V predvianočnej atmosfére sme sa na prvé jazdy s BMW iX3 vybrali netradičným smerom, do španielskej Andalúzie neďaleko Gibraltáru. Tam nás čakalo prívetivejšie počasie než na Slovensku, no novinke sme nič nedarovali a zobrali sme ju do poriadnych hôr, ktoré mali neraz aj zasnežené vrcholy a teplota sa približovala k bodu mrazu. Obstálo BMW iX3 v prvom teste?
Nové BMW iX3 nie je len ďalším elektrickým SUV, ale predstavuje začiatok novej éry mníchovskej automobilky, známej ako „Neue Klasse“. Tento model, ktorý sa vyrába v maďarskom Debrecíne, prináša úplne novú 800 V platformu a technológie, ktoré majú definovať značku na nasledujúce desaťročie.

Vzhľad vozidla odkazuje na modely zo 60. rokov, pričom predná maska integruje svetlomety s úzkymi ľadvinkami, čím sa BMW odkláňa od obrovských grilov z nedávnej minulosti. Tento návrat ku koreňom hodnotíme veľmi pozitívne.
Interiér a infotainment BMW iX3 Neue Klasse
Nový koncept interiéru sa (rovnako ako exteriér) BMW veľmi vydaril. Duchovne rozvíja a zdokonaľuje filozofiu interiéru modelu BMW iX. V interiéri BMW iX3 dominuje nový koncept BMW Panoramic iDrive tiahnuci sa cez celú šírku palubnej dosky pod čelným sklom. Tento systém premieta informácie na čierny pás v spodnej časti skla, vďaka čomu sú údaje čitateľné pre všetkých pasažierov a viditeľné aj na ostrom slnku.

Displej je ľubovoľne konfigurovateľný v strednej a pravej časti, zatiaľ čo ľavá časť pred vodičom zobrazuje len jednu sadu údajov. Zaujímavosťou je použitie aj head-up displeja, ktorý sa premieta nad ním. Ten prezentuje niektoré informácie (napr. rýchlosť) duplicitne, no zároveň zobrazuje aj tvar cesty a pokyny z navigácie.

Tretí a nemenej zaujímavý displej predstavuje centrálny displej infotainmentu, ktorý má netradičný tvar skoseného lichobežníka. Kvalita zobrazenia je výborná, oceňujeme aj zjednodušenie menu oproti predchádzajúcemu systému. Na druhú stranu, východiskové zobrazenie (obrazovka „home“) prezentuje inak krásne detailnú navigáciu relatívne ďaleko od zorného poľa vodiča, skôr bližšie ku spolujazdcovi. Rovnako ľavú (hlavnú) lištu menu si pravdepodobne bude väčšina vodičov úplne zakrývať buď rukami na volante, alebo vencom volantu samotným.

Výčitky z pohľadu ergonómie tak smerujeme práve k futuristickému volantu, ktorý má neobvykle ramená zhora a zdola. Hoci vyzerá efektne, z dôvodu jeho nepravidelného tvaru sa dá relatívne pohodlne držať len na dvoch konkrétnych miestach. Zaujímavosťou je aj absencia stropných madiel pre cestujúcich.
Sedenie v kabíne je naopak veľmi pohodlné, štandardné sedadlá vyzerajú taktiež podobne ako v modeli iX. Priestrannosť na pomery radu 3, resp. X3 je na rekordnej úrovni, interiér ponúka dostatok miesta pre predných aj zadných cestujúcich.
Batožinový priestor ponúka objem 520 litrov, ktorý sa po sklopení sedadiel zväčší na 1 750 litrov. K dispozícii je aj predný kufor (frunk) s objemom 58 litrov, no jeho otváranie je riešené po starom – dvojitým potiahnutím páčky pri vodičových nohách.
2026 BMW iX3 Neue Klasse: Pohon, batéria a dojazd
Zatiaľ je v ponuke len jediná verzia BMW iX3 50 xDrive. V priebehu roku 2026 pribudnú aj slabšie motorizácie 40 eDrive s jediným elektromotorom a pohonom zadnej nápravy, spolu so štvorkolkou 40 xDrive.

Testovaná verzia BMW iX3 50 xDrive ponúka pohon všetkých kolies s výkonom 345 kW (469 koní) a krútiacim momentom 645 Nm. Z nuly na stovku zrýchli za 4,9 sekundy. Adaptívna rekuperácia funguje v symbióze s adaptívnym tempomatom a dokáže vozidlo automaticky pribrzďovať pred zákrutami či kruhovými objazdmi.
Jedným z najsilnejších argumentov pre iX3 je batéria s kapacitou približne 115 kWh, (využiteľná kapacita 108,7 kWh), ktorá sľubuje dojazd až 805 kilometrov podľa WLTP. Vďaka 800 V architektúre podporuje DC nabíjanie výkonom až 400 kW. To umožňuje nabiť batériu z 10 na 80 % už za 21 minút, prípadne získať dojazd 372 km za 10 minút. Vozidlo je pripravené aj na obojsmerné nabíjanie (V2L, V2G, V2H).

Nemali by ste prehliadnuť:
- Tesla Model X 2026 je tu, zmeny sa udiali najmä pod kapotou
- 7-miestne SUV Mercedes-Benz GLB má aj elektrický pohon. Predchádzajúce EQB prekonáva vo všetkých ohľadoch
- Ceny batérií pre elektromobily naďalej klesajú, tempo sa však spomaľuje. Čo prinesie nový rok?
Elektromobil BMW iX3: Jazdné dojmy
Po stránke jazdného prejavu nás ani tak neprekvapili športové jazdné vlastnosti pri zachovaní komfortu v kabíne (napriek 21-palcovým diskom kolies) – to sme od najnovšieho a zároveň prelomového BMW tak nejak automaticky očakávali.
Avšak ľahkosť, s akou sa nesie BMW iX3 po ceste, je pri takejto kapacite akumulátora jedinečná. Hmotnosť auta vôbec necítiť, dokonca pôsobí ešte agilnejšie než menšia a ľahšia spaľovacie X3-ka.

Novinka má taktiež elektronické riadenie bez priameho mechanického spojenia volantu s kolesami – ponúka tzv. riešenie steer-by-wire. Napriek tomu sa konštruktérom podarilo zachovať veľmi tuhé a presné riadenie, ktoré poskytuje vodičovi potrebnú spätnú väzbu. V porovnaní s čínskymi modelmi, či Teslou Cybertruck, ide o iný vesmír.
Elektrické BMW iX3: Spotreba a dojazd
Keď sme sa posadili do pripravených vozidiel, ktoré jazdili predchádzajúce kilometre len v pokojnom tempe prímestskej jazdy, pri 96 % kapacity akumulátora nové BMW iX3 zobrazovalo dojazd až 926 km.

Takmer 240 kilometrov za volantom nám dalo aj prvý obraz, ako by mohla vyzerať spotreba. Jazdili sme v hornatom prostredí pri španielskej Marbelle, kde sme v podstate takmer z nulovej nadmorskej výšky niekoľkokrát vystúpali na nadmorskú výšku viac než 1 000 m. n. m.
Trasa obsahovala aj desiatky kilometrov dynamickej jazdy po kľukatých horských cestách, rozhodne sme nešli na spotrebu. Čo-to sme pojazdili aj po meste, približne štvrtina trasy bola aj po diaľnici. V tomto kombinovanom režime s dynamickým jazdným štýlom vozidlo dosiahlo spotrebu 17,9 kWh / 100 km, čo vzhľadom na vonkajšie teploty okolo 3-14 stupňov Celzia predstavuje výborný výsledok. Počas tejto cesty vozidlo spotrebovalo 40 % kapacity akumulátora (z toho desatina pripadala na klimatizáciu), reálny dojazd v týchto ťažších podmienkach sa dá odhadnúť na 600 kilometrov.

Ešte viac nás pozitívne prekvapila samotná jazda po diaľnici, hoci v Španielsku platí rýchlostný limit 120 km/h a niekoľko úsekov bolo obmedzených aj na 80 km/h. Diaľničná spotreba BMW iX3 bola na úrovni 14,2 kWh / 100 km; odhadujeme však, že pri našich rýchlostných limitoch by sa pri plynulej jazde mohla držať okolo 16 kWh / 100 km.
Neue Klasse BMW iX3: Cena a dostupnosť na Slovensku
Vozidlo je možné objednať už teraz, no dodávky prvých kusov pre zákazníkov sú naplánované na marec 2026. Prekvapí aj cena novinky, napriek tomu že uvádzacia verzia BMW iX3 50 xDrive je druhá najvyššia a s výkonom takmer 500 koní, podarilo sa udržať cenovku pod hladinou základnej ceny predchádzajúcej generácie. Cena nového BMW iX3 2026 totiž štartuje na sume 66 900 € s DPH.

Konkurenciu mu bude tvoriť najmä nový elektrický Mercedes-Benz GLC, ktorý sa rovnako predstavil na autosalóne v Mníchove. Ponúkne nižšiu spotrebu, no menšiu kapacitu akumulátora, a teda aj dojazd. Cenovo štartuje na sume 70 725 eur.

Už vyše roka je potom na trhu konkurenčné Audi Q6 e-tron. Po rozpačitom úvode sa ho podarilo vylepšiť najmä po stránke kvality spracovania, no vývoj ide rýchlo dopredu a jeho menšia baterka, vyššia spotreba a nižší nabíjací výkon sa odzrkadľujú v hodnotách dojazdu aj času nabíjania. V ponuke nájdeme aj základnú verziu s podstatne menším akumulátorom a pohonom zadnej nápravy od 62 660 eur, Audi SQ6 e-tron quattro s porovnateľným výkonom potom začína na sume 96 665 eur s DPH.








