Plne elektrický kamión Scania 25 P, ktorý sme si nedávno vyskúšali na vlastnej koži, bol v Nemecku zaradený do služby v prepravnej flotile logistickej spoločnosti ARS Altmann Automobillogistik. Ako informuje priamo Scania, plne elektrický kamión bude využívaný na každodennú prepravu vozidiel každého druhu, teda zjavne aj elektromobilov. Nastáva tak pomerne úsmevná situácia, kedy je jeden elektromobil využívaný na prepravu ďalších elektromobilov.
Pre Scaniu ako výrobcu ide o dôležitý míľnik. Má ísť o prvý prípad, kedy sa niektoré z jej plne elektrických vozidiel dočkalo využitia v podobe štandardného autoprepravníka. Na distribučnú prepravu je konkrétne využívaná konfigurácia Scania P 25 s kapacitou 230 kWh a podporou DC nabíjania s výkonom až 130 kW.
Scania uvádza, že batéria sa dokáže doplna nabiť za menej než 90 minút, čo v tomto prípade znamená, že potrebné nabíjanie prebieha počas nakladania a vykladania prevážaných vozidiel. Tých dokáže elektrická Scania prepravovať až 8 naraz, pričom jej celková hmotnosť dosahuje až 42 ton, čo je maximum povolené nemeckou legislatívou.
Logistický gigant ARS Altmann si v rámci svojej korporátnej stratégie za cieľ stanovil dosiahnutie CO2 neutrality do roku 2030, a aj preto teraz začína siahať po plne elektrických nákladných vozidlách, ktoré by mohli využívať elektrickú energiu z obnoviteľných zdrojov. Pripravených má viacero riešení pre potreby svojich elektrických vozidiel. Napríklad fotovoltaiku nasadenú na strechách firemných objektov a dep či koncept mobilného úložiska elektrickej energie.
„Scania P 25 s výkonom 230 kWh“ Ujo autor tomu ako mame rozumet? Vykon motora 230kw alebo kapacita baterie 230kwh?
Zaujimava by bola aj infoska o spotrebe/dojazde takto nalozenej supravy.
Vďaka za upozornenie, chybička odstránená. Keď som mal možnosť Scaniu vyskúšať ja, spotreba bola okolo 100 kWh / 100 km pri jazde v meste. Kamión bol naložený (4 tony).
1. heh, 4tony ma byt nalozeny kamion???
2. Ked ma kapacitu 230kwh a spotrebu 100kwh so 4t tak ma dojazd 230km. Aky dojazd ma potom suprava 42t, 100km? 🙂
3. Neuverim ze pri max vykone nabijania 130kw bateriu 230kwh „dokáže doplna nabiť za menej než 90 minút“. Teda mozno zo 60 na 100%. 🙂 Uz len matematicky aj keby cely cas 0-100% nabijal plnym vykonom 130kw tak nabit 230kwh bude trvat 107min. A dobre vieme ze sa nenabija plnym vykonom cely cas ani omylom. Jedine ze 230kwh je celkova kapacita a vyuzitelna tak 160kwh ked za menej ako 90min do plna…. 🙂