MojElektromobil

Porsche chystá malú revolúciu v elektromobilite. Pripravovaný elektrický Cayenne má byť prelomovým modelom a patrí medzi najočakávanejšie vozidlá značky za posledné roky. Automobilka ale nechce, aby išlo len o väčšieho súrodenca modelu Macan Electric či o prerábku existujúceho spaľovacieho modelu. Jednou z noviniek, o ktorej sa bude ešte veľa diskutovať, je možnosť bezdrôtového nabíjania. Na tému upozornil portál Insideevs.

Bezdrôtové nabíjanie ako nový štandard?

Nejde však o technológiu bezdrôtového nabíjania počas jazdy na diaľnici, aj keď svet pracuje aj na týchto možnostiach. V tomto prípade bude môcť majiteľ zaparkovať svoj Cayenne Electric nad špeciálnu indukčnú nabíjaciu podložku, ktorá bude zabudovaná v podlahe. Tá obsahuje vysielač s medenou cievkou, ktorá vytvorí magnetické pole. To prijíma cievka v podvozku auta, ktorá premení striedavý prúd na jednosmerný a nabíja batériu.

Porsche Cayenne Electric
Zdroj: Porsche

Inžinieri v Porsche mysleli aj na zvýšenú odolnosť voči poveternostným vplyvom a podložka bola navrhnutá bola tak, aby sa nepoškodila ani v prípade, ak cez ňu náhone prejdú kolesá auta. Ak systém pod vozidlom rozpozná cudzí objekt či zviera, nabíjanie bude automaticky prerušené.

Nízke straty a výkon 11 kW

Maximálny výkon bezdrôtového nabíjania bude 11 kW, no mimoriadne dôležitá je jeho účinnosť. Porsche spomína 90 %, čo nie je vôbec zlé. Nie je to síce úroveň klasického káblového nabíjania, no nejde o veľký rozdiel. Na to, aby vodič zaparkoval nad podložku čo najpresnejšie, budú dohliadať kamery a displej infotainmentu.

Nemali by ste prehliadnuť:

Nesprávne zaparkovanie môže samozrejme viesť k nižšiemu výkonu a vyšším stratám, čo určite nechceme. Auto sa po zaparkovaní automaticky zníži, aby skrátilo vzdialenosť medzi prijímacou a vysielacou jednotkou.

Porsche Cayenne Electric
Zdroj: Porsche

Porsche Cayenne Electric okrem tohto ponúkne aj 800 V architektúru na platforme PPE, na ktorej je postavený aj nový elektrický Macan či Audi Q6 e-tron. Kapacita batérie ešte nie je známa, no mala by presiahnuť hranicu 100 kWh. Zaujímavý je údaj o rýchlosti nabíjania, pretože vďaka maximálnemu výkonu 400 kW sa má tento elektromobil nabiť z 10 na 80 percent kapacity akumulátora len za 16 minút.

Vyrobené na Slovensku

Zaujímavosťou je aj to, že nový Cayenne sa bude vyrábať v továrni Volkswagen v Bratislave. Pôjde vôbec o prvé elektrické Porsche „made in Slovakia,“ továreň momentálne vyrába spaľovaciu verziu modelu Cayenne.

Náš tip
Legendárny vrtuľník Robinson R66 dostane nový život. Onedlho vzlietne v elektrickej verzii
10. septembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+