MojElektromobil

Podľa spoločnosti DS Automobiles sa pri vývoji modelu DS N°4 zamerali hlavne na technológie, pričom osobitnú pozornosť venovali novému čisto elektrickému variantu E-Tense a modernizovanému systému PHEV. Elektrifikácia pokročila o stupeň hore, naopak z ponuky odchádza naftový motor. O novinke informoval koncern Stellantis.

Vozidlo má dĺžku 4,40 m, šírku 1,87 m a výšku 1,47 m. Rázvor náprav je 2,67 m. Pri pohľade na exteriér DS N°4 je zjavná prepracovaná predná časť vrátane širšej mriežky chladiča. Nový svetelný LED podpis inšpirovaný modelom DS E-Tense Performance a vlajkovou loďou DS N°8 sa horizontálne tiahne do masky chladiča a stretáva sa pri osvetlenom znaku DS. Taktiež aerodynamika bola optimalizovaná vďaka zníženiu svetlej výšky o 10 mm a úprave prednej časti.

2025 EV DS N°4 BEV
DS N°4 | Zdroj: DS

Kokpit je vybavený 10,25-palcovým digitálnym prístrojovým štítom a centrálnym 10-palcovým dotykovým displejom. Súčasťou technologického balíka je aj modernizovaný head-up displej. Zo stredovej konzoly zmizol malý displej, ktorý bol v predchádzajúcej generácii DS 4.

interior 2026 EV DS N°4 BEV
Interiér DS N°4 | Zdroj: DS

Batožinový priestor sa líši podľa pohonu: 430 litrov v hybride, 390 litrov v čisto elektrickej verzii E-Tense a napokon 360 litrov vo verzii PHEV.

Elektromobil DS N°4 E-Tense: Batéria a dojazd

Plne elektrický DS N°4 E-Tense poháňa elektromotor s výkonom 213 koní (157 kW) a krútiacim momentom 343 Nm. Pod podlahou nájdeme akumulátor s využiteľnou kapacitou 58,3 kWh, ktorý umožňuje DS N°4 E-Tense kombinovaný dojazd podľa WLTP až 450 km.

battery 2025 EV DS N°4 BEV
Batéria DS N°4 | Zdroj: DS

Elektromobil má palubnú AC nabíjačku s výkonom 11 kW, maximálny DC nabíjací výkon dosahuje až 120 kW. Na rýchlonabíjacej stanici sa batéria nabije z 20 na 80 % približne za 30 minút. Elektromobil dostane aj predohrev batérie a možnosť externého napájania zariadenia z vozidla V2L (vehicle-to-load).

Plug-in hybrid DS N°4: O 30 % dlhší elektrický dojazd

Ako sme uviedli, DS N°4 bude k dispozícii aj ako plug-in hybrid (PHEV) a hybrid. Výrobca uvádza, že plugin hybrid dostal modernizované pohonné ústrojenstvo, ktoré kombinuje benzínový štvorvalcový preplňovaný motor s výkonom 180 k a elektromotor s výkonom 125 k, integrovaný do novej dvojspojkovej automatickej prevodovky eDCT7. Systém poskytuje celkový výkon 225 koní a 360 Nm, čo vozidlu umožňuje šprint z nuly na 100 km/h za 7,1 sekundy.

2025 EV DS N°4 BEV
DS N°4 | Zdroj: DS

Nemali by ste prehliadnuť:


Nová batéria plug-in hybridu s kapacitou 14,6 kWh umožňuje dojazd podľa WLTP až 81 km len na elektrický pohon, čo je o 30 % viac ako u predchodcu DS 4. Nabíjanie zabezpečuje jednofázová palubná AC nabíjačka s výkonom 3,7 kW, pričom je k dispozícii aj 7,4 kW nabíjačka.

DS N°4: Cena a konkurencia

V prípade DS ide o luxusnejšieho súrodenca značky Citroen. Medzi konkurenciu v prémiovom segmente možno zaradiť napríklad Mercedes-Benz EQA, či BMW iX1, hoci v oboch prípadoch ide skôr o SUV.

Mercedes-Benz EQA facelift
Mercedes-Benz EQA 350 4MATIC | Zdroj: Michal Lauko

Prvé kusy už dorazili na Slovensko a s nimi sú známe aj slovenské ceny. Základná cena hybridného modelu DS N°4 začína na sume 35 990 €, naopak za plug-in hybrid zaplatíte minimálne 47 990 eur. Paradoxne čistý elektromobil DS N°4 je podstatne lacnejší, štartuje na sume 43 990 € s DPH.

Náš tip
Na Slovensku sa vyrába ďalší elektromobil. Boli sme pri štarte výroby Kia EV4, poznáme slovenskú cenu
12. septembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+