MojElektromobil

Ponuka a dostupnosť elektromobilov a plug-in hybridov sa každoročne zlepšuje, pribúda množstvo zaujímavých modelov, a práve z tých teraz v jedinečnej ankete Elektromobil Roka 2024 powered by ČSOB Leasing môžete vybrať tie najlepšie modely. Hlasovanie prebieha od 22. februára 2024 do 11. apríla 2024.

Každý úspešný hlas sa automaticky dostáva do súťaže o jednu zo série lákavých cien. Vyhrať môžete elektromobily a plug-in hybridy na víkend, prípadne na celý týždeň, vďaka čomu sa so svetom elektrických áut zoznámite v tej najlepšej možnej podobe. Nechýbajú ani ďalšie atraktívne ceny ako napríklad 365-dňové diaľničné známky či zážitkové jazdy na elektromobile Tesla Model S Plaid.

Zapojiť sa do hlasovania je veľmi jednoduché. Stačí prejsť na oficiálnu webovú stránku ankety ElektromobilRoka.sk, zvoliť Hlasovanie a vybrať vašich favoritov v jednotlivých kategóriách. V každej kategórii sú nominované iné modely, aby ani jeden nikdy nefiguroval v dvoch rozdielnych kategóriách.

V šiestich kategóriách sú nominované modely, ktoré majú oficiálne zastúpenie na Slovensku a aktuálne sa predávajú. V kategórií “Nominácia verejnosti” sú zase modely bez oficiálneho zastúpenia na Slovensku a boli nominované čitateľmi nášho portálu MôjElektromobil.sk. Posledná kategória obsahuje mobilné aplikácie, ktoré majiteľom vozidiel uľahčujú každodenný život.

Elektromobil Roka 2024 powered by ČSOB Leasing: Luxusný elektromobil

Kia EV6 GT

Model EV6 GT je postavený na elektrickej modulárnej platforme E-GMP. Vybavený je dvojicou elektromotorov, čo sa prejavuje na pohone obidvoch náprav. Vpredu umiestnený motor s výkonom 160 kW (218 k) spolupracuje s druhým motorom s výkonom 270 kW (367 k) umiestneným vzadu a spolu poskytujú kombinovaný výkon 430 kW (585 k) a krútiaci moment 740 Nm. Pohon sa prenáša na všetky štyri kolesá.

Kia EV6 GT | Zdroj: KIA

Verzia GT dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 260 km/h. Medzi jazdné prednosti má patriť elektronický samosvorný diferenciál (e-LSD), ktorý sa stará o optimálne využívanie dostupného výkonu, lepšiu priľnavosť v zákrutách či celkovú stabilitu prostredníctvom automatického presmerovania krútiaceho momentu na kolesá s najväčšou priľnavosťou.

Vzhľadom na výkon športovo ladeného modelu boli vylepšené aj brzdy. KIA EV6 GT do vienka dostala predné (380 mm) a zadné (360 mm) odvetrávané kotúčové brzdy, ktoré sa majú starať o maximálnu bezpečnosť a hladkú reguláciu rýchlosti.

Akumulátor v modeli EV6 GT má kapacitu 77,4 kWh a umožňuje rýchle nabíjanie napätím 800 V. Dojazd má podľa metodiky WLTP dosahovať 424 kilometrov a nabitie akumulátora z 10% na 80% je na vhodnej nabíjacej stanici otázkou 18 minút. Samozrejmosťou je aj prítomnosť funkcie V2L (vozidlo do spotrebiča), ktorá umožňuje využívať energiu z akumulátora vozidla. Funkcia V2L dokáže dodávať výkon až 3,6 kW a súčasne používať napríklad 55-palcový televízor a klimatizáciu počas viac ako 24 hodín.

VOYAH Free

Elektromobil VOYAH FREE s rozmermi 4 905 x 1 950 x 1 645 mm je vybavený dvojicou elektromotorov (jeden na každej náprave) s celkovým systémovým výkonom až 360 kW a krútiacim momentom 750 Nm. Z 0 na 100 km/h sa rozbehne za 4,4 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastavuje na 200 km/h. Batéria s kapacitou 106 kWh má skladovať dostatok energie na prejdenie 500 kilometrov (kombinovaný režim, WLTP), prípadne až 735 km pri jazde v meste. Podporovaný je nabíjací výkon do 120 kW.

VOYAH FREE | Foto: DongFeng

Voyah Free má zabudovanú technológiu rozpoznávania tváre vodiča a umožňuje bezdrôtové aktualizácie softvéru. Súčasťou je viac ako 15 systémov na podporu vodiča, inteligentný navigačný systém, technológiu aktívneho nočného videnia a mnohé iné funkcie pre vodiča a pasažierov.

Výrobca uvádza, že auto má tiež niekoľko radarov, 9 kamier a 12 ultrazvukových senzorov. K dispozícii je kruhový kamerový systém, monitorovanie „slepých“ zón a nočné videnie, ktoré monitoruje situáciu na ceste na vzdialenosť 150 metrov.

