Prémiová francúzska značka dnes predstavila na slovenskom trhu dve kľúčové novinky. Zatiaľ čo vlajková loď DS N°8 prichádza v niekoľkých čisto elektrických verziách, kompaktné DS N°4 ponúkne širokú paletu pohonov.
Portfólio obohatili o elektromobil DS N°4
Začneme menšou z dvojice noviniek, DS N°4. V tomto prípade ide o masívny facelift modelu DS 4, počas ktorého dostal aj nové označenie v súlade s novým názvoslovím značky.

Nezostalo však len pri kozmetických úpravách dizajnu. Značne prepracovaná je aj podlahová skupina, keďže tento model prichádza po prvýkrát aj v čisto elektrickej verzii. Podrobné parametre sme si predstavili v samostatnom článku o DS N°4.
Elektrická verzia kompaktnej prémiovky ponúkne vrcholnú verziu techniky pre platformu EMP2 koncernu Stellantis. Na nej stojí napríklad aj Peugeot E-308, alebo Opel Astra. DS však má ambíciu sa porovnávať skôr s BMW Radu 1, či Mercedes-Benz Triedy A.

Za zmienku stojí široká paleta pohonných jednotiek. Popri čisto elektrickej novinke s dojazdom 450 km zostáva v ponuke aj mild-hybrid, plug-in hybrid a na jar sa do ponuky vráti aj diesel.
Podstatným vylepšením prešiel aj plug-in hybrid. Ten aktuálne ponúkne aj vyšší výkon a až o 30 % dlhší dojazd (81 km).

Základná cena hybridného modelu DS N°4 začína na sume 35 990 €, naopak za plug-in hybrid zaplatíte minimálne 47 990 eur. Paradoxne čistý elektromobil DS N°4 je podstatne lacnejší, štartuje na sume 43 990 € s DPH.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Ford oslávil 60. výročie Transitu pohľadom do budúcnosti. Elektrifikoval celé portfólio úžitkových vozidiel
- Bentley načrtlo, ako bude vyzerať prvý elektromobil značky. Začína prechod na elektrickú éru
- Svet prišiel o významnú osobnosť. Zomrela legenda Top Gearu, ktorá zanechala dôležitý odkaz
Nová vlajková loď značky, ktorou jazdí aj francúzsky prezident
Úplnú novinku v ponuke značky DS Automobiles predstavuje elektrické SUV kupé DS N°8. Ťažko ho však vzhľadom na jedinečný dizajn zaradiť do konkrétneho segmentu, ide o akýsi crossover vychádzajúci z praktickej karosérie liftback (veko batožinového priestoru sa otvára spolu so zadným sklom).

Vyššia stavba vozidla umožní jednoduchšie nastupovanie, no pre zachovanie výbornej aerodynamiky (koeficient odporu vzduchu cx = 0,24) si vyžadovala znižujúcu sa líniu strechy.
Tá sa prejavuje menším priestorom nad hlavou zadných pasažierov v porovnaní s menším hatchbackom DS N°4. V pozdĺžnom smere je však priestoru podstatne viac.
Z pohľadu techniky DS N°8 opäť prináša to najlepšie, čo koncern Stellantis ponúka. Štandardne prichádza s pohonom prednej nápravy a akumulátorom s kapacitou 74 kWh. Najväčší dojazd až 750 km potom ponúkne verzia long range s 97,2 kWh batériou a výkonom 257 kW. Tú je možné objednať aj s pohonom 4×4.
Nabíjanie je z toho lepšieho spomedzi 400 V elektromobilov, maximálny nabíjací výkon 160 kW by sa mal držať až do nabitia 55 % kapacity akumulátora. Ten ponúkne aj manuálny či automatický (cez navigáciu) predohrev na dosiahnutie nabitia 20-80 % SoC za 27 minút.

Poteší aj možnosť voľby 22 kW palubnej AC nabíjačky (štandardne 11 kW).Novinka stojí na platforme STLA Medium vo verzii s najdlhším rázvorom, ktorú používa napríklad aj Peugeot E-5008. Medzi konkurentov si značka však vyberá opäť skôr prémiové vozidlá ako Audi Q6 e-tron Sportback, či BMW i4.
Oproti nemu však DS nešlo smerom za čo najväčším priestorom v kabíne, ale naopak za štýlom a luxusom. Interiér ozdobuje viacero jedinečných prvkov vrátane podsvietenej stredovej konzoly, či stredu volantu v tvare „X“. Zaujímavým prvkom komfortu sú vývody teplého vzduchu na krk pod integrovanými hlavovými opierkami.

Cena DS N°8 Pallas štartuje na sume 58 990 eur. Model s pohonom predných kolies s väčšou batériou s dojazdom až 750 kilometrov začína na sume 63 990 eur.






