MojElektromobil

Automobilka Hyundai na nedávnom autosalóne v Ženeve prezentovala svoju víziu v oblasti rozvoja vozidiel s ekologickými formami pohonu. Do roku 2020 plánuje uviesť celkovo 14 vozidiel s elektrickým, hybridným a vodíkovým pohonom. A podľa najnovších informácií, im vývoj tých elektrických uľahčí úplne nová platforma pre elektromobily.

Hyundai je lídrom v oblasti vodíkového pohonu

Na začiatku treba povedať, že Hyundai nie je na poli ekologických vozidiel žiadnym nováčikom. Už 20 rokov vyvíja vodíkové palivové články, pričom model ix35 Fuell Cell je pravdepodobne najpredávanejším vodíkovým automobilom na svete. Už budúci rok by mal ísť do predaja jeho nástupca, ktorého predzvesťou je ženevský koncept Hyundai FE Fuell Cell. Navyše minulý rok uviedla automobilka na trh model Ioniq, a to vo verziách Electric a Hybrid, ktoré sa tešia veľkému úspechu. Na autosalóne v Ženeve predstavili už jeho 3. verziuHyundai Ioniq Plug-In, ktorého pohonná jednotka bude použitá aj v koncernovej Kii Niro PHEV.

 

Do roku 2025 chce Hyundai vyrábať až 10 % elektromobilov

Predstavitelia automobilky Hyundai sa pre agentúru Reuters vyjadrili, že sú pripravený investovať veľké finančné prostriedky do elektromobilov. Asi najviac z nich zhltne vyvíjaná platforma, ktorej sa budú stavať výhradne elektrické vozidlá.

Lee Ki-sang, viceprezident Hyundai, na to nadväzuje vyjadreniami o vodíkovým pohone. Ten je podľa neho pre automobilku taktiež veľmi dôležitý, avšak jeho uplatnenie vidí najmä po roku 2025. Do tejto doby sa chce automobilka venovať najmä elektromobilom, ktoré majú tvoriť do roku 2025 10 % z celkového predaja značky. Pre porovnanie, koncern Volkswagen Group plánuje v tomto roku až 25 % podiel elektromobilov zo svojej celkovej produkcie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche a Audi budú spolupracovať pri výrobe autonómnych a elektrických automobilov

Prvé vozidlo postavené na novej platforme bude elektrické SUV

Nová platforma pre elektromobily by mala podporovať integráciu batérií s minimálnou kapacitou 64 kWh, čo by znamenalo reálny dojazd od 350 km vyššie. Maximálny dojazd elektromobilu postaveného na tejto platforme by sa mala pohybovať na úrovni 600 km. Prvým vozidlom postaveným na tejto platforme by malo byť malé až stredne veľké SUV, ktorého maskovaný prototyp sa už preháňa po cestách. Na rovnakej platforme by malo byť postavené aj rovnako veľké koncernové SUV od Kie.

hyundai suv elektromobil prototyp spionazne foto
Maskovaný prototyp prvého elektrického SUV od Hyundaiu. Zdroj: Reuters

Elektromobilov sa navyše dočká aj luxusná divízia Hyundai, ktorej vozidlá sa predávajú pod samostatnou značkou Genesis. Prvý z nich by sa mohol dostať na trh v roku 2021.

Zdroj: electrek.co, titulná fotografia: quickcarreview.com

eautoportal zdielanie

4. apríla 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+