MojElektromobil

Kia EV5 je stredne veľké SUV segmentu C, pričom ide o ďalší model z EV rodiny. Najskôr tu bola Kia EV6 (ktorá už prešla aj faceliftom), neskôr vlajkový model EV9, a postupne pribudli aj modely EV4 a EV5. Za zmienku stojí, že KIA EV4 je prvý elektromobil Kia vyrábaný na Slovensku.

V Číne od roku 2023, u nás zatiaľ nie

Elektromobil KIA EV5 sa vyrába v čínskej továrni Yancheng vo verziách s LFP batériami (64,2 a 88,1 kWh), pričom v ponuke je ako zadokolka a aj ako štvorkolka. V Číne sa predáva už od roku 2023, v predaji je tiež v Austrálii, Thajsku, Singapure, na Novom Zélande a podobne. Lenže Európa stále čakala. Až doteraz. Kia EV5 oficiálne prichádza aj na európske trhy, uviedol portál Electrek.

Kia EV5
Zdroj: Kia

Výroba európskeho modelu prebieha priamo v domovskej Južnej Kórei, v meste Gwangmyeong. Dôvodom je vyhnutie sa clám, ktoré EÚ uvalila na elektromobily vyrobené v Číne. Viac o tejto téme nájdete v článku Špeciálne clá na čínske elektromobily vstupujú do platnosti v EÚ. Nastali menšie zmeny.

Kia EV5 ako najdôležitejší model v ponuke?

Pre automobilku má byť tento model mimoriadne dôležitý. Považuje ho za základný kameň jej stratégie rastu, hlavným konkurentom má byť najpredávanejší elektromobil súčasnosti – Tesla Model Y. Kia v poslednom období predstavila viacero modelov série EV, nedávno sme otestovali zatiaľ najmenší a najlacnejší EV3, no a v Žiline sa vyrába nový EV4, ktorý už môžeme vidieť aj na slovenských cestách, avšak zatiaľ ide len o prvé testovacie verzie, ktoré šoférujú zamestnanci automobilky.

Nemali by ste prehliadnuť:

Model pre Európu je však mierne vylepšený. V prvom rade sa bude ponúkať len s jedným variantom batérie, tým väčším, s kapacitou 81,4 kWh. Automobilka uvádza WLTP dojazd na úrovni približne 530 kilometrov. Narozdiel od čínskej verzie s LFP Blade batériou od BYD, tá európska disponuje nikel-mangán-kobaltovým akumulátorom.

Predný náhon, V2L a „len“ 400 V architektúra

Ponuka bude zahŕňať dva varianty – základný a GT. Oba disponujú predným náhonom s výkonom 160 kW (215 koní a krútiacim momentom 295 Nm. Nabitie z 10 na 80 percent trvá presne 30 minút, takže tí znalejší asi tušíte. 800 V architektúra, podobne ako pri EV6 či EV9 sa bohužiaľ nekoná. Maximálny nabíjací výkon je na úrovni 150 kW, čo je o trochu viac ako v prípade Kie EV3. Poteší prítomnosť technológie V2L s výkonom 3,6 kW a legislatívne sa čaká aj na V2G. Palubná nabíjačka ponúka výkon 11 kW.

Kia EV5
Zdroj: Kia

Zvonku sa nezmenilo prakticky nič. Vozidlo má dĺžku 4 610 mm, šírku 1 875 mm a výšku 1 675 mm, čo je veľmi podobné s koncernovým kolegom Hyundai IONIQ 5. V interiéri sa nachádza nový informačno-zábavný systém Kia ccNC, dva 12,3-palcové displeje či 5,3″ displej klimatizácie. Kia EV5 príde do Európy koncom tohto roka, kompletné špecifikácie a ani cenu zatiaľ nepoznáme.

Náš tip
Hyundai IONIQ 6 N: Kto povedal, že elektromobil nemôže byť divoký?
11. júla 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+