MojElektromobil

Spoločnosť Volvo ešte len nedávno predstavila svoj Volvo FH Electric, plne elektrický ťahač. Ten teraz absolvoval 3 000 km dlhú trasu medzi švajčiarskym Zürichom a španielskou Valenciou. To predstavuje doteraz najdlhšiu vzdialenosť, ktorú prešlo komerčné nákladné vozidlo, informuje Electrek.

Za týmto počinom stojí švajčiarska logistická spoločnosť s názvom Krummen Kerzers. Tá dala za úlohu jej vodičovi, Balintovi Schnellovi, doviezť cca 20 ton pomarančov zo slnečnej Valencie do Zürichu. Bola to jeho prvá jazda v FH Electric, a preto sa musel počas prvých kilometrov s vozidlom zoznamovať.

✅ Nemali by ste prehliadnuť:

TIP na konferenciu: Plánujete kúpu elektromobilu do firmy? Poradíme vám na konferencii eFleet Day 2023 už 29. marca. Akčný plán pre elektromobilitu, reálne dáta, postrehy a skúsenosti z praxi, firemné procesy a nástroje, ale aj financovanie či úspora nákladov. To všetko a omnoho viac pod jednou strechou.  Registrácia na eFleet Day 2023 prebieha na stránke www.efleetday.sk

balint
Balint Schnell | Zdroj: Volvo/Facebook

Dôležité pre úspech celej misie bolo správne si trasu vopred naplánovať. Tá trvala takmer týždeň, pre porovnanie dieselový ťahač by to zvládol za cca 4 dni. Schnell dodržoval požadované doby odpočinku, ktoré sú stanovené Európskou úniou. Počas celej jazdy mal vodič dokopy 20 prestávok, ktoré si plánoval tak, aby sa mu prekrývali s časom na nabíjania vozidla.

Trasa zatiaľ nebola prispôsobená tomuto typu dopravy

Podľa webovej stránky spoločnosti Volvo má mať FH Electric dojazd až 300 km. Spoločnosť sa s novinkou podelila aj na svojom facebookovom profile, kde zverejnila fotografiu Balinta Schnella po úspešnom absolvovaní cesty.

Ten sa vyjadril, že trasa ešte ani zďaleka nie je prispôsobená na nabíjanie elektrických návesov, a musel tak nabíjať na bežných EV nabíjacích staniciach. Akonáhle mali stanice obsadené, celková efektivita sa výrazne znižovala. Podľa Petra Krumena, spoluzakladateľa spoločnosti Krummen Kerzers, získali prostredníctvom tohto testu dôležité poznatky, od ktorých sa budú môcť v budúcnosti odraziť.

krummen kerzers spanielsko
Vozidlo spoločnosti Krummen Kerzers vo Valencii | Zdroj: Electrek

Za celú 3 000 km cestu ušetrili viac ako 3 tony CO2, ktoré by vyprodukoval dieselový kamión. Spoločnosť sa chystá na ďalšie investície, a to najmä do štruktúry nabíjania vo Švajčiarsku. Vízia spoločnosti hovorí o rozšírení flotily o 18 elektrických nákladných vozidiel do konca roka 2023.

Náš tip
Najväčšie elektrické nákladné lietadlo dostáva zelenú
1. februára 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+