MojElektromobil

Legenda sa vracia a hneď ako elektromobil. Automobilka Opel oznámila, že klasický Opel Manta, ktorý na trh dorazil pred viac ako 50 rokmi, prechádza na elektrinu. Nový Opel Manta GSe ElektroMOD tak prináša to najlepšie z oboch svetov: klasický vzhľad štýlovej ikony v spojení so špičkovými technológiami.

Nejde však o žiadnu sériovú výrobu. Netradičná novinka vznikla vďaka komunite fanúšikov, ktorá transformuje klasické automobily ako Manta na takzvané modely „RestoMod“ s modernými technológiami a novým dizajnom. Do predaja sa nič takéto nechystá. Aspoň zatiaľ nie.

Smerom k elektromobilite

Štvorvalcový motor pod kultovou čiernou kapotou značky Opel v tomto prípade ustúpil elektromotoru s výkonom 108 kW/147 k. Samotné „e“ v skratke GSe znamená elektrifikáciu, vďaka čomu je nový model GSe najvýkonnejšou Mantou A, aká kedy vyšla z továrne spoločnosti Opel.

Zaujímavosťou je aj to, že upravená verzia dáva vodičovi na výber medzi manuálnym radením a používaním automatického režimu. Napriek tejto pozoruhodnej úprave sa zachoval aj tradičný prvok – výkon sa vždy prenáša na zadné kolesá.

Opel Manta GSe do vienka dostal lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 31 kWh, ktorý sa postará o priemerný dojazd na úrovni 200 kilometrov. Bežné nabíjanie prebieha pomocou palubnej nabíjačky s kapacitou 9,0 kW, čo znamená, že úplné nabitie akumulátora trvá necelé štyri hodiny. Nechýba však ani rekuperácia brzdnej energie.

Moderný vizuál s tradičným duchom

Po vizuálnej stránke prináša Manta GSe novú masku značky Opel. Hoci Manta A bola inšpiráciou pre masku Opel Vizor v modeloch Mokka a Crossland, elektrický ElektroMOD má teraz masku Opel Pixel-Vizor roztiahnutú po celej šírke vozidla.

Manta GSe dokáže komunikovať so svojím okolím po celej ploche tejto obrazovky LED. Technológia LED sa použila aj v integrovaných svetlách na denné svietenie, hlavných svetlometoch a nápadne trojrozmerných koncových svetlách.

V podbehoch kolies sú teraz umiestnené špeciálne navrhnuté 17-palcové disky z ľahkých zliatin od spoločnosti Ronal s pneumatikami 195/40 R17 vpredu a 205/40 R17 vzadu. Na dverách batožinového priestoru sa hrdo vyníma nápis „Manta“ v novom, modernom skripte Opel. Chrómové obloženie blatníkov pôvodného modelu zmizlo. Zachovalo sa však charakteristické žlto-čierne vyhotovenie.

Foto: Opel

Nabitý technológiami

Interiér je vybavený najnovšími digitálnymi technológiami od spoločnosti Opel. Klasické okrúhle prístroje sú minulosťou; namiesto nich sa vodič teraz pozerá na široký a čistý Opel Pure Panel, rovnako ako v novom sériovom modeli. 

Dve integrované širokouhlé obrazovky s uhlopriečkou 12 a 10 palcov orientované na vodiča zobrazujú dôležité informácie o vozidle, ako napríklad dojazd či stav nabitia akumulátora. Športové sedadlá s centrálnou žltou ozdobnou líniou boli kedysi vyvinuté pre model Opel ADAM S, dnes sú súčasťou modelu Opel Manta GSe.

Celý interiér síce prešiel modernizáciou, no súčasne bolo cieľom zachovanie ikonického štýlu sedemdesiatych rokov minulého storočia. Prispela k tomu aj kombinácia farieb a siahnutie po tradičných prvkoch, ako je napríklad žltá značka na dvanástej hodine umiestnená na modernom volante.

Foto: Opel

Legendárny model Opel Manta ožíva v unikátnom prevedení, aby ukázal, že elektromobilita si svoje miesto dokáže nájsť aj v starších kúskoch. Ide o názornú ukážku spojenia histórie s modernými technológiami.

21. mája 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+