Podľa spoločnosti DS Automobiles sa pri vývoji modelu DS N°4 zamerali hlavne na technológie, pričom osobitnú pozornosť venovali novému čisto elektrickému variantu E-Tense a modernizovanému systému PHEV. Elektrifikácia pokročila o stupeň hore, naopak z ponuky odchádza naftový motor. O novinke informoval koncern Stellantis.
Vozidlo má dĺžku 4,40 m, šírku 1,87 m a výšku 1,47 m. Rázvor náprav je 2,67 m. Pri pohľade na exteriér DS N°4 je zjavná prepracovaná predná časť vrátane širšej mriežky chladiča. Nový svetelný LED podpis inšpirovaný modelom DS E-Tense Performance a vlajkovou loďou DS N°8 sa horizontálne tiahne do masky chladiča a stretáva sa pri osvetlenom znaku DS. Taktiež aerodynamika bola optimalizovaná vďaka zníženiu svetlej výšky o 10 mm a úprave prednej časti.

Kokpit je vybavený 10,25-palcovým digitálnym prístrojovým štítom a centrálnym 10-palcovým dotykovým displejom. Súčasťou technologického balíka je aj modernizovaný head-up displej. Zo stredovej konzoly zmizol malý displej, ktorý bol v predchádzajúcej generácii DS 4.

Batožinový priestor sa líši podľa pohonu: 430 litrov v hybride, 390 litrov v čisto elektrickej verzii E-Tense a napokon 360 litrov vo verzii PHEV.
Elektromobil DS N°4 E-Tense: Batéria a dojazd
Plne elektrický DS N°4 E-Tense poháňa elektromotor s výkonom 213 koní (157 kW) a krútiacim momentom 343 Nm. Pod podlahou nájdeme akumulátor s využiteľnou kapacitou 58,3 kWh, ktorý umožňuje DS N°4 E-Tense kombinovaný dojazd podľa WLTP až 450 km.

Elektromobil má palubnú AC nabíjačku s výkonom 11 kW, maximálny DC nabíjací výkon dosahuje až 120 kW. Na rýchlonabíjacej stanici sa batéria nabije z 20 na 80 % približne za 30 minút. Elektromobil dostane aj predohrev batérie a možnosť externého napájania zariadenia z vozidla V2L (vehicle-to-load).
Plug-in hybrid DS N°4: O 30 % dlhší elektrický dojazd
Ako sme uviedli, DS N°4 bude k dispozícii aj ako plug-in hybrid (PHEV) a hybrid. Výrobca uvádza, že plugin hybrid dostal modernizované pohonné ústrojenstvo, ktoré kombinuje benzínový štvorvalcový preplňovaný motor s výkonom 180 k a elektromotor s výkonom 125 k, integrovaný do novej dvojspojkovej automatickej prevodovky eDCT7. Systém poskytuje celkový výkon 225 koní a 360 Nm, čo vozidlu umožňuje šprint z nuly na 100 km/h za 7,1 sekundy.

Nemali by ste prehliadnuť:
- Renault 5 E-Tech: Podarené autíčko do mesta, aj na kľukaté okresky | Prvé jazdy + Rozhovor
- Leapmotor oficiálne prichádza na Slovensko. Toto je aktuálna ponuka modelov
- Takto jednoducho dokážu hackeri ovládať vaše auto aj na diaľku
Nová batéria plug-in hybridu s kapacitou 14,6 kWh umožňuje dojazd podľa WLTP až 81 km len na elektrický pohon, čo je o 30 % viac ako u predchodcu DS 4. Nabíjanie zabezpečuje jednofázová palubná AC nabíjačka s výkonom 3,7 kW, pričom je k dispozícii aj 7,4 kW nabíjačka.

V prípade DS ide o luxusnejšieho súrodenca značky Citroen. Medzi konkurenciu v prémiovom segmente možno zaradiť napríklad Mercedes-Benz EQA, či BMW iX1, hoci v oboch prípadoch ide skôr o SUV.