Kórejské automobilky zobrali elektromobilitu naozaj vážne. Hyundai má už teraz v ponuke niekoľko zaujímavých modelov, pričom každý sa môže pochváliť niečím iným. Obľúbené séria Hyundai IONIQ by sa mala onedlho rozrásť o nový, menší a dostupnejší model. Konkrétne pôjde o crossover Hyundai IONIQ 2, ktorý bude určený najmä pre európske trhy.
Hyundai IONIQ 2 by mohol byť predstavený v septembri
Očakáva sa, že tento elektromobil bude predstavený v septembri na autosalóne v Mníchove a teraz bol vôbec po prvýkrát videný na verejnosti. Na tému upozornil portál Electrek. Postavený bude na obľúbenej platforme E-GMP, čiže rovnakej, na ktorej sú postavené všetky modely IONIQ a EV rad elektromobilov Kia.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
S najväčšou pravdepodobnosťou ale ponúkne 400 V architektúru namiesto 800 V, akú ponúkajú napríklad väčšie a drahšie modely IONIQ 5, IONIQ 6 či Kia EV6. Podobne je riešená aj nová Kia EV3, ktorá je síce tiež postavená na rovnakej platforme, ale tiež disponuje len 400 V architektúrou. Nový Ioniq 2 by mal zdieľať viacero komponentov s ďalším pripravovaným modelom, Kia EV2. V aktuálnej ponuke automobilky by sa mal zaradiť niekam medzi Inster (najlacnejší a najmenší model) a Konu.
Prototyp videný naživo
Ešte pred oficiálnym odhalením sa nám naskytla možnosť vidieť pripravovanú novinku, keďže maskovaný prototyp sa objavil v parkovacej garáži, kde ho spozoroval kórejský bloger Shorts_car.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Test Volvo EX90 Ultra Twin Motor Performance: Bezpečnosť na prvom mieste, pohodlie hneď za ním
- Tieto elektromobily zažili najvyšší prepad ceny. Kúpite ich teraz za zlomok
- Budúcnosť závodu BYD v Maďarsku je neistá. Prioritou sa stáva Turecko
Vozidlo je síce značne maskované a zakryté, no profil crossoveru je tu jasne viditeľný. Hyundai Ioniq 2 by mal byť v ponuke s 58,3 kWh akumulátorom, respektíve s veľkým 81,4 kWh akumulátorom. Rovnako je na tom aj spomínaná Kia EV3. WLTP dojazd je teda v závislosti od veľkosti batérie buď 427 km alebo 590 km. Oba varianty budú poháňané elektromotorom vpredu s výkonom 201 koní.
Nový softvér založený na Androide a umelá inteligencia
Najnovšie zdroje spomínajú použitie úplne nového softvéru, ktorý bude ešte viac prepojený s funkcionalitami auta. Premiéru by mal mať informačno-zábavný systém Pleos, ktorý si Hyundai vyvinul samostatne a založený je na systéme Android. Toto všetko bude podporené novými funkciami autonómneho riadenia a chýbať nebude ani hlasový asistent či umelá inteligencia. Dalo by sa povedať, že taká klasika pre rok 2025.
Keďže elektromobil ešte nebol predstavený, oznámené neboli ani predbežné ceny. Očakáva sa však, že nový Hyundai Ioniq 2 bude štartovať okolo sumy 30 tisíc eur.