MojElektromobil

Tento rok oslavuje Ford Transit svoje 60. narodeniny. Úspechom je nielen dlhé obdobie jeho výroby, ale aj počet predaných kusov. Vyše 13-miliónov kusov z neho robí najpredávanejšiu dodávku na svete a pozíciu trhovej jednotky si drží aj na Slovensku. Pri príležitosti oslavy výročia značka predstavila zavŕšenie elektrifikácie celej modelovej palety úžitkových vozidiel Ford Pro.

Ford Transit Mk1 facelift
Ford Transit Mk1 zo 70. rokov | Zdroj: Tomáš Meňuš

Jeden krásne zrenovovaný kúsok sme mali možnosť vidieť aj priamo na mieste. Išlo o Ford Transit 1. generácie po facelifte z roku 1971, ktorý bol vo výrobe až do masívnejšej modernizácie z roku 1977 označovanej ako Mark II.

Prvýkrat aj pre domáce USA, prvýkrát elektrický

Aktuálne sa model vyrába od roku 2014 už vo 4. generácii, pričom až tá aktuálna prerazila z Európy aj na severoamerický trh. Na prelome rokov 2021 a 2022 sa spustila výroba elektrickej verzie s označením Ford E-Transit, ktorá na svoju dobu priniesla výborné parametre dojazdu aj nabíjania v porovnaní s konkurentami.

Ford eTransit
Ford E-Transit | Zdroj: Miroslav Mudroň

Minulý rok potom priniesol variant s ešte väčšou kapacitou akumulátora (89 kWh využiteľných) pre zvýšenie dojazdu. Viac aktuálne ponúkne len Mercedes-Benz eSprinter a nedávno testovaný Peugeot E-Boxer, resp. jeho koncernoví súrodenci. Na rozdiel od neho však Ford nechal v ponuke aj pôvodný menší akumulátor vhodný najmä pre doručovacie spoločnosti operujúce v mestách a okolí. Len pre zaujímavosť, v USA už minulý rok tvorili podiel elektrického Transitu takmer 10 % celkových predajov modelu.


Nemali by ste prehliadnuť:


ford pro portfolio bev phev
Modelová paleta Ford Pro | Zdroj: Ford

Elektrifikáciou prešli aj menšie modely rodiny Transit – napríklad nedávno testovaný Transit Custom zo segmentu stredných dodávok sa dokonca ponúka aj ako elektromobil a aj ako plug-in hybrid a s napätím očakávame príchod jeho súrodenca Volkswagen e-Transporter.

V prípade malej dodávky Transit resp. Tourneo Connect je situácia potom opačná, súčasnú generáciu vyrába pre Ford koncern Volkswagen a ide o príbuzného modelu Caddy. Hoci čisto elektrickú verziu zatiaľ neponúka, jeho plug-in hybridný variant poskytuje čisto elektrický dojazd vyše 100 kilometrov a DC nabíjanie, vďaka čomu najmä v mestskom režime dokáže ako elektromobil fungovať.

ford pro portfolio bev phev
Modelová paleta Ford Pro | Zdroj: Ford

Najmenší zástupca rodiny, Ford E-Transit Courier potom pochádza opäť z vlastného vývoja a ponúka veľmi úspornú techniku známu z modelu Puma Gen-E za bezkonkurenčnú cenovku podliezajúcu hranicu 20-tisíc eur bez DPH. Tým sa dostáva do cenovej parity s porovnateľnými spaľovacími variantami. Tento model vám v osobnej verzii plánujeme už čoskoro priniesť v našom redakčnom teste.

Elektrifikácia dorazila aj do segmentu pick-upov

A čo tradičnejšie môže americká značka ponúknuť, ako veľký pick-up? Po premiére 6-valcového dieselového motoru v tejto generácii prichádza nový vrchol ponuky v podobe plug-in hybridu.

2025 Ford Ranger PHEV cena predaj skladom slovensko
2025 Ford Ranger PHEV | Zdroj: Ford

Tú poháňa 2,3-litrový benzínový motor v spolupráci s elektromotorom. Systémový výkon dosahuje kombinovaných 207 kW (281 k) a maximálny krútiaci moment 697 Nm, čo je najviac spomedzi všetkých verzií modelu Ford Ranger. Ťažná kapacita 3 500 kg zostala zachovaná.

Akumulátor ponúkne využiteľnú kapacitu 11,8 kWh pre elektrický dojazd 43 kilometrov (WLTP). Vďaka funkcii V2L môže fungovať aj ako prenosná elektrocentrála na 230 V, na výber je medzi zásuvkami s výkonom 2,3 kW (10 A) alebo 6,9 kW (30 A), pričom na jeden výstup ponúkne max. výkon 3,45 kW.

Na niektorých európskych trhoch (Nórsko a Švajčiarsko) Ford ponúka aj čisto elektrický pick-up Ford F-150 Lightning. Kedy a či vôbec dorazí na Slovensko však zatiaľ nevieme, jeho budúcnosť je kvôli slabšiemu dopytu otázna aj v USA.

Náš tip
Bratislava dostane nové elektrobusy. Turecký výrobca ich dodá bezplatne
12. novembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+