochu mimo objektivity 😉 hlavne, ked ste s autom este nejazdili.
ten nazov je cisty clickbait a este aj na neoznaceny PR clanok, horsie je uz len spam… jasne ze „najlepsi“ neexistuje a nie je to ani Tesla ani Rivian ani MachE, to je cisto subjektivne, moze byt najrychlejsi alebo najtazsi ale autorovi slo asi o ine…
Ahoj milan, v článku je presne napísané, v čom je najlepší.
Ale môžme sa baviť aj konkrétne, ktorý elektromobil je najlepší? 🙂
Je to určite výborné auto. Napísať ale najlepší elektromobil ?
Môže mať jednu, dve alebo tri najlepšie vlastnosti. Môže mať niektoré merateľné parametre lepšie ako konkurencia. Môže sa veľa ľuďom páčiť dizajnovo. Preto “najlepší elektromobil” je čiste novinársky trik ako v nadpise prilákať čitateľov. Okrem toho tu máme konkurenciu ktorá má väčší dojazd, lepšie zrýchlenie a oveľa nižšiu cenu. Napriek tomu je pre mňa Taycan fantastické auto.