MojElektromobil

Dnes bol predstavený luxusný čínsky elektromobil NIO ET7. Má nádherný dizajn, dostane aj 150 kWh batériu a dojazd cez 1000 km. Majiteľ si nemusí kúpiť batériu, môže si ju prenajať za mesačný poplatok.

NIO predstavil na akcii NIO Day 2021 svoj štvrtý elektromobil, prémiový sedan ET7. Je založený na koncepte NIO ET Preview z roku 2019.

Elektromobil NIO ET7 (Foto: NIO)

Batérie a pohonná sústava NIO

Zo začiatku bude NIO ET7 dodávaný vo dvoch batériových konfiguráciách: 70 kWh a 100 kWh. Podľa zastaralého cyklu NEDC (stále používaný v Číne) majú tieto verzie dojazd 500 km, resp. 700 kilometrov na jedno nabitie.

Motorová sústava obsahuje dva elektromotory a pohon všetkých štyroch kolies (all-wheel drive dual-motor). Výkon motorov je 480 kW a krútiaci moment 850 Nm.

150 kWh solid-state batérie

NIO začal sériovú výrobu elektromobilov s batériami 70 kWh v roku 2018. V roku 2019 predstavili batériu o kapacite 84 kWh. Zaujímavosťou elektromobilov NIO je to, že sa staršie vozidlo dá vylepšiť inštaláciou batérie s vyššou kapacitou.

Súčasné modely tak môžu dostať so 150 kWh omnoho vyšší dojazd:

  • NIO ES8 zvýši dojazd na 850 km
  • NIO ES6 zvýši dojazd na 900 km
  • NIO EC6 zvýši dojazd na 910 km

Avizovaná verzia so 150 kWh príde na trh neskôr, konkrétne na konci roka 2022. Ponúkne astronomický dojazd, podľa NIO cez 1000 km. Je potrebné zdôrazniť fakt, že ide o prelomovú technológiu batérií – solid-state – batérie pevného skupenstva známe mimoriadne vysokou energetickou hustotou.

Tie v modeli NIO ET7 budú mať energetickú hustotu 360 Wh/kg. Ide o 50% vyššiu hustotu ako u skorších, 100 kWh batérií. Nová technológia poskytne “dlhú životnosť a vyššiu efektívnosť nabíjania”. Čo sa týka chémie, NIO použije kremíkovo-karbidové anódy a katódy s ultravysokým obsahom niklu.

Elektromobil NIO ET7 (Foto: NIO)

Vozidlo dostalo motor s permanentným magnetom na prednej náprave a infukčný motor na zadnej. Dostalo tiež kremíkovo-karbidovú elektroniku. To všetko zvyšuje efektívnosť pohonnej sústavy, NIO vďaka tomu dokázalo dostať akceleráciu tohto modelu na úroveň 3,9 sekundy z 0-100 km/h.

Interiér a vybavenie

Elektromobil má byť extrémne pohodlný na dlhé cesty. Má vzduchový podvozok, vyhrievanie, chladenie a masážne funkcie na všetkých sedadlách už v základnej výbave. Dostane tiež panoramatickú strechu, heads-up (HUD) displej a modernú a prepracovanú palubnú dosku.

Vertikálne orientovaný centrálny displej má 12,8” a v interiéri sa nachádza až 23 reproduktorov (v základe). Informačný displej za volantom má uhlopriečku 10,2 palca a v interiéri tiež nájdeme Invisible Smart Air Vents – neviditeľné” výduchy klimatizácie podĺž celej prístrojovej dosky (ako Tesla Model 3). Neviditeľné výduchy má vozidlo aj pre zadné sedadlá.

Elektromobil NIO ET7 (Foto: NIO)

Sedan má prvý UWB digitálny kľúč na svete (schopný lokalizovať s presnosťou na centimetre), bezrámové okná dverí a soft-close (jemné zatváranie) dverí v základnej výbave. Keď sa majiteľ priblíži k autu, vysunú sa kľučky dverí a dvere sa samé mierne otvoria. Vedia sa aj samé automaticky zavrieť.

Automómne jazdenie NIO

Schopnostiam autonómnej jazdy venovalo Nio veľkú časť prezentácie. Systém má LIDAR technológiu, 11 kamier a superpočítač Adam vyvinutý v spolupráci s firmou Nvidia. Hardvér tohto systému bude dostupný pre zákazníkov za mesačný poplatok 680 juanov (86 EUR).

Elektromobil NIO ET7 (Foto: NIO)

Ceny a dostupnosť

NIO ET2 sa bude doručovať zákazníkom najskôr v 1.kvartáli 2021. Verzia so 150 kWh batériou príde na konci roka 2023. Ceny verzií (bez dotácií) sú nasledovné:

  • ET7 70 kWh – 448 000 juan (56 593€); Cena *BaaS – 47 750€ + 124€/mesačne
  • ET7 100 kWh – 506 000 juan (63 920€); cena *BaaS – 47 750€ + 187€/mesačne
  • ET7 Premier Edition (100 kWh) – 526 000 juanov (66 446€); cena *BaaS – 50 277€ + 187€/mesačne

*BaaS – Battery as a Service (batéria ako služba za mesačný poplatok)

Koeficient odporu vzduchu tohto vozidla je skvelých 0,23. Je dlhé 5 098 mm, široké 1 987 mm a vysoké 1 505 mm. Rázvor má 3 606 mm.


Pôvodný článok 7.1.2021

NIO predstaví prémiový elektromobil ET7. Bude mať masívnu batériu 150 kWh a dojazd 900 km. Predstavenie na udalosti Nio Day bude 9.januára 2021.

Elektromobil NIO ET7 bude prvý prémiový sedan čínskej značky. Veľmi sa podobá na koncept NIO ET Preview z roku 2019 predstavený na autosalóne v Šanghaji.

Najväčšia batéria v elektromobile

NIO oznámilo, že chce elektromobil vybaviť batériou o kapacite 150 kWh a najnovšími technológiami autonómnej jazdy.

V prípade, že táto batéria sa dostane aj do sériovej výroby, bude najväčšou v akomkoľvek osobnom elektromobile. Z tejto batérie by mal dostať dojazd 900 km podľa zastaralého cyklu NEDC, ktorý sa v Číne stále používa. Prémiový sedan Tesla Model S má 100 kWh batériu.

Okrem spomenutých parametrov má automobilka predstaviť aj druhú generáciu staníc na výmenu batérií (battery swap) a dôležité technologické novinky.

Elektromobily NIO v Európe

NIO podľa CN Tech post plánuje otvoriť prve predajno-servisné centrum „NIO House“ v dánskej Kodani. Zatiaľ však nepotvrdil žiadne konkrétne dátumy.

„Dúfame, že v druhej polovici roku 2021 začneme ponúkať naše modely v malých množstvách na trhoch, kde sú elektromobily obľúbené. Radi by sme začali v európskych krajinách.“ povedal šéf NIO v lete tohto roku.

Štátna automobilka Nio je aktuálne piatou najhodnotnejšou automobilkou na svete. Prekonáva aj Daimler, GM či BMW. Najvyššiu valuáciu z výrobcov automobilov má Tesla, napriek tomu, že vyrába len zlomok toho, čo vyrábajú etablované automobilky.

9. januára 2021
Zdroj: InsideEVs, InsideEVs

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+