BMW i7 M70

Najvýkonnejšia sedmička od BMW prišla práve ako elektromobil. Postarali sa o to elektromotory na prednej aj zadnej náprave s maximálnym systémovým výkonom 485 kW. To sa prejavilo na zrýchlení z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Najvyššia rýchlosť dosahuje elektronicky obmedzenú hodnotu 250 km/h.

BMW i7 M70 xDrive | Foto: BMW

Elektromotor pôsobiaci na kolesá zadnej nápravy generuje maximálny výkon 360 kW. V presne riadenej spolupráci s elektromotorom na prednej náprave s výkonom 190 kW vzniká elektrický pohon všetkých kolies, ktorý v režime Sport dosahuje systémový krútiaci moment 1 015 Nm. Po aktivácii funkcií M Launch Control a M Sport Boost narastie až na 1 100 Nm.

Batéria s využiteľnou energiou 101,7 kWh umiestnená v podlahe BMW i7 M70 xDrive umožňuje podľa testovacieho cyklu WLTP dosiahnuť dojazd do vzdialenosti 488 až 560 kilometrov. Nabíjanie batérie je podporované výkonom až 22 kW pre striedavý prúd a až 195 kW pre jednosmerný prúd. 10 minútové nabíjanie na vysokovýkonnej nabíjacej stanici dodá dostatok energie na prejdenie približne 170 kilometrovej trasy.

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT je doslova stelesnením výkonu. A to naozaj poriadneho, veď z 0 na 100 km/h zrýchli len za 3,3 sekundy, čo mu umožňujú elektromotory s celkovým výkonom 646 koní. Zaujímavé sú ale aj ďalšie parametre. Napríklad využiteľná kapacita akumulátora na úrovni 85 kWh. Nabíjať ho je možné extrémnym výkonom až 268 kW. Okrem toho je k dispozícii aj pomalé AC nabíjanie s výkonom 11 kW.

Audi e-tron GT RS TEST
Audi RS e-tron GT

Z pohľadu komfortu potešia trojkomorové tlmiče pre tri stupne nastavenia svetlej výšky. Auto bude možné posadiť nižšie o 22 milimetrov, no zároveň zdvihnúť o 20 milimetrov, čo vo výsledku prinesie rozsah nastavenia v rozmedzí 5 centimetrov.

Volvo C40

Novinkou pre aktuálny model je pridanie troch nových pohonných jednotiek a po 25 rokoch vrátila automobilka do svojej ponuky aj vozidlo s pohonom zadných kolies. Model vybavený elektromotorom s výkonom 185 kW a batériou s kapacitou 82 kWh ponúka dojazd 515 až 533 km. Maximálny nabíjací výkon bol z pôvodných 150 kW navýšený na 200 kW, vďaka čomu nabitie z 10 na 80 % kapacity potrvá približne 28 minút.

TEST Volvo C40 Recharge Twin
Volvo C40

Volvo C40 Recharge je Twin je skvelý elektromobil, ktorý zaujme už na prvý pohľad svojím agresívnym dizajnom. Agresívne a ostré tvary mu dodávajú štýl, čo samozrejme korešponduje s výkonom. Všetko to do seba pekne zapadá. Zadná strana je zase vyvýšená a celé to pôsobí aerodynamicky.

Hyundai IONIQ 5 N

IONIQ 5 prišiel v tomto roku aj v športovej a poriadne výkonnej verzii N. Má výkon 478 kW (650 koní) pri 770 Nm krútiacom momente. Zrýchlenie z o na 100 za krásne 3,4 sekundy a nechýba pohon všetkých kolies. Batéria s kapacitou 84 kWh zabezpečí dojazd podľa WLTP až 448 kilometrov. Nabijete ju už dokonca za 18 minút (10-80 %).

Hyundai Ioniq 5 N
Hyundai IONIQ 5 N

Oproti klasickému Ioniq-u 5 mierne podrástol. Na dĺžku o 80 mm, na šírku o 50 mm, na výšku však má o 20 mm menej no na váhe pribral až o 155 kg. Zmeny však neobišli ani jazdné vlastnosti. Jednou z najväčších vychytávok je napríklad až trojnásobne silnejšia rekuperácia, ktorá zabezpečí väčšie šetrenie bŕzd. Zároveň však plynulo dokáže prejsť z režimu N Brake Regen k brzdeniu hydraulickými brzdami.

Porsche Taycan Turbo Cross Turismo

Všetky varianty elektromobilu Taycan od Porsche sa len nedávno dočkali svojich vylepšených a nových verzií. Všetky nové modely prekonajú svojich predchodcov. Napríklad RWD verzia Taycan Turbo sa na stovku dostane za 4,5 sekundy, čo je o 0,6 sekundy rýchlejšie ako predchodca. Automobilka dokonca do svojho elektromobilu implementovala tlačidlo na dočasné zvýšenie výkonu, až do 70 kW (v závislosti od modelu). Prirovnať by sme to mohli k systému KERS vo Formule 1. Funguje to 10 sekúnd a najvýkonnejší variant s ním dostane výkon ohromných 938 koní. Ide tak o najvýkonnejšie Porsche v histórii.

