Nová Tesla Model S/X už nedostane bežný volant, len kontroverzný yoke, potvrdil Musk

Zatáčanie so zrezaným yoke volantom - nová Tesla Model S (Zdroj: Electrek)

Elon Musk potvrdil, že nové vlajkové lode Model S/X už nebudú mať klasický volant. Majitelia si musia vystačiť s netradičným “yoke” zrezaným volantom.

Nová Tesla Model S/X bez klasického volantu

Keď Tesla predstavila prvé vizualizácie faceliftovaných vlajkových lodí Model S a X, zrezaný volant bol veľmi kontroverzným prvkom. Neskôr sme volant pre tieto elektromobily mohli vidieť aj v klasickom okrúhlom tvare. Najnovšie však Elon Musk na Twitteri potvrdil, že žiadny klasický tvar volantu už nebude.

Musk a Tesla sa pri tomto dizajne volantu inšpirovali vozidlom zo seriálu Knight Rider z 80. rokov minulého storočia, ktoré má takisto yoke zrezaný volant. V nových vlajkových lodiach nájdeme aj ďalšie atypické, až kontroverzné prvky, ako absencia voliča smeru jazdy. Smer jazdy by malo vozidlo samé vopred odhadnúť a zaradiť za vodiča. V prípade nesprávneho odhadu sa dá smer jazdy zmeniť potiahnutím na dotykovej obrazovke.

Yoke volant - Tesla Model S/X (Foto: MotorTrend)
Yoke volant - Tesla Model S/X (Foto: MotorTrend)
Yoke volant - Tesla Model S/X (Foto: MotorTrend)

Elektromobil nemá ani žiadne páčky pod volantom, ktoré poznáme z takmer každého vozidla. Namiesto nich Tesla do yoke volantu implementovala dotykové tlačidlá s vibračnou odozvou (haptic feedback). Ide o tlačidlá smeroviek, ovládania svetiel, stieračov a ostrekovačov skiel.

Výhodou zrezaného yoke volantu je, že ponúka lepší výhľad na zorné pole vodiča. Kontroverznou vlastnosťou je samozrejme jeho tvar a obavy z nepraktického ovládania. Po internete už samozrejme koluje množstvo videí, ktoré zvýrazňujú jeho nepraktickosť. Väčšina reálnych majiteľov však tvrdí, že je to neprirodzené len v prvé dni jazdenia. Neskôr sa dá naň veľmi ľahko zvyknúť

Súvisiacie články

Riziko na klzkých cestách?

Redaktor portálu Electrek Fred Lambert však správne upozorňuje, že volant môže byť aj bezpečnostným rizikom na klzkých cestách v prípade, že vodič dostane šmyk. Tesla totiž pre tento volant nevyvinula žiadny systém progresívneho natáčania a tak môže byť problémom, keď vodič dostane šmyk a bude sa snažiť znovu získať kontrolu nad vozidlom.

Či to bude problém, uvidíme, keď elektromobil otestujú prví majitelia v studených oblastiach Severnej Ameriky, alebo keď toto vozidlo sami v redakcii otestujeme. Veríme, že Tesla vyvinie aj progresívne natáčanie.

Čo si o zrezanom volante myslíte vy? Odradil by vás tento prvok od kúpy? Dajte nám vedieť v komentári pod článkom.

 

 

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.