Koniec éry hybridnej? Predaje klasického Priusu klesajú, majitelia prechádzajú na Teslu Model 3

2017 Toyota Prius Prime (plug-in hybrid)

Koniec éry klasických hybridov

Automobilka Toyota dnes pravdepodobne ľutuje, že v roku 2010 predala Tesle svoju továreň v Kalifornii. Prešlo sotva 10 rokov a elektromobily vyrábané Teslou robia z hybridov Prius “starožitnosti”, za aké dnes považujeme iPody či DVD disky. Budúcnosť HEV modelu Toyota Prius Liftback – kedysi top voľby eco-friendly šoférov – je dnes extrémne ohrozená.

Prius verzus Tesla

Ešte v roku 2012 sa v USA predalo 147 516 kusov Priusu Liftback. Predaje ale odvtedy stabilne klesali a za rok 2018 sa očakáva výsledok len 50 000 predaných kusov.

Na druhej strane ale plug-in hybrid verzia modelu Prius Prime bol druhé najpredávanejšie vozidlo v segmente elektromobilov a plug-in hybridov v roku 2018. Premena z nenabíjateľného Priusu (HEV) na nabíjateľný (PHEV) bola dobrým rozhodnutím. V roku 2017 Toyota predávala 3,3-krát viac klasických modelov Prius ako plug-in modelov. V uplynulom roku 2018 tento pomer klesol pod hranicu 1,9-násobku a v tomto roku sa očakáva, že plug-in Prius klasickú hybridnú verziu predbehne.

Tesla ukázala, že je úsporné a bezpečné používať aj veľkú batériu. Nenabíjateľná verzia Priusu používa miniatúrnu 0,75 kWh batériu, pričom na 100 km jazdy spotrebuje 4,5 litra paliva.

Batéria plugin verzie Prius Prime má kapacitu 8,8 kWh a poskytuje čisto elektrický dojazd 40 km. Podľa americkej normy EPA má tým pádom oficiálnu spotrebu len 1,7 l/100km. S daňovou úľavou vo výške 4 502 dolárov za plug-in automobil jeho cena klesne pod 23 000 dolárov. To je menej ako cena klasického Priusu.

Súvisiacie články

Čas na pochvalu

Toyota sa ale pravdepodobne v biznise nestratí. Japonská automobilka plánuje transformáciu najpopulárnejšieho modelu Corolla na plugin pohon a nedávno predstavila Prius s pohonom 4×4. Dokonca Toyota sa prostredníctvom divízie Toyota Racing Development snaží okoreniť nudný hybrid novou športovou karosériou.

Aj keď tieto kroky nepochybne oživia predaje Priusu, koniec jeho životného cyklu sa blíži. No na druhej strane by sme mali byť tomuto modelu veľmi vďační. Hybrid Prius bol kriticky dôležitý medzikrok v histórii automobilov. Viac ako 4 milióny Priusov bolo predaných po celom svete. Predstavoval vstupnú bránu do novej éry elektromobilov – o čom svedčí aj to, že Prius je u dealerov najčastejšie vymieňaný automobil za Teslu Model 3.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.