Porsche Taycan Cross Turismo
Porsche Taycan Cross Turismo

Novinka je opäť postavená na 800 V architektúre, ktorá umožňuje podstatne vyššie nabíjacie výkony ako základná 400 V. Vo výbave je tiež konvertor na optimalizovanie nabíjania na 400 V nabíjačkách. Čo sa týka dojazdu na jedno nabitie, vozidlo dokáže prejsť až 587 kilometrov. Porsche hovorí, že stále pracuje na stratégii “rýchleho cestovania,” v rámci ktorej je dôležitý čo najdlhší dojazd a rýchle nabíjanie. Elektromobil sa dokáže z 10 na 80 percent nabiť len za 18 minút. Hrubá kapacita batérie je teraz 105 kWh, čo je slušné zväčšenie v porovnaní s 93 kWh u predchodcu.

Ford Mustang Mach-E GT

Elektrický Ford Mustang Mach-E má s legendárnymi spaľovákmi spoločné len veľmi málo. Prakticky ide o úplne odlišné auto. Avšak to, že sa vezme tak známe meno a zasadí sa do úplne protichodného sveta je ranou istoty. Zárukou, že prvý moderný elektromobil Fordu pritiahne toľko pozornosti, koľko je len možné.

ford mustang mach-e
Ford Mustang Mach-e GT | Zdroj: Ford

Verzia GT sa pýši dvoma elektromotormi s výkonom 358 kW, krútiacim momentom 860 Nm a zrýchlením z 0 na 100 km/h za oficiálnych 3,7 sekundy. Batožinový priestor ponúka objem 402 litrov vzadu a až 100 litrov pod prednou kapotou, pričom tento priestor je vodoodolný a má v sebe odkvap. Po sklopení zadných sedadiel je vo vozidle k dispozícii 1420 litrov priestoru.

Mercedes-Maybach EQS SUV

Maybach EQS SUV je veľmi podobný klasickému EQS SUV, no dostal niekoľko vylepšení, či už v dizajne ale aj vo výkone. Musíme si však na neho ešte nejaký čas počkať. Predávať sa najprv začne v Severnej Amerike. U nás v Európe sa ho dočkáme až v budúcom roku. Ide o veľké vozidlo, ktoré má na dĺžku až 5,2 metra, pričom rázvor dosahuje až 3,2 metra.

Mercedes-Benz EQS SUV Maybach
Mercedes-Maybach EQS SUV

Elektromobil prichádza s 21″ alebo 22″ kolesami, ktoré majú disky v klasickom Maybachovskom štýle. O výkon vozidla sa stará dvojica elektromobilov s výkonom 485 kW, čo je o 85 kW viac ako pri klasickom EQS SUV. Okrem toho vieme, že vozidlo získa poriadny krútiaci moment 950 Nm, ktorý musí poháňať 2,8-tonový kolos. Čo sa týka akcelerácie, tak z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť za úctyhodných 4,4 sekundy.

V podlahe potom nájdeme veľkostne rovnakú batériu ako pri verzii EQS SUV, ktorá má kapacitu 108 kWh a nabíjať ju je možné pri maximálnom výkone 200 kW. Takto veľká batéria zabezpečí až 600 km dojazd podľa WLTP. Okrem klasických jazdných programov ako ECO, ŠPORT, TERÉN a INDIVIDUAL tu nájdeme aj špeciálny MAYBACH režim. Ten je zameraný najmä na pohodlie a komfort všetkých cestujúcich. Vozidlo nám ponúka aj natáčanie zadnej nápravy, a to konkrétne o 4,5 stupňa, s alternatívnym natáčaním až o 10 stupňov.

Lexus RZ 450e

RZ 450e jazdí na platforme e-TNGA s batériou s kapacitou 71,4 kWh. Tá ponúka dojazd až 400 km a celkový výkon 230 kW. Disponuje tiež pohonom všetkých kolies DIRECT 4 a nové ovládanie riadenia navyše umožňuje zaujímavý a hlavne dynamický zážitok z jazdy.

Lexus RZ 450e | Zdroj: Michal Lauko
Lexus RZ 450e

Používateľom ponúka luxusnú atmosféru, ktorú dopĺňa inteligentný 14″ dotykový displej a zvukový systém s 13 reproduktormi. Z ďalšej jeho výbavy spomenieme vyhrievané a ventilované predné sedadlá či panoramatická strecha s možnosťou stmievania a špeciálnou vrstvou obmedzujúcou vyžarovanie tepla a systém sálavého vyhrievania kabíny.

Organizátor

 

22. marca 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+