MojElektromobil

Na Slovensku bolo ku koncu októbra 2025 registrovaných už 21 833 osobných batériových elektromobilov (BEV). Ak k tomu pripočítame aj elektrické dodávky, nákladné elektrické vozidlá a elektrické autobusy, tak sa celkové číslo dostáva na 23 259 čisto elektrických vozidiel. Nové údaje zverejnila Slovenská asociácia pre elektromobilitu (SEVA).

Ako vieme z predošlých dát, ku koncu júna 2025 prekonal počet čisto elektrických batériových elektromobilov hranicu 20 000 kusov. K 31.12.2024 bolo v slovenskej evidencii vozidiel zaradených 15 476 batériových elektromobilov (BEV).

Podľa aktuálnych údajov polície sa v treťom kvartáli 2025 na Slovensku zaregistrovalo 961 nových osobných vozidiel BEV a 879 nových osobných plug-in hybridov (PHEV), vďaka čomu podiel elektromobilov na predajoch dosiahol za september 4,5 % pre BEV a 3,6 % pre PHEV.

Na základe týchto dát vidíme, že od začiatku roka počet elektromobilov na Slovensku narástol o približne 50 % a za posledné tri mesiace sa počet BEV na cestách zvýšil o 14,6 %.


Nemali by ste prehliadnuť:


Výrazne zaostávame za európskym priemerov

Percentuálny rast registrovaných elektromobilov je síce výrazný a trh s elektromobilmi pozvoľna naberá na sile, avšak v globále Slovensko výrazne zaostáva. SEVA uvádza, že podiel elektrických vozidiel na nových registráciách je na Slovensku viac ako 4-násobne nižší než európsky priemer.

Za obdobie prvých troch kvartálov roka predstavuje slovenský priemerný podiel elektromobilov na nových registráciách 4,4 %. Pre porovnanie, podiel čisto elektrických vozidiel dosiahol v Rakúsku 20,9 %, v Česku 6,4 %, v Maďarsku 8,7 %, v Poľsku 8,9 %. Na úrovni európskeho priemeru sa pozeráme na hodnotu 18,9 %, pri započítaní Veľkej Británie, Nórska, Švajčiarska a Islandu až 21 %.

Predbehnúť nás môžu aj Chorváti

Riaditeľ SEVA, Patrik Križanský, dokonca upozorňuje, že Slovensko, žiaľ, ostáva so 4,4 % na druhej priečke od konca. A ani túto predposlednú pozíciu si nemusíme udržať nadlho… Posledné Chorvátsko (3,8 %) má výborne našliapnuté k tomu, aby nás ešte pred koncom roka predbehlo.

V auguste tam spustili dotačný program na nákup elektrických vozidiel pre firmy aj jednotlivcov, čo sa pravdepodobne výrazne prejaví na náraste počtu predaných elektromobilov. U nás žiaden podobný stimul pre rast trhu neprebieha, takže je logické, že Chorváti nás môžu poľahky predbehnúť.

Chorvátsky dotačný program má rozpočet 21,2 milióna € a pri osobných elektromobiloch (M1) je maximálna výška podpory stanovená na 9 000 €, pričom maximálna obstarávacia cena vozidla je 50 000 € bez DPH.

Slováci preferujú individuálny dovoz

Slováci naďalej uprednostňujú individuálny dovoz jazdených vozidiel zo zahraničia, najmä značky Tesla, ktorých počas ostatných 3 mesiacov pribudlo necelých 500. Z pohľadu priamych predajov nových elektromobilov sa na prvej priečke mal umiestniť koncern Volkswagen s modelmi Škoda Elroq a Enyaq (spolu vyše 300 kusov), VW ID.7 a ID.4 (spolu viac ako 60 kusov).

9 z 10 elektromobilov kupujú firmy

SEVA pripomína, že aj na Slovensku sa elektrifikácia vozového parku odvíja od aktivít podnikateľského sektora. Takmer 90 % registrácii nových elektromobilov pripadá na právnické osoby, jednotlivci naopak dominujú pri registráciách individuálne dovezených vozidiel.

Náš tip
Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v domácom nabíjaní elektrických vozidiel
29. októbra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+