MojElektromobil

Predlžovač dojazdu „Range extender“ pre Teslu Cybertruck mal byť riešením kratšieho dojazdu, ako automobilka pri predstavení tohto modelu sľubovala. V priebehu času sa o ňom objavovali nové a nové informácie, napríklad aj tie, ktoré hovorili o mimoriadne vysokej cene. Navyše, táto „batéria“ mala zabrať aj značnú časť nakladacieho priestoru elektromobilu.

Nemali by ste prehliadnuť:

Extender bol nejaký čas aj online na webe Tesly, pričom zákazníci si ho mohli predobjednať za zálohu vo výške 2 tisíc dolárov. Neskôr sme informovali o tom, že z konfigurátora zmizol, pričom automobilka k tomu neposkytla žiadne informácie. Len to, že jeho uvedenie na trh sa odkladá. Zároveň sme sa dozvedeli, že predĺženie dojazdu nemá byť až také výrazné, ako sa spočiatku hovorilo.

No a dnes, v máji 2025, je nakoniec všetko úplne inak. Portál Theverge informoval, že predlžovač dojazdu pre Cybertruck bol oficiálne zrušený. Automobilka zákazníkom rozposlala e-maily, v ktorých informovala, že toto zariadenie predávať neplánuje. Zároveň všetkým, ktorí zadali a zaplatili za predobjendávku, ich peniaze vráti v plnej výške.

Range extender pre Cybertruck sa oneskorí: Ponúkne menší dojazd a poriadne vysokú cenu

23.10.2024

Špeciálny predlžovač dojazdu pre Cybertruck sa odkladá. Tesla na ňom stále pracuje a najnovšie informácie tiež hovoria o tom, že špecifikácie sa trochu zmenia. Dojazd, ktorý extender vozidlu pridá, nebude taký vysoký, ako sa pôvodne očakávalo. Na tému upozornil portál Electrek.

Tesla pri predstavení tohto elektromobilu sľubovala naozaj dlhý dojazd, ktorý sa však nepotvrdil. Takto veľké a ťažké vozidlo, aj napriek veľkej batérií, si jednoducho elektrickej energie zoberie viac. Akési riešenie tohto problému mal priniesť špeciálny predlžovať dojazdu, ktorý sa nainštaluje do zadnej časti auta.

Predĺženie dojazdu nebude až také vysoké, ako sa očakávalo

Prináša so sebou však dva problémy. Odhadovaná cena je poriadne vysoká a táto „batéria“ si zoberie približne tretinu úložného priestoru korby Cybertrucku. Má však priniesť navýšenie dojazdu až o 200 kilometrov. Teda tak to bolo spočiatku.

Automobilka teraz aktualizovala tieto čísla, ktoré sú bohužiaľ nižšie. Vo verzii s 2 motormi poskytne predĺženie dojazdu o 40 km menšie,  ako sa hovorilo pôvodne. Zaujímavé však je, že v prípade trojmotorovej verzie sa na štandardných kolesách a pneumatikách úroveň predĺženia dojazdu nezmenila. V prípade terénnych kolies má tento Cybertruck ponúknuť dojazd viac ako 660 kilometrov.

Ďalšou zlou správou je, že štart výroby bol presunutý zo začiatku budúceho roka na jeho polovicu. Cena 16 tisíc dolárov, čo je poriadne veľa, sa nezmenila.

O tretinu menší priestor, ale o 200 km viac: Range extender pre Cybertruck bude potrebné nainštalovať v servise

29.7.2024

Tesla Cybertruck neprestáva budiť pozornosť. Je to niečo, čo tu ešte nebolo. Či už sa na vozidlo pozeráte ako fanúšik alebo odporca. Jednou z ďalších zaujímavých vlastností tohto elektromobilu je aj špeciálne príslušenstvo, ktoré dokáže predĺžiť dojazd na jedno nabitie. Nazýva sa klasicky – range extender. Pôjde o prípadný akumulátor, ktorý bude umiestnený na korbe vozidla.

Pôvodne sa hovorilo o tom, že si stačí toto príslušenstvo kúpiť a namontovať. Portál Electrek však informuje o tom, že to používateľsky možné nebude. Na nainštalovanie extendera bude potrebné navštíviť Tesla servis. Cybertruck je konečne na cestách, no mnohí fanúšikovia sú sklamaní cenou aj jeho dojazdom. Práve druhý problém by mohol aspoň čiastočne takýto predlžovač dojazdu vyriešiť.

Menej priestoru, no slušné predĺženie dojazdu

Batéria bude v korbe zaberať približne tretinu priestoru, čo určite nie je málo. K dojazdu by však mala pridať približne 200 kilometrov, čo už stojí za zváženie. Príslušenstvo ešte oficiálne dostupné nie je a potvrdená nebola ani jeho cena. Na stránkach automobilky sa ale v minulostí na chvíľu cena zjavila. Lacné to určite nebude, na webe totiž svietila suma 16 tisíc dolárov.

cybertruck range extender
Cybertruck Range Extender | Zdroj: Electrek

Používateľ tak síce dostane slušný upgrade dojazdu, no za veľa peňazí a bude sa musieť uspokojiť s o tretinu menším priestorom na korbe vozidla. Ďalšou potenciálnou výhodou mohla byť aj možnosť používateľsky akumulátor nainštalovať a odstrániť. Napríklad pri bežnom používaní by extender pripojený nebol a na vozidle by sa nenachádzal, pri dlhších trasách by sa zase pripojil a predĺžil by dojazd. Ale keďže jeho inštalácia je podmienená návštevou servisu, takáto možnosť tu nebude. Dôvodom je, že inštaláciu musí kvôli bezpečnosti vykonať len technik, ktorý má na to potrebné školenie.

Náš tip
Plzeň testuje dopravu budúcnosti. Prvá smart električka je už na trati
16. mája 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+