Tesla vzbudila pri uvedení modelu Cybertruck nadšenie a rozruch. Bolo to už veľmi dávno, ešte v novembri roku 2019. Odvtedy sa dlhé roky nedialo nič, prví zákazníci sa svojho elektromobilu dočkali až koncom roka 2023. Oficiálne je vozidlo dostupné len v Severnej Amerike.
Nenaplnené sľuby
Nekonvenčný dizajn a pokročilé technológie mali za následok viac ako milión rezervácií, no vyzerá to tak, že príbeh tohto auta sa skôr mení na komerčné fiasko.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Tesla Cybertruck: Zvolávacia akcia všetkých kusov. Z auta odpadávajú časti karosérie
- Virtuálna batéria od ZSE prechádza veľkou úpravou. Čo sa mení od 1.6.2025?
- Kam na servis s elektromobilom? Auto Gabriel ako jasná voľba pre servis elektrických vozidiel
Začiatky predaja boli ťažké. Tesla sľubovala mimoriadne zaujímavú cenu, ktorá bola v realite podstatne vyššia. Ďalej prišiel problém s reálnym dojazdom, ktorý tiež nezodpovedal prvotným informáciám. Automobilka to chcela vyriešiť takzvaným Range extenderom, no toto tiež nedopadlo dobre. Viac informácií nájdete v článku Tesla nakoniec úplne zrušila Range extender pre Cybertruck. Zákazníci dostanú zálohu naspäť.
Z milióna rezervácií komerčné fiasko
Z pôvodného milióna predobjednávok si vozidlo kúpilo približne 40 tisíc. Sklady sa začali plniť nepredanými kusmi a Tesla musela znižovať cenu. A práve toto sa stalo jedným z najväčších problémov Cybertrucku, informoval Electrek. Pre porovnanie, tradičné pickupy strácajú po roku v priemere 20 % a po 3-4 rokoch približne 34 %. Cybertruck len za prvý rok predaja stratil 34,6 percenta. A to je naozaj veľa.

Tesla ešte pred rokom odmietla prijímať Cybertrucky ako výmenu na protihodnotu pri kúpe nového auta. Nedávno však začala akceptovať spätné odkupy aspoň pre modely série Foundation. Majitelia si však všimli, že online odhady výkupnej ceny bývajú vyššie ako reálna ponuka, ktorú dostanú. Z najväčšieho marketingového ťaháka automobilky sa stal pravdepodobne aj najväčší problém.