Čína je najväčší trh s elektromobilmi na svete a niet divu, že je pre automobilky zaujímavá. Na druhú stranu, figuruje tu mnoho veľkých, ale aj menších domácich výrobcov, čiže konkurencia je mimoriadne silná. Navyše, ceny elektromobilov v Číne sú podstatne nižšie ako ich ceny v Európe.
Hyundai Elexio sa bude chcieť presadiť v ťažkej konkurencii
Potenciál si uvedomuje aj juhokórejský Hyundai, ktorý prostredníctvom spoločného podniku v Číne (Beijing Hyundai) predstavil nové elektrické SUV s označením Elexio. Na tému upozornil portál cnevpost.

Táto spoločnosť existuje už 23 rokov, pričom teraz plánuje rozšíriť svoju ponuku a na trh priniesť širokú škálu nielen elektromobilov, ale aj plug-in hybridov a EREV vozidiel.
Čínsky trh láka aj ostatné svetové automobilky
Hyundai nie je ani zďaleka jediným zahraničným hráčom, ktorý sa snaží presadiť sa v čínskej konkurencii. Len nedávno uviedla napríklad spoločnosť Dongfeng Nissan elektrický sedan N7, ktorý ponúka za mimoriadne atraktívne ceny. Miestom, kde viaceré spoločné automobilky predstavili svoje najnovšie modely pre rok 2025, sa stal autosalón v Šanghaji, ktorý sa konal na prelome apríla a mája.

Oživenie zahraničných značiek v Číne naznačuje, že rok 2025 bude veľmi dôležitým pre celkový vývoj elektromobilového trhu. Spoločné podniky sa snažia priniesť niečo nové, investujú do technologických inovácií a diverzifikujú svoju ponuku. Otázkou zostáva, ako na tieto kroky zareagujú domáci výrobcovia z Číny, ktorých elektromobily sú už teraz veľmi zaujímavé a technologicky vyspelé.
Špecifikácie Hyundai Elexio
Vráťme sa k modelu Hyundai Elexio. Vozidlo bolo samozrejme navrhnuté pre čínsky trh a neočakávame, že sa dostane na globálne trhy. Postavené je na platforme E-GMP, ktorú už veľmi dobre poznáme. Je základom napríklad pre IONIQ 5, IONIQ 6 alebo Kiu EV6 a ďalšie elektromobily. Veľkou výhodou by mala byť 800 V architektúra, ktorá ponúka mimoriadne rýchle nabíjanie.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Celosvetové predaje elektrifikovaných vozidiel opäť medziročne stúpli. Takmer o tretinu
- Volkswagen chystá veľké premenovanie svojich modelov. Nezostane kameň na kameni
- Kam na servis s elektromobilom? Auto Gabriel ako jasná voľba pre servis elektrických vozidiel
Dojazd novinky by mal byť niekde na úrovni 700 kilometrov podľa metodiky CLTC, reálne to bude určite menej. Electrichunter uvádza, že nabitie z 30 na 80 percent trvá 27 minút. Kapacitu akumulátora síce nepoznáme, no tento čas je na E-GMP platformu dosť dlhý. Očakávame preto, že batéria bude naozaj veľká, prípadne že ide „len“ o 400 V architektúru.

Poháňané. sú predné kolesá, no výkon elektromotora nepoznáme. Infotainment poháňa výkonný čipset Qualcomm Snapdragon 8295 a zaujímavý je tiež 27-palcový head-up displej.