MojElektromobil

O solid-state batériách sa toho v posledných rokoch nahovorilo veľa. Podľa mnohých odborníkov ide o jednu z technológií, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou nahradia súčasné li-ion batérie. Okrem väčšej bezpečnosti sú batérie s pevným elektrolytom efektívnejšie, no zatiaľ sa nikomu nepodarilo dostať ich do komerčných produktov. Zmeniť to chce Hyundai.

Solid-state je budúcnosť batérií

Automobilka údajne plánuje spustiť pilotnú výrobu solid-state článkov pre svoje elektromobily. Bolo by to vôbec prvýkrát, čo by sa táto technológia dostala medzi reálnych zákazníkov. V súčasnosti sú solid-state batérie pomerne dobre chápané, no ich výroba je stále veľmi drahá.

Vo väčšine prípadov sa ale špekulovalo o tom, že tieto batérie majú nahradiť tie v našich telefónoch či počítačoch. Bolo by ale logické, ak by nová technológia prišla najskôr vo väčších rozmeroch, ideálnych pre elektromobily a až neskôr sa dostala do menších zariadení.

Náš tip
Relatívne jednoduchá technológia má zabezpečiť elektromobilom dojazd až 1 000 km
hyundai plaforma elektromobily solid state bateria
Ilustračná foto. Zdroj: quickcarreview.com

Zatiaľ ale nemáme k dispozícii veľa konkrétnych informácií o tom, kedy Hyundai plánuje tieto batérie ponúkať vo svojich autách. Vieme iba to, že automobilka ich vyvíja vo svojom laboratóriu Namyang R&D Center a že dosiahla určitý pokrok.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai pracuje na špecializovanej platforme pre elektromobily, ktorá zvýši ich dojazd

Neexperimentuje iba Hyundai

Samozrejme, Hyundai nie je jedinou spoločnosťou, ktorá sa batériami experimentuje. Môže sa ale stať, že bude prvou medzinárodnou značkou, ktorá ich začne ponúkať vo svojich produktoch.

Medzi ďalšie spoločnosti, ktoré so solid-state batériami experimentujú, patrí napríklad Dyson, ktorý získal start-up Sakti3 z Michiganu. Na implementácii solid-state batérií pracuje aj firma Bosch. Tá investuje do technológie, ktorá by mala zabezpečiť výrobu solid-state batérii s kapacitou 50 kWh a hmotnosťou do 200 kg. Takáto batéria by pritom na jedno nabitie zvládla poháňať menšie auto na trase dlhej vyše 300 kilometrov.

Uvidíme, ktorý z výrobcov prinesie technológiu na trh medzi prvými a aké budú skutočné parametre takýchto batérií. V každom prípade by malo ísť o veľké zlepšenie oproti súčasným li-ion batériám, na čo mnohí už netrpezlivo čakáme.

Zdroj: Korea Herald via electrek, titulna foto: insideevs.com

eautoportal zdielanie

7. apríla 2017

+