MojElektromobil

Ubehol približne rok, kedy Slovensko zožalo na medzinárodnej výstave Expo v Dubaji obrovský úspech za viaceré inovácie vrátane vodíkového vozidla. Tentokrát Slováci opäť zabodovali v Paríži, konkrétne pri predstavení prototypu malého mestského vozidla Patak Rodster.

Podľa tlačovej správy svetová premiéra od slovenského výrobcu uzrela svetlo sveta pri príležitosti udeľovania hlavných cien za Najkrajší koncepčný automobil roka na 37. ročníku Festival Automobile International.

Patak Rodster: historický vzhľad, moderné špecifikácie

Prototyp pripomína svojim výzorom klasický automobil z 30. rokov no zároveň je navrhnutý tak, aby okrem bezpečnosti a moderných technológií spĺňal potreby mestského vodiča.

interier
Patak Rodster | Zdroj: patakmotors.com

Drevená prístrojová doska, ergonomické kožené sedadlá a to všetko bez zbytočných prvkov. Exteriér pripomína po vizuálnej stránke naozaj historické vozidlo. To má však aerodynamický tvar, váhu bez batérie len 400 kg, je výkonné a zároveň má vysokú energetickú účinnosť.

Vyberie si naozaj každý

Kompaktné rozmery 3360 x 1360 x 1395 mm budú vyhovovať každému mestskému zákazníkovi. Modely sú na výber so strechou alebo bez nej a podľa výbavy si vyberáte aj klimatizáciu či kúrenie.

Patak Rodster
Patak Rodster | Zdroj: patakmotors.com

Okrem komfortného sedenia pre 2 pasažierov je k dispozícii v elektrickej verzii ešte 200 l batožinového priestoru. O bezpečnosť sa bude starať špeciálne navrhnutá pevná a zároveň ľahká konštrukcia z ocele a hliníka. 4 kotúčové brzdy či ABS sú už dnes samozrejmým štandardom.

Vízia je v prvom rade zaujať

Kým ostatné elektromobily dávajú dôraz na ich uvedomelé využívanie, Rodster sa už na prvý pohľad snaží zaujať všetkých vodičov, ktorí chcú auto s neodolateľným šarmom, štýlom ale zároveň aj skvelou funkčnosťou.

predná časť
Patak Rodster | Zdroj: patakmotors.com

Podľa predstaviteľov značky je v podstate hlavnou víziou urobiť svojim zákazníkom radosť z klasického dizajnu, pokrokovej technológie a aby toto všetko získali za prijateľnú cenu.

Patak Rodster: k dispozícii budú 3 motorizácie

Benzínová verzia bude k dispozícii so štvortaktným motorom s vodným chladením a s výkonom 15 kW. Zaujímavejšie však budú elektrické verzie, ktoré sa budú líšiť len v kapacitách batérie. S tou samozrejme ale súvisí aj celkový výkon, dojazd či doba nabíjania batérie.

Výkonnejšia verzia bude disponovať výkonom 30 kW s dojazdom približne 250 km, slabšia verzia bude mať výkon iba 15 kW a dojazd približne 100 km. Obe elektrické verzie dosahujú maximálku 130 km/h, bude ich možné nabíjať z domácej 230 V zásuvky a plne nabité vozidlo budete mať od 4 do 9 hodín.

Patak Rodster
Patak Rodster | Zdroj: patakmotors.com

Cena benzínového modelu začína na 16 900 € a cena elektrického na 22 900 €. Patak Motors plánuje prvé vozidlá svojim zákazníkom doručiť už v roku 2024 a pokiaľ máte záujem takéto vozidlo vlastniť, na stránke výrobcu si ho môžete rezervovať za poplatok 500 €.

Na Slovensku bude možné PATAK RODSTER šoférovať iba s vodičským preukazom B/B1, no vďaka svojej nízkej hmotnosti sa v niektorých krajinách bude môcť Rodster riadiť už od 16 rokov ako napríklad štvorkolka.

Náš tip
Poplatky za registráciu áut na Slovensku sa menia. Zaváži aj to, aké sú ekologické
28. decembra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+