MojElektromobil

Porsche Taycan, štvormiestny športový elektromobil, na trh dorazil v závere roka 2019 a svojim príchodom poriadne rozvíril vody segmentu elektromobility. Niet sa čomu čudovať, Porsche si dalo poriadne záležať na tom, aby zúžitkovalo roky skúseností a viacročné prípravy. 

Prechod od konceptu Mission E k sériovo vyrábanému modelu sprevádzalo množstvo náročnej práce, no vo finále to prinieslo zaslúžené ovocie. Vznikol špičkový športový elektromobil, na ktorý sa dodnes upierajú oči zvedavcov, ale aj konkurenčných značiek, a to úplne oprávnene.

porsche taycan 4s

Taycan pri svojom odhalení prekvapil po viacerých stránkach. Od príkladného dizajnu verného tradíciám značky Porsche, až po najmodernejšie technológie vrátane unikátnej 800V architektúry a  bleskového nabíjacieho výkonu 350 kW. 

Veď kto by chcel čas tráviť nabíjaním, keď si môže naplno užívať športový výkon svojho elektrického auta, ktoré pod kapotou ukrýva Až 761 koní a z nuly na stovku to zvláda pod tri sekundy.

Impozantný nabíjací výkon sa stará o to, že 93,5 kWh batéria sa z 5 na 80% svojej svojej kapacity nabije za 22 minút. Pritom už krátkych 5 minút nabíjania dodáva dostatok energie na svižné zvládnutie 100 kilometrovej trasy. Presne takýto dramatický bol vstup Porsche do sveta elektrických vozidiel.

porsche taycan 4s

Porsche Taycan: V ústrety zákazníkom

Nemecký športiak s elektrickým srdcom sa pôvodne predstavil v troch verziách, no dnes sa už po jeho boku vynímajú aj ďalšie poriadne atraktívne modely s prívlastkom Cross Turismo. K tomu sa nedávno pridala aj nová základná verzia s jednoduchým označením Porsche Taycan.

Ako môžeme vidieť, nemecká automobilka si vytvorila viac než solídne základy, na ktorých ďalej buduje a svoju ponuku elektrických vozidiel posúva čoraz ďalej. Dôkazom je aj najnovší model Porsche Taycan, ktorý sa prirodzene pridal k existujúcim súrodencom, pričom láka na viacero atraktívnych prvkov.

Základný model Porsche Taycan sa na Slovensku predáva za cenu začínajúcu na 86 868 €. Taycan je dostupný so zadným náhonom, s výkonom až 350 kW a s dojazdom 484 kilometrov. Novinka sa teda pýši podobnými kvalitami ako je súrodenci, akurát je lacnejšia a má najdlhší dojazd. 

Maximálna rýchlosť sa zastavila na 230 km/h, pričom z nuly na stovku to zvláda za čulé 5,4 sekundy. Nabíjanie zvláda rovnako špičkovo ako súrodenci, z 5 na 80% kapacity batérie už po 22 minútach a 5 minút na nabíjačke pretavuje do 100 km dojazdu.

K dispozícii sú dve verzie Porsche Taycan: 

  • Performance Battery – 300 kW výkon v režime Boost, 79,2 kWh batéria a dojazd 431 km
  • Performance Battery Plus – 350 kW výkon v režime Boost, 93,4 kWh batéria a dojazd až 481 km

Zmena sa prekvapivo udiala aj v batožinovom priestore, ktorý narástol z pôvodných 366 litrov na súčasných 407 litrov. Taycan si zachováva ikonický dizajn aj interiér, no odvezie toho podstatne viac, na väčšiu vzdialenosť a pritom rovnako rýchlo a absolútne bezemisne. 

Z celkového pohľadu na Porsche Taycan je jasné, že Porsche sa zákazníkom vydalo v ústrety. Jedinečný elektrický športiak je dostupnejší než kedykoľvek predtým, a pritom si zachováva rovnako excelentnú formu.

Porsche Taycan interiér
DCIM100GOPROGOPR2769.JPG

V spolupráci s Porsche Inter Auto Slovakia spol. s r.o.

18. augusta 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+