MojElektromobil

V poslednej dobe postupne narastá počet elektrifikovaných vozidiel v každom segmente, a to aj pri nákladnej doprave. V niektorých častiach Európy sa takýto typ pohonu teší obľube viac, v iných zas menej. Na Slovensku to však nie je žiadna sláva a výrazne zaostávame za rozvinutejšími krajinami, informuje Trend.

Údaje za prvé tri štvrťroky hovoria o náraste predajov v oblasti nákladnej dopravy na území Európskej únie. Celkový počet predaných dodávok narástol o 14,3 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka (na 1 milión). Najviac sa tak rozrástli trhy v Španielsku, Nemecku a Taliansku. Registrácie nákladných vozidiel v EÚ počtom vzrástli o 23 percent.

Na Slovensku sa tento rok (trištvrte roka) zatiaľ predalo 6 646 úžitkových vozidiel, pričom viac ako 3 000 predstavovali nákladné autá. Navyše sa predalo aj 474 nových autobusov, ktorých medziročný predaj tak vzrástol o 30 %.

Ako sa však predávali bez-emisné modely?

V tomto období pri úžitkových autách dominovali predaje vozidiel s naftovým motorom. Tie dosahovali až 83 % celkových predajov, pričom elektricky nabíjateľných bolo len 7,3 %. Konkrétne sa u nás predalo len 205 kusov. Ešte väčší nepomer nastal pri registráciách nákladných automobilov. Tu naftové modely tvorili až 95,5 % celkových registrácií.

scania elektromobil
Elektrickej nákladnej doprave sa u nás zatiaľ veľmi neradí | Zdroj: Scania

V segmente elektrických nákladných vozidiel sa celkové číslo predaja posunulo na 3 918 kusov, čo zodpovedá len 1,5 percentám trhu. Tieto čísla však hovoria len o Európskej únii ako celku. U nás na Slovensku sa predali len smiešne 3 kusy. Pri autobusoch sme v EÚ zaznamenali nárast o 31,5 % v oblasti tých nabíjateľných. V tomto segmente máme u nás už 14,4 % podiel (3 405 ks) pričom na Slovensku sa počas 9 mesiacov predali 4 kusy.

Náš tip
BMW i5: Takto jazdí najnovší elektromobil nemeckej automobilky
3. novembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+