Porsche chystá malú revolúciu v elektromobilite. Pripravovaný elektrický Cayenne má byť prelomovým modelom a patrí medzi najočakávanejšie vozidlá značky za posledné roky. Automobilka ale nechce, aby išlo len o väčšieho súrodenca modelu Macan Electric či o prerábku existujúceho spaľovacieho modelu. Jednou z noviniek, o ktorej sa bude ešte veľa diskutovať, je možnosť bezdrôtového nabíjania. Na tému upozornil portál Insideevs.
Bezdrôtové nabíjanie ako nový štandard?
Nejde však o technológiu bezdrôtového nabíjania počas jazdy na diaľnici, aj keď svet pracuje aj na týchto možnostiach. V tomto prípade bude môcť majiteľ zaparkovať svoj Cayenne Electric nad špeciálnu indukčnú nabíjaciu podložku, ktorá bude zabudovaná v podlahe. Tá obsahuje vysielač s medenou cievkou, ktorá vytvorí magnetické pole. To prijíma cievka v podvozku auta, ktorá premení striedavý prúd na jednosmerný a nabíja batériu.

Inžinieri v Porsche mysleli aj na zvýšenú odolnosť voči poveternostným vplyvom a podložka bola navrhnutá bola tak, aby sa nepoškodila ani v prípade, ak cez ňu náhone prejdú kolesá auta. Ak systém pod vozidlom rozpozná cudzí objekt či zviera, nabíjanie bude automaticky prerušené.
Nízke straty a výkon 11 kW
Maximálny výkon bezdrôtového nabíjania bude 11 kW, no mimoriadne dôležitá je jeho účinnosť. Porsche spomína 90 %, čo nie je vôbec zlé. Nie je to síce úroveň klasického káblového nabíjania, no nejde o veľký rozdiel. Na to, aby vodič zaparkoval nad podložku čo najpresnejšie, budú dohliadať kamery a displej infotainmentu.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Tradičné automobilky narazili na problém. Softvérové chyby trápia aj prémiové modely
- Škoda Epiq je najdostupnejším elektromobilom značky. Nový mestský crossover má potenciál otočiť hru
- Volkswagen už budúci týždeň predstaví svoje cenovo dostupné elektrické SUV. Takto bude vyzerať
Nesprávne zaparkovanie môže samozrejme viesť k nižšiemu výkonu a vyšším stratám, čo určite nechceme. Auto sa po zaparkovaní automaticky zníži, aby skrátilo vzdialenosť medzi prijímacou a vysielacou jednotkou.

Porsche Cayenne Electric okrem tohto ponúkne aj 800 V architektúru na platforme PPE, na ktorej je postavený aj nový elektrický Macan či Audi Q6 e-tron. Kapacita batérie ešte nie je známa, no mala by presiahnuť hranicu 100 kWh. Zaujímavý je údaj o rýchlosti nabíjania, pretože vďaka maximálnemu výkonu 400 kW sa má tento elektromobil nabiť z 10 na 80 percent kapacity akumulátora len za 16 minút.
Vyrobené na Slovensku
Zaujímavosťou je aj to, že nový Cayenne sa bude vyrábať v továrni Volkswagen v Bratislave. Pôjde vôbec o prvé elektrické Porsche „made in Slovakia,“ továreň momentálne vyrába spaľovaciu verziu modelu Cayenne.