MojElektromobil

EV36Zero. Takýto názov nesie nová stratégia automobilky Nissan, ktorej cieľom je dosiahnutie uhlíkovej neutrality pri výrobe najnovšieho elektrického crossoveru. Projekt výroby bude sústredený okolo závodu v Sunderlande vo Veľkej Británii, a jeho súčasťou budú investície v objeme 1 miliardy libier.

Nissan v Británii plánuje vytvoriť komplexné podhubie pre výrobu produktov z automobilového segmentu. Celkovo je projekt Nissan EV36Zero zložený z troch vzájomne prepojených iniciatív. Spája elektrické vozidlá, výrobu energie z obnoviteľných zdrojov a výrobu batérií. Všetko s dôrazom na dosiahnutie uhlíkovej neutrality.

“Tento projekt je súčasťou priekopníckeho úsilia spoločnosti Nissan dosiahnuť uhlíkovú neutralitu počas celého životného cyklu našich produktov. Náš komplexný prístup zahŕňa nielen vývoj a výrobu elektromobilov, ale aj použitie palubných batérií ako skladovanie energie a ich opätovné použitie na sekundárne účely.”

Makoto Uchida, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Nissan

Cenovo dostupnejší elektromobil

Nový elektrický crossover, ktorý bude prvým výsledkom projektu EV36Zero, je zatiaľ spomínaný bez bližších podrobností. Automobilka uvádza len toľko, že vznikne na základe doterajších poznatkov z oblasti crossoverov a svetového úspechu modelu Nissan LEAF.

Sľubuje štýl, účinnosť a technológiu batérie novej generácie, vďaka čomu bude prechod na elektrický pohon ešte dostupnejší. Nový crossover bude postavený na aliančnej platforme CMF-EV s predpokladanou výrobnou kapacitou až 100 000 kusov.

Lacnejšia výroba batérií

Do projektu EV36Zero je zapojená aj spoločnosť Envision AESC. Ide o batériovú divíziu globálnej ekologickej spoločnosti Envision Group, ktorá nasadí integrovanú inteligentnú technológiu AIoT na monitorovanie a optimalizáciu spotreby energie, výroby a údržby vo svojej novej gigafactory, čo jej umožní rýchlo zvýšiť výrobu a poskytnúť batérie na napájanie až 100 000 elektrických vozidiel Nissan ročne.

Envision AESC štartuje proces formálneho plánovania novej gigafactory, ktorá predstavuje počiatočný závod s kapacitou 9 GWh a potenciálom pre ďalšie zvyšovanie výrobnej kapacity, ktorá do roku 2030 môže dosiahnuť až 35 GWh.

Nový závod zvýši nákladovú konkurencieschopnosť batérií vyrábaných vo Veľkej Británii, a to aj prostredníctvom nového batériového článku Gen5 s o 30% vyššou hustotou energie, ktorý zlepšuje dojazd a účinnosť. Tento článok bude poháňať nové vozidlá spoločnosti Nissan.

V konečnom dôsledku má vybudovanej novej gigafactory priniesť efektívnejšie výrobné procesy, čo zníži cenu batérií pre elektromobily. Vďaka tomu sa majú elektromobily stať cenovo dostupnejšími pre koncových zákazníkov.

Zelená doprava aj výroba

Dlhodobým plánom celého projektu je dosiahnutie toho, aby výroba Nissanu v Sunderlande prebiehala s využívaním 100% obnoviteľnej elektriny. Využité na to budú existujúce veterné a solárne farmy spoločnosti Nissan a vzniknúť by malo až desať solárnych fariem s predpokladanou generáciou 132 MW a priamym pripojením na obnoviteľnú energiu z britskej siete.

Projekt okrem toho zahŕňa tiež plány na vybudovanie systému pre ukladanie elektrickej energie, ktorý bude používať opotrebované batérie Nissan EV / Envision AESC. Batériové úložisko umožní ukladať prebytočnú energiu vygenerovanú počas dňa pre jej neskoršie využitie.

Náš tip
Oplatí sa jazdiť na elektromobile? Moje dva roky s Nissan Leaf | BLOG
12. júla 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+