Hyundai predstavil svoju vlajkovú loď Ioniq 9 ako SUV budúcnosti, kde hrá kľúčovú úlohu umelá inteligencia. Auto tiež prirovnávajú k „smartfónu na kolesách“ najmä preto, že podobne ako telefóny, aj nové vozidlá sú čoraz viac závislé na softvéri. Výrobca tvrdí, že AI v tomto prípade nemá nahradiť človeka, ale zjednodušiť a spríjemniť každodenné používanie auta, čo dokáže odbremeniť človeka.
Dôležitým prvkom nového systému je hlasový asistent s AI, ktorý má rozumieť prirodzenému jazyku, chápať kontext a zvládať zložitejšie otázky. To umožňuje vodičovi sústrediť sa na cestu, keď napríklad nastavuje navigáciu alebo klímu hlasom bez toho, aby sa musel dotýkať obrazovky. Hyundai tvrdí, že odpadá nutnosť používať presné príkazy, pretože systém zvládne aj otázky, ktoré nadväzujú na predchádzajúce odpovede.
Ioniq 9 ako auto predstavujúce revolúciu
Zástupcovia značky hovoria o tom, že dôležitejší než samotný hardvér je dnes softvér a schopnosť auta byť neustále online. Vďaka aktualizáciám na diaľku (OTA) môže byť vozidlo stále aktuálne, bezpečnejšie a prispôsobiteľnejšie podľa potrieb konkrétneho používateľa. Podobne ako smartfóny, aj autá sa menia na softvérom riadené zariadenia, čo nie každý privíta, no väčšine používateľov to zjednodušuje používanie.

Počas živého vysielania profesor Dr. Mario Trapp, generálny riaditeľ výskumnej spoločnosti Fraunhofer IKS v oblasti umelej inteligencie, priznal, že umelá inteligencia bola doteraz vnímaná ako „veľmi nespoľahlivá technológia“, a povedal, že svet má zodpovednosť „vyvíjať ju bezpečným spôsobom“.
Aj keď sa v tlačovke zmienili o jazde bez potreby zásahu vodičom, zatiaľ Hyundai nehovorí o úplne autonómnej jazde v mestách, no pracuje na systémoch, ktoré by umožnili plne automatizovanú jazdu na diaľniciach. Tak isto za pomoci umelej inteligencie, pričom ide o úroveň 4 a 5 autonómnosti, kde už človek nemusí zasahovať do riadenia. Vývojári si však uvedomujú, že mestské prostredie prináša viac výziev a morálnych otázok, ktoré ešte treba vyriešiť, na čo potrebujú veľa času.
V roku 2026 plánuje Hyundai predstaviť aj úplne novú infotainment platformu, ktorá bude otvorená pre aplikácie tretích strán. Hoci presné detaily zatiaľ nevieme, očakáva sa, že umelá inteligencia bude od začiatku pevnou súčasťou tohto ekosystému. Automobilka tak stavia na plynulé prepojenie softvéru, používateľa a samotného auta.




