MojElektromobil

Daimler sa vo veľkom púšťa smerom k elektrifikácií. Nové elektrické modely prídu skôr a na povrch sa dostávajú aj ďalšie plány. Hovorí sa o výrobe vlastných batérií či rýchlejšom ukončení predaja áut so spaľovacím motorom.

Nemecký Daimler má veľmi dobre našliapnuté v oblasti elektromobility. Síce začali pozvoľna iba s jedným viac-menej testovacím elektromobilom v kategórii B, neskôr prišli aj s plnohodnotným modelom EQC. Minulý rok sa zamerali skôr na ponuku plug-in hybridov, tento rok prichádzajú aj nové elektromobily. Od začiatku roka sme si už mohli vyskúšať elektromobil Mercedes-Benz EQA, osobnú dodávku Mercedes-Benz EQV a aj plne elektrický eSprinter vhodný hlavne pre kuriérov. Tým to ale nekončí a do konca roka sa rozšíri o ďalšie modely.

Nové elektromobily prídu skôr

Ich ponúkané elektromobily dávajú zmysel. Majú solídny dojazd a veľmi rýchle nabíjanie, no lepšiu pozíciu im podkopáva vyššia cena. Vzhľadom na prémiový segment je to síce pochopiteľné, no masívnemu rozšíreniu elektromobility to nepomôže. Tak či onak, vozidlá Mercedes-Benz majú svoju cieľovú skupinu a na ňu aj presne smerujú. O plánoch Daimler na najbližšie roky sa začína hovoriť aj na základe anonymných informácií z kruhov blízkych automobilke. Podľa informácií nemeckého časopisu Manager Magazin, nová generácia elektromobilov plánovaná na rok 2024 a 2025 má prísť na trh o rok skôr. Viac ako polovica súčasných modelov dostane v novej verzii už iba elektrický pohon.

Mercedes-Benz EQ, EQS 580 4MATIC
Mercedes-EQ, EQS 580 4MATIC | Zdroj: Mercedes-Benz

Túto aktivitu síce majú robiť aj na základe vlastnej iniciatívy, no hlavne zo strachu pred ďalšími striktnejšími pravidlami zo strany politikov. CEO Daimler, Ola Källenius, sa pripravuje na extrémny scenár, kedy by prišlo k zákazu spaľovacích motorov od roku 2030. Tlaky síce prichádzajú aj z lokálnych nemeckých orgánov, komisia Európskej únie otvore plánuje prísnejšie emisné limity. Tie by mohli mnohým automobilkám výrazne skomplikovať ich ďalšie smerovanie a vývoj nových áut. Redukcie CO2 sa majú zvyšovať, pričom sa zvažuje aj 100 percentné zníženie emisií, ktoré by mohlo prísť do platnosti v roku 2035.

Výroba vlastných batérií

Akýmsi symbolom zásadnej zmeny má byť nová generácia triedy S, ktorá je plánovaná na rok 2028. Plne elektrická trieda S v aktuálnej generácii príde do predaja už koncom tohto leta aj na Slovensku. Tá ponúka dojazd 770 kilometrov podľa normy WLTP a aj dostatočne rýchle nabíjanie. O sedem rokov neskôr budú technológie elektromobilov na úplne inej úrovni. Je preto možné očakávať, že otázky dojazdu a nabíjania už nebudú relevantné, respektíve tak dôležité ako sú teraz.

Náš tip
Mercedes-Benz EQS oficiálne! Prvotriedny luxus, dojazd 770 kilometrov a výkon cez 500 koní

Že to Daimler myslí s elektromobilmi vážne by mohli potvrdzovať aj ďalšie informácie, ktoré priniesol magazín Manager Magazin. Podľa ich zdrojov sa Daimler zaujíma o produkciu vlastných batériových článkov. Business Insider tieto informácie dopĺňa o slová zo zdrojov blízkych automobilke. Podľa nich sa šéf Daimleru už postavil za vlastnú výrobu. Zatiaľ však nie je jasné, či automobilka iba vyvíja vlastné batérie, ktoré si nechá vyrobiť treťou stranou alebo budú pokrývať aj samotnú produkciu.

22. júna 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+