Legendárna Micra od Nissanu sa vracia, tentokrát ako elektromobil. Vo svojej šiestej generácii ponúkne čisto elektrický pohon, no zároveň zostáva verná svojim hlavným princípom štýlového a nenáročného vozidla, ktoré jej zaručili obrovskú popularitu. Táto ikona kompaktných vozidiel je totiž na trhu viac ako 40 rokov.
Elektrická ofenzíva Nissanu
Príchod tejto novinky jasne hovorí, akým smerom sa plánuje automobilka posunúť a podčiarkuje to ofenzívu plne elektrických modelov pre Európu. Do roku 2027 by mali pribudnúť štyri – Micra, Leaf, Juke a Quashqai.

Nová Micra sa môže v prvom rade pochváliť moderným dizajnom s výrazným vzhľadom exteriéru. Nechýba tu množstvo prvkov pripomínajúcich SUV v kombinácii s jednoduchými povrchmi a detailmi na celom vozidle.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Tesla Cybertruck má problém. Cena tohto elektromobilu sa extrémne prepadá
- Volkswagen chystá veľké premenovanie svojich modelov. Nezostane kameň na kameni
- Takto jednoducho dokážu hackeri ovládať vaše auto aj na diaľku
V ponuke bude v troch stupňoch výbavy, pričom všetky dostanú 18-palcové disky kolies. Stupeň výbavy však určuje materiál, z ktorého sú vyrobené. Zaujímavý je aj ozdobný dizajn LED svetiel, ktorá sa chvália kruhovými svetelnými prvkami.
14 farieb a nechýbajú ani dvojfarebné varianty
Záujemcovia dostanú na výber zo 14 farebných kombinácií exteriéru, vrátane dvojfarebných variantov. Tie umožnia kombinovať farbu karosérie s čiernou alebo bielou strechou, čo určite zaručí osobitý vzhľad.

„Pri navrhovaní šiestej generácie modelu MICRA sme oslávili všetky hodnoty, vďaka ktorým bol tento model v minulosti taký obľúbený, a otvorili sme novú kapitolu modelu MICRA ako elektromobilu. Exteriér má na prvý pohľad odvážny a hravý vzhľad, ale má postoj, ktorý mu dodáva solídnu prítomnosť na ceste. Do dizajnu sa nám podarilo zakomponovať aj rozkošné detaily, ktoré si majitelia zamilujú. Sme hrdí na to, že sa nám podarilo uviesť model MICRA do éry elektrických vozidiel.“
GiovannyArroba, viceprezident Nissan Design Europe
Interiér sa tiež nesie v duchu jednoduchej a nenápadnej elegancie. Odkazuje však na svoje japonské dedičstvo, a to prostredníctvom jemných skrytých dizajnových prvkov. Dominantou interiéru sú dva 10,1-palcové displeje. Jeden slúži ako informačný panel pre vodiča, druhý zastáva funkciu dotykového panelu infotainmentu. Poteší, že obrazovka je mierne orientovaná smerom k vodičovi. K dispozícii sú okrem iného rôzne čalúnenia, osvetlenie a ďalšie prvky, ktoré interiéru dodajú osobitú atmosféru.
Ideálne do mesta, no nezľakne sa ani dlhších trás
Nový Nissan Micra je stále kompaktné vozidlo, ktoré sa hodí predovšetkým do mesta. S 2,54-metrovým rázvorom posúva kolesá až do rohov, čo zlepšuje vnútorný priestor, a zároveň pridáva na dynamickom postoji. Vozidlo je k dispozícii len v 5-dverovej konfigurácii. Objem batožinového priestoru je slušných 326 litrov, pričom po sklopení zadných sedadiel sa zvýši až na 1106 litrov.

Keďže ide prakticky o Renault 5 v inom šate, elektrické parametre sú už veľmi dobre známe. Základom je variant so 40 kWh akumulátorom a výkonom 90 kW, v ponuke je aj výkonnejší 110 kW model s 52 kWh akumulátorom a dlhším dojazdom, ktorý by mal byť na úrovni 408 km podľa WLTP normy.
Kapacita batérie | 40 kWh | 52 kWh |
Maximálny výkon | 90 kW | 110 kW |
Maximálny krútiaci moment | 225 Nm | 245 Nm |
Dojazd | 308 km | 408 km |
Hmotnosť | 1400 kg | 1524 kg |
Poteší DC nabíjanie s maximálnym výkonom 100 kW (80 kW pri 40 kWh variante), ktoré patrí v tejto kategórii vozidiel medzi nadštandard. Automobilka v tlačovej správe tvrdí, že z 15 na 80 percent kapacity sa dokáže nabiť za 30 minút. Tepelné čerpadlo je k dispozícii už v štandarde.
AmpR EV platforma a podpora V2L
Ďalšou výbornou funkcionalitou je podpora technológie V2L, vďaka čomu sa z elektromobilu stane obrovská „powerbanka.“ Energiu z batérie je možné využiť na napájanie externých zariadení, napríklad reproduktorov, rýchlovarnej kanvice, elektrického grilu a podobne. Výborne sa to hodí napríklad na stanovačke či rybačke.

Základom elektromobilu je platforma AmpR EV a vďaka batérii umiestnenej čo najnižšie v podlahe ponúka výbornú jazdnú dynamiku a v rámci svojej triedy aj veľmi príjemné jazdné vlastnosti. Počas jazdy je možné aj upravovať úroveň rekuperácie pomocou pádiel za volantom, čo sa v tejto kategórii tiež len tak nevidí. No a čerešničkou na torte je funkcionalita e-Pedal, v rámci ktorej je možné vozidlo ovládať len jedným pedálom, a to až do jeho zastavenia.