Vozidlá Mercedes-Benz G sú mimoriadne populárne nielen v Európe, ale aj na Slovensku. Táto trieda sa stále teší výborným predajom, a to aj napriek vysokej cene. Je stelesnením luxusu, kvality a moderných technológií.
Elektrické G-čka sa tak dobre nepredávajú
Je tu ale jeden háčik. Zatiaľ čo predajom tohto modelu so spaľovacím motorom sa darí, nový elektrický variant zaostáva za očakávaniami, informoval portál Electrive.
Automobilka údajne celosvetovo do konca apríla tohto roka predala len 1450 kusov elektrického modelu G580 EQ. Pre porovnanie, v rovnakom období sa predalo približne 9700 spaľovacích variantov, čo je takmer 7-krát viac.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Príliš lacné elektromobily? V Číne sa spustila cenová vojna, ministerstvo ju chce ukončiť
- SUV Hyundai Ioniq 9 na Slovensku: Koľko stojí novinka s obrovskou baterkou? Cena príjemne prekvapí
- Ako ušetriť pri kúpe nového auta viac než 16-tisíc eur? Na skladoch sme našli zaujímavé kúsky
Zaujímavé sú napríklad údaje predajov v Číne, ktorá je najväčším elektromobilovým trhom na svete. Predalo sa tu len 58 elektrických Mercedesov triedy G. V krajine je však mimoriadne silná konkurencia domácich značiek, ktoré vedia často ponúknuť minimálne porovnateľné technológie za podstatne atraktívnejšiu cenu. A to aj v luxusnej triede, do ktorej tento elektromobil patrí.
Ide vraj o normálny stav, nedeje sa nič výnimočné
Predajcovia automobilky tvrdia, že tento stav je pomerne normálny. Ide totiž o vozidlo, ktoré je určené pre úzku skupinu zákazníkov a vôbec nemá ísť o masovku. Ide predsa o luxusný a drahý elektromobil, preto ani my neočakávame, že ho budeme vidieť doslova na každom rohu. Predajné čísla sú údajne v súlade s očakávaniami značky.
Veľkou časťou tohto „problému“ s predajmi môže byť všeobecný vývoj trhu v tomto segmente vozidiel. Zavážiť mohlo aj to, že samotný elektromobil nebol postavený na elektrickej platforme, ale ide len o prerábku existujúceho spaľovacieho modelu. To znamená, že tu chýbajú typické výhody elektromobilu, ako napríklad viac priestoru v interiéri a podobne.
Príde aj kompaktnejší model?
Elektromobil je to aj poriadne ťažký, váži až 3,1 tony. To v kombinácii s nie príliš aerodynamickým dizajnom znamená vysokú spotrebu a kratší dojazd. Nepomôže ani obrovský akumulátor s kapacitou 116 kWh. V našom teste sme napríklad pri rýchlosti 120 km/h namerali spotrebu neuveriteľných 43 kWh/100 km. Detailnejší pohľad na vozidlo nájdete v teste Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology: Elektromobil je lepší v (takmer) každom ohľade. Jeho najväčšie výhody oproti spaľováku sú najmä v teréne, ale aj v meste.
Elektrická trieda G má síce svoju vlastnú cieľovú skupinu, automobilka registruje zvýšený dopyt aj po kompaktnejšom variante s rovnakým dizajnom. Mercedes na takomto modeli údajne pracuje a predstavený by mohol byť niekedy okolo roku 2027. Dodáva však, že k dispozícii bude len ako elektromobil, so spaľovacou verziou sa nepočíta. O jeho uvedení ale stále rozhodnuté nie je.