MojElektromobil

Hyundai, renomovaný kórejský výrobca automobilov, sa pripojuje k rastúcemu počtu automobiliek, ktoré sa rozhodli využiť technológiu predĺženého dojazdu (EREV) na podporu adopcie elektromobilov. Spoločnosť oznámila, že v roku 2027 uvedie na trh svoje prvé modely s touto inováciou. Tieto vozidlá kombinujú veľkú batériu, typickú pre plne elektrické vozidlá, s malým benzínovým motorom, ktorý bude slúžiť iba na dobíjanie batérie, čím výrazne predĺži dojazd. Téme sa venoval portál fDrive.

Hyundai a jeho ambície s technológiou EREV

Hyundai sa rozhodlo nasledovať trend, ktorý už niektoré automobilky, ako Ford, Ram a mnohí čínski výrobcovia, začali aplikovať na svoje veľké vozidlá. Tieto automobily, ktoré kombinujú elektromotor s benzínovým motorom na dobíjanie batérie, sú známe ako vozidlá s predĺženým dojazdom (EREV). Kým elektromobily ako také získavajú čoraz väčšiu popularitu, hlavnou výzvou stále zostáva otázka dojazdu, najmä pri dlhších cestách. Práve preto Hyundai zvolil túto technológiu, ktorá umožňuje užívateľom pohodlné cestovanie na veľké vzdialenosti bez obáv z nedostatku nabíjacích staníc.

test Hyundai Santa fe PHEV 2024
Hyundai Santa Fe PHEV 2024

Podľa generálneho riaditeľa Hyundai, José Muñoza, automobilka zameria túto technológiu predovšetkým na väčšie vozidlá, ktoré budú predávať v Spojených štátoch, kde je dopyt po veľkých SUV a pickupoch. Tento krok je v súlade so stratégiou automobilky, ktorá sa rozhodla zamerať na trhy, kde zákazníci preferujú väčšie a výkonnejšie vozidlá. Hyundai sa však neplánuje sústrediť na menšie modely, ako kompaktné mestské vozidlá, pretože ich používatelia už väčšinou majú prístup k rýchlonabíjacím staniciam a elektromobily využívajú skôr na každodenné dochádzanie. Naopak, pri dlhších cestách sa môže vyskytnúť obava z dojazdu, ktorú technológia EREV efektívne eliminuje.

hyundai erev
Plány EREV | Zdroj: Hyundai

V rámci tejto stratégie Hyundai spolupracuje so spoločnosťou Ionna na rozširovaní siete rýchlonabíjacích staníc a zároveň plánuje zavedenie nového štandardu nabíjacích zásuviek NACS, ktorý sa už používa u Tesly a ďalších výrobcov. Tieto kroky by mali umožniť ešte rýchlejšie nabíjanie a minimalizovať obavy zo „straty“ dojazdu.

Prvé modely s technológiou EREV: Hyundai Santa Fe a ďalšie

Aj keď Hyundai ešte neoznámil presné modely, ktoré budú využívať túto novú technológiu, špekulácie naznačujú, že to budú predovšetkým veľké SUV, ako je Hyundai Santa Fe, a možno aj ďalšie modely z prémiovej značky Genesis. Tento prístup je v súlade s preferenciami amerických zákazníkov, ktorí uprednostňujú väčšie autá a SUV, čo je trend, ktorý už zohľadnili aj iní výrobcovia, ako Ford a Ram. Títo konkurenti tiež začali ponúkať verzie so spaľovacími motormi pre svoje väčšie vozidlá, aby vyhoveli potrebám trhu, kde záujem o plne elektrické verzie ešte nie je dostatočne silný.

test Hyundai Santa fe PHEV 2024
Hyundai Santa Fe PHEV 2024

Hyundai Santa Fe, ktorý je už na trhu v piatej generácii, by sa mal dočkať faceliftu s novou variantou extended range EV (EREV). Tento facelift prinesie nielen zmeny v dizajne, ako napríklad upravené predné a zadné svetlomety, ale aj zlepšenú výbavu a novú pohonnú jednotku. Verzia EREV modelu Santa Fe by mala ponúknuť dojazd viac ako 960 km, čo je číslo, ktoré uspokojí aj tých najnáročnejších zákazníkov. Podľa dostupných informácií sa na palube vozidla objaví batéria vyvinutá priamo spoločnosťou Hyundai, ktorá sa vyznačuje vysokou kapacitou a kompaktnými rozmermi, čo by malo prispieť k optimalizácii celkového dojazdu vozidla.

test Hyundai Santa fe PHEV 2024
Hyundai Santa Fe PHEV 2024

Hyundai pripravuje balans medzi plne elektrickými vozidlami a hybridmi

Zaujímavé je, že Hyundai plánuje zabezpečiť rovnováhu medzi plne elektrickými vozidlami a hybridnými modelmi, najmä v Spojených štátoch. Očakáva sa, že s vypršaním daňových úľav a zmiernením regulačných opatrení sa záujem o čisto elektrické vozidlá môže znížiť, čo by mohlo mať vplyv na predaje.

Nemali by ste prehliadnuť: 

Hyundai preto predpokladá, že do roku 2030 bude podiel hybridov a plne elektrických vozidiel v USA vyrovnaný, čo podporuje ich rozhodnutie rozšíriť portfólio o verzie EREV. Táto technológia by tak mohla byť pre Hyundai výhodným krokom na udržanie konkurencieschopnosti na trhu. Podľa Muñoza môže byť tento segment veľmi úspešný, pretože ponúka flexibilitu a pohodlie pre tých, ktorí si cenia veľký dojazd bez nutnosti zložitého plánovania pri dlhých cestách.

Náš tip
Francúzsko a Španielsko potvrdzujú záväzok k cieľu nulových emisií do roku 2035
30. októbra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+