MojElektromobil

Elektrická platforma MEB od koncernu Volkswagen sa používa už v dvoch kategóriách elektromobilov. Prvú začal práve Volkswagen s modelom ID.3 a druhý otvorili spoločne so Škoda Enyaq iV a Volkswagen ID.4. Škodovka sa teda vlastnej verzii ID.3 vyhla, no práve z tohto modelu by mal vychádzať ich ďalší elektromobil.

Elektromobil Škoda

Vozidlá s karosériou SUV alebo crossover sú stále viac obľúbené a môžeme to vidieť aj v aktuálnej ponuke elektromobilov. Väčšina automobiliek ponúka vozidlá práve v tejto kategórii a hatchbackov je pomenej. Zatiaľ čo na vlastnom elektromobile kategórie Volkswagen ID.3 pracuje iba Cupra, ekvivalent k Volkswagen ID.4 má Škoda a aj Audi. Škoda v súčasnosti ponúka iba jeden elektromobil, a to Enyaq iV. Ešte tento rok by mal prísť vo verzii Coupe, ktorý nadviaže na rovnako pripravovaný model Volkswagen ID.5.

Stále však pôjde o SUV a vôbec by nebolo zlé, ak by Škoda priniesla aj menší, o niečo viac dostupnejší elektromobil. Podľa najnovších správ by sme sa po Coupe verzii Enyaq mali dočkať ďalšieho elektromobilu, a to plne elektrického crossoveru. Takýto model sme na platforme MEB ešte nevideli, no vychádzať by mal práve z modelu Volkswagen ID.3. Dostane o niečo väčšie proporcie s vyššou svetlou výškou.

Dôležitý je priestor

Pre Škodovku je dostatok priestoru prioritou a pasažierom chcú ponúknuť čo najväčší komfort. Viac k tomu povedal hlavný dizajnér českej automobilky, Oliver Stefani, v rozhovore pre Autocar: „Priestrannosť je pre nás veľmi dôležitá. Jej využiteľnosť. Ľudia to milujú a nie je to niečo, čoho by sme sa chceli vzdať. Každá značka musí hrať svoju rolu. Priestranný interiér a veľký kufor je niečo, čo nájdete v Enyaq iV. Keď to porovnáme s ostatnými partnermi, ktorí zdieľajú túto platformu, má najväčší zadný previs. Sme si 100 percentne istí, že aj s veľkým kufrom dokážeme spraviť skvelé a atraktívne auto.“

Aj keď sa Škoda stále snaží skrývať pred verejnosťou Coupe verziu Enyaq iV, na cestách bola zachytená už viackrát. Videli sme viaceré fotografie s nabíjacej stanice, kde musí byť skrytá pod plachtou. Zatiaľ čo sa Volkswagen rozhodol ísť so svojou sériou ID úplne iným smerom z pohľadu dizajnu. Škoda Enyaq iV je viac-menej príbuzná tomu, čo vidíme pri klasických modeloch Škoda so spaľovacím motorom. Oliver Stefani to vysvetľuje práve tým, že Enyaq iV je ich zatiaľ jediný elektromobil. V budúcnosti, keď budú mať ponuku širšiu, vyskúšajú aj niečo odlišné: „Zatiaľ presne nevieme, kam by sme išli, ale nestojíme na mieste. Spravíme ich modernejšie, bližšie trhu a očakávaniam zákazníkov, no stále to musí byť Škoda.

Náš tip
Škoda Enyaq iV vo verzii Coupé zachytená v teréne
18. júna 